Hub ANC: Si hei til Northern Pacific Airways -> New Pacific Airways

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Har vi trua? ;)

https://www.businessinsider.com/nor...-launch-us-asia-flights-through-alaska-2021-8

Tokyo, Japan and Seoul, South Korea are at the top of McKinney's wish list while Los Angeles, San Francisco, New York, Las Vegas, and Orlando are slated to be US gateways. Northern Pacific can't yet formally announce routes or fares, given its infancy, but says prices will be discounted compared to traditional carriers.

Boeing 757s will power the airline's fleet in another similarity to Icelandair, with 12 expected to join the fleet by 2023.

Re: Hub ANC: Si hei til Northern Pacific Airways

757 høres da i det minste littegrann gjennomtenkt ut og lokasjonen er vel god? Selv om det kanskje er en del flere direkteflighter i området og 757 kanskje begynner å bli gammel.

757 høres da i det minste littegrann gjennomtenkt ut og lokasjonen er vel god? Selv om det kanskje er en del flere direkteflighter i området og 757 kanskje begynner å bli gammel.

Tja, Loftleidir/Icelandair har jo kjørt dette konseptet i 60 år med relativt greit resultat. Det er selvsagt pris som vil være det eneste konkurransefortrinnet, men blir det billig nok kommer folket.

Trua? Njaeeeeei. Tokyo og Seoul har vel såpass godt med direkteruter til USA at de eksisterende aktørene kan dumpe prisen på laveste klasse lavt nok til å stoppe startforsøket?

Da skal 6 757'er være i boks ....

Northern Pacific Airways (Anchorage), a wholly-owned subsidiary of FLOAT Alaska LLC, has agreed to the purchase of its first six aircraft—Boeing 757-200s. The airline completed the transaction to meet part of its initial fleet requirements. The first aircraft within this purchase will be delivered immediately.

https://worldairlinenews.com/2021/0...Jq9ii3mm50VHiWiEtC_Hg4wDqHmKwBp_pdotOPpoz4_SQ

Tviler på at dette blir profitabelt. 757 er vel på vei ut som interkontinental maskin men det er vel en del å få billig på markedet nå tenker jeg.

Bandittmasken på 757, så noen skal tro det er en A321neo?

Ellers er vel akkurat den måten å trekke ned halefargen til foran vingene ny?

Bandittmasken på 757, så noen skal tro det er en A321neo?

Minner om SAS-varianten der selve "vindusrammene" ikke er lakkert, hvilket i mine øyne ikke er helt heldig.

Den første bandittmasken jeg kjenner til satt på en 767, så nei det tror jeg ikke .. ;)

Snart logger KOG på og skriver at han så dette på en B747 i Sør-Afrika lenge før din 767 ble oppfunnet.

Haha - ja, der var'n ... og ikke en Airbus på års avstand!

Spørs om ikke selv SR 742 ble slått av MSA:

Attachments

• DB78CE27-0B84-4504-A723-4D3905C4802D.jpg
    DB78CE27-0B84-4504-A723-4D3905C4802D.jpg
    53.6 KB · Views: 605

Nå har de funnet ut at det er noe som heter ETOPS og at de ikke kan fly til Japan/Korea fra ANC med 757 da de ikke kan bruke alternates i Russland .. Så da blir det (kanskje) California til Mexico i steden.

https://www.businessinsider.com/nor...47URMUOjO6UYCWsxAsGCdFZJGuNH80oPS4xX3p0952MT4

According to the DOT filing, Northern Pacific intends to "to start scheduled service between the United States and Mexico with its B-757 aircraft later this year."

CEO Rob McKinney told Insider that the DOT filing is a "blanket request" to operate in Mexico but did not offer any specific destinations. However, he said Central America is also on the table, saying, "we ask for more than we need and then figure out the details later."

Nå har de funnet ut at det er noe som heter ETOPS og at de ikke kan fly til Japan/Korea fra ANC med 757 da de ikke kan bruke alternates i Russland .. Så da blir det (kanskje) California til Mexico i steden.

757 med Rolls Royce motorene har 120 minutter ETOPS, men på Stillehavs rutene kreves det vel 180 og i noen tilfeller enda mere.
Synd dem malte på maske rundt fronten, det ødelegger litt synes jeg.

757 med Rolls Royce motorene har 120 minutter ETOPS, men på Stillehavs rutene kreves det vel 180 og i noen tilfeller enda mere.
Synd dem malte på maske rundt fronten, det ødelegger litt synes jeg.

Nei, 120 går fint så lenge du har alternates i Russland. ATA fløy en del chartere den veien. Vi hadde RR.

Back