LN-RTP
Aviator Extraordinaire
Re: Hub ANC: Si hei til Northern Pacific Airways
Ja, det var det jeg mente, uten alternate på Russisk jord.
Fløy mye de rutene også, men med 4 motorer slipper vi å tenke på slikt.
Vi måtte dog ta en ADP peiling på et Russisk NDB hver gang for å være sikker på at vi ikke havnet i samme ulykken som den Koreanske 747 som ble skutt ned i 198(3?).
Dem hadde glemt å sette autopiloten tilbake på INS etter å ha fløyet over Bethel VOR for å oppdatere INSene, dem var fremdeles i "heading mode" og betalte dyrt for det.
Nei, 120 går fint så lenge du har alternates i Russland. ATA fløy en del chartere den veien. Vi hadde RR.
Ja, det var det jeg mente, uten alternate på Russisk jord.
Fløy mye de rutene også, men med 4 motorer slipper vi å tenke på slikt.
Vi måtte dog ta en ADP peiling på et Russisk NDB hver gang for å være sikker på at vi ikke havnet i samme ulykken som den Koreanske 747 som ble skutt ned i 198(3?).
Dem hadde glemt å sette autopiloten tilbake på INS etter å ha fløyet over Bethel VOR for å oppdatere INSene, dem var fremdeles i "heading mode" og betalte dyrt for det.
