Houston !!

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Hei der ute. Drar til IAH på torsdag, 4 dager og hjem igjen. AF 777-300ER !!

Har ikke vært der siden 1967 da jeg passerte som en ung gutt på 21 med Greyhoud pass, 99 dager for $ 99.

Hva er must'ene der ?? Tusen takk for hjelp og forslag

Replying to Topic 'Houston !!'

- The Galleria - sett av en helg dag, og ha nok med penger!
- Middag på Pappadeux (herlige froglegs og fried alligator), det er det første JEG gjør når jeg kommer til Houston
- Astroworld??
- NASA
- Se en kamp (er det ikke sesong nå???) i Astrodome
- hør på KRBE 104 leiebilen

Takk CK, et problem, Six flags Astroworld er nedlagt og jeg gledet meg så til all the rides.........:wow:

Originally posted by CK

- Se en kamp (er det ikke sesong nå???) i Astrodome

Slaaballsesongen har nettop startet, men Astros speller borte i helgen ...
http://houston.astros.mlb.com/NASApp/mlb/schedule/index.jsp?c_id=hou

Houston har ogsaa et fotballag, Houston Dynamo, men de spiller ogsaa borte i helgen.
http://houston.mlsnet.com/MLS/schedule/season.jsp?team=hou

Finn en sportsbar! Drekk oel!!! :cheers: :up: :cheers:

Heisann SQ 777, jeg drar til LA i dag og blir der fram til Fredag eller Lørdag, men kontakt meg til helgen og passer det så kan vi ta et "lokalt" Fly & Øl...:cheers:

Dag

En bitte liten avsporing ..

I forrige uke ble det i et kurs i (by)prosjektgjennomføring på skolen nevnt at Houston er en av få byer i USA som ikke er planlagt, dvs regulert. Alle byggeprosjektene ble vurdert hver for seg ..

Det hadde vært interessant å vite hvordan det merkes av innbyggerne .. Hva sier du, Dag? Merker du noe til det? Jeg regner med at bil er et must, selv i sentrum.

Heisann Herlov Ja, det stemmer det. Det er ingen "zoning" lov her i Houston, som betyr at du kan få et lagerhus midt opp i et byggefelt. I praksis så er det ikke noe strot problem da de fleste boligområdene er utviklet av eiere med restriksjoner og disse er kontrollert. Med andre ord, områder som Kingwood, Woodlands osv. har "deed restrictions" og selv kjøpesentre, bensinstasjoner osv. i disse områdene må forholde seg til disse. Jeg bor på nord-øst siden av downtown i Fall Creek, like øst for IAH, og her har du ikke lov til å la søpplebøtta stå ute etter klokken 7 på kvelden på søppledagene for da får du "Home Owner Nazi" gruppen på nakken... :D

Jo bil er praktisk her, med det er et buss system også som mange bruker. Vi har fått vårt første trikk system også, men det er ikke så godt utviklet enda.

Dag

Originally posted by Dag Johnsen

Jeg bor på nord-øst siden av downtown i Fall Creek, like øst for IAH, og her har du ikke lov til å la søpplebøtta stå ute etter klokken 7 på kvelden på søppledagene for da får du "Home Owner Nazi" gruppen på nakken... :D

Dere har slike i Houston ogsaa ja .... Her i Atlanta kaller vi dem Yard-Nazis ..... Heldigvis er det OK her, men der vi bodde foer var de ille ... Hvis gresset var en cm for langt fikk vi lapp i posten.

Hey, LN-MOW!

Houston Texans starter ikke sesongen før 10. september (hjemme mot Philadelphia).
Nei, du snakker om MLS! Yuck!

Om du liker sprettball, så kan du kanskje gå på Rockets-kamp. De spiller hjemme mot Memphis 15APR.

Du finner den offisielle turistsiden her: http://www.visithoustontexas.com/home/

Men dette må vel være en selvfølge: http://www.spacecenter.org/

Det ser ut til at det kan bli en uke i Houston ifm jobb en eller annen gang i løpet av vår/sommer/høst.

Reisealternativene mine er i praksis enten

Lufthansa via Frankfurt og Airbus 343 til IAH eller
KLM via Amsterdam og 74M (evt 737) til IAH

Hvilken av disse er "å foretrekke"?

kan du få BBJ'en over hadde jo det vært det kuleste - i valget mellom LH A340 eller KL 74M hadde jeg valgt LH - har fløyet begge to IAH-AMS/FRA, og KLM var sorgen

Siden du lister KLM's (PrivateAir's) 737 som alternative, antar jeg du reiser business. Har selv veldig god erfaring med LH på denne ruten, selv om jeg kan styre min begeistring for Frankfurt (mye gåing og veldig uoversiktlig flyplass i mine øyne). Eneste jeg har hørt fra kolleger om KLM's ruter er at 737'en av og til må mellomlande et eller annet sted for refueling. Noen av mine kolleger ble også mer eller mindre overlatt til seg selv etter at KLM måtte kansellere 737-flighten på grunn av teknisk (virker som om de kom i en situasjon tilsvarende den som ble vist på NRK her forleden, se egen tråd på dette...). Tar du LH kan det hende at du får en 343 med "new business class", og i så fall har du også trådløst internett - noe som kan være en fordel på en reise med varighet over 10 timer. Men merk at LH offisielt ikke har introdusert ny c-klasse på FRA-IAH ruten ennå, så sjansen er større for gammel C-klasse (som også er OK). Dette blir vel gjerne et valg som styres av hvor du samler bonuspoengene....;)

Glemte nok et vektig argument....KLM deler vel forresten fremdeles ut små "amsterdam-hus" med genever til reisende i World Business Class, så dersom du samler på nips så har KLM en fordel...

En kollega av meg har tatt BBJen til IAH og var meget fornøyd, men den drar på ettermiddagen og er ikke framme før langt over midnatt norsk tid. Jeg foretrekker nok avreise på morraen fra Europa.

SpotOn: Jeg samler ikke på nips, så det er ikke en faktor :D

Back