Houston eller Chicago?

CaptainMorgan

AirBussjåfør
Har anledning til å dra på konferanse til enten Houston eller Chicago i September. Begge går samtidig, så det må bli enten eller.

Sånn rent faglig spiller det ingen rolle. Så tenker mer ifht selve stedene. Noen som erfaring med de to overnevnte byene? What to see osv.

Uten at jeg har vært i Houston vil jeg allikevel si Chicago.
Har vært i en del byer i USA og Chicago er en av de jeg liker best og ser for meg at den har mer å by på enn Houston.
Anbefaler en tur til Buddy Guy sin bluesklubb dersom den type musikk faller i smak.
Hancock Building eller Willis Tower gir spektakuær utsikt over byen og Lake Michigan, anbefaler forsåvidt begge og at du tar en av dem på dagtid og en på kvelden.
Ellers er jo en smak av original Deep Pan Pizza hos Pizzeria Uno nesten obligatorisk.

I september klarer jeg vel ikke finne en eneste grunn til å velge Houston fremfor Chicago. Houston må vel være blant USAs kjedeligste byer?

Har ikke vært veldig mye i USA, men har faktisk vært i begge byer. Houston for omtrent 10 år siden på klassetur på studiet, og Chicago flere ganger de siste årene.

Det mest fascinerende med Houston er hvor dårlig man kan utnytte plassen når alt ligger 28 m.o.h. i mange mils omkrets og "alle" har sin egen truck (lokalt begrep for alle kjøretøy fra pick-up/suv og oppover i størrelse). Sentrum er en vits, alt befinner seg under bakkeplan i kulverter mellom høyhusene, ekstremt uspennende.

Chicago liker jeg veldig godt, les tråden som LN-MOW linket til, der er det mange gode tips. For en tur der man ikke har all verdens tid til shopping og å se seg om, vil jeg si det er en fordel med et kompakt og lite - og fotgjengervennlig - sentrum, slik man finner i Windy City! :)

Takker for mange flotte svar. Ser ut som det blir Chicago, så er det noen som har spesielle anbefalinger ifht hotell her? Tenker også å ta 2-3 dager i New York på veg over. Her er ikke hotell-valg så viktig ifht luksus osv, men er det noen som kan anbefale et rimelig, men bra hotell på Manhattan.

Last edited:
Takker for mange flotte svar. Ser ut som det blir Chicago, så er det noen som har spesielle anbefalinger ifht hotell her? Tenker også å ta 2-3 dager i New York på veg over. Her er ikke hotell-valg så viktig ifht luksus osv, men er det noen som kan anbefale et rimelig, men bra hotell på Manhattan.

Du finner jo en hel del hotelltips i den berømte Chicago-tråden. :) Min personlige anbefaling (for en som skulle bruke Hotwire til bestilling):
(...) skal du velge område så ville jeg valgt så langt nord som mulig (blir vel "Mag Mile North/Water Front"). Området sør for elven ("The Loop") er mindre trivelig, særlig på kveldstid. Har bodd noen ganger i Grand Ave (like nord for elven), det var ok, men vil heller anbefale området nord for Chicago Ave og øst for LaSalle St. I det store og hele litt lavere hus enn lenger sør, noen små parker og mange trivelige restauranter.

Jeg aner ikke hvor god tid du har i for- og etterkant - og ikke minst under konferansen - men vil anbefale at du sørger for å bruke noen hele dager i Chicago for å oppleve byen skikkelig, ikke bare på kveldstid. Det skal være nok å ta seg til! :) Så får du heller vurdere om turen til NY skal utsettes.

Har ikke vært veldig mye i USA, men har faktisk vært i begge byer. Houston for omtrent 10 år siden på klassetur på studiet, og Chicago flere ganger de siste årene.

Det mest fascinerende med Houston er hvor dårlig man kan utnytte plassen når alt ligger 28 m.o.h. i mange mils omkrets og "alle" har sin egen truck (lokalt begrep for alle kjøretøy fra pick-up/suv og oppover i størrelse). Sentrum er en vits, alt befinner seg under bakkeplan i kulverter mellom høyhusene, ekstremt uspennende.

Chicago liker jeg veldig godt, les tråden som LN-MOW linket til, der er det mange gode tips. For en tur der man ikke har all verdens tid til shopping og å se seg om, vil jeg si det er en fordel med et kompakt og lite - og fotgjengervennlig - sentrum, slik man finner i Windy City! :)

For det første har downtown Houston endret seg veldig mye (til det bedre) de siste 10 årene, for det andre er det "ingen" som bor der når de er på besøk i Houston og for det tredje har Houston uendelig mye å by på både når det gjelder kultur, mat, shopping og sport.

Men - det er en stor by med store avstander, og det kan bli mye kjøring hvis man ikke er kjent. Ville nok derfor valgt Chicago i dette tilfellet.

Ettersom konferansearrangøren har hovedavtale med Marriot, falt valget chicago marriott downtown magnificent mile. Noen som har vært her, eller sånn cirka vet hvor det ligger ifht resten av byen?

Ettersom konferansearrangøren har hovedavtale med Marriot, falt valget chicago marriott downtown magnificent mile. Noen som har vært her, eller sånn cirka vet hvor det ligger ifht resten av byen?

Har ikke vært på Marriott-hotellet, men har bodd to ganger på Hilton Garden Inn et par kvartaler bortover i E Grand Ave. Sånn shoppingmessig ligger du jo midt i smørøyet med tanke på "mainstream" butikker, med Nordstrom i nabobygget og "alt" annet man skulle ønske seg på rekke og rad nordover Michigan Ave. Det vil imidlertid være veldig naturlig å orientere seg nord(vest)over herfra, spesielt på kveldstid. Området langs elven, og sør for denne ("The Loop"), er ok om dagen med fine parker etc, men er mindre trivelig på kvelden.

Et tips om du er der søndag formiddag: gå for brunch i Signature Room i 95. etasje i John Hancock Center. Til $45 kvalifiserer det kanskje som turistfelle, men utsikten mot Lake Michigan er uslåelig og buffet'en meget raus. Bordbestilling anbefales. På kveldstid kan man besøke lounge'n i etasjen over, like fantastisk utsikt (men her mot byen) og priser omtrent som på en vanlig, kjip café her hjemme. :)

Back