hotels.com - priser, bestilling m.v.

Hotel velger jeg alltid på grunn av beliggenhet, sjarm og til slutt pris…med unntak av UNA er jeg lite opptatt av kjedehoteller.

Men dermed forsvinner vel egentlig den eneste grunnen til at jeg har brukt hotels.com. Hos de større kjedene bestiller jeg som oftest på deres egen webløsning. Nå skal jeg bruke opp mine 4-5 bonusmateriale og så blir det vel booking.com?

Bonusprogrammet til hotels.com er desimert. Hvor drar folk nå for gode hotell-bonusprogrammer?

Det er ikke helt over enda

One Key™, our new rewards program, is currently only available in the US
...
Booking must be completed in USD to earn rewards.
Dog sier de ikke noe om når endringen skjer...en smule rotet informasjon enn så lenge. Det stårr fremdeles "samle og bruk stempler" når man booker med norsk språk...

Det er ikke helt over enda

Dog sier de ikke noe om når endringen skjer...en smule rotet informasjon enn så lenge. Det stårr fremdeles "samle og bruk stempler" når man booker med norsk språk...

Jeg leste også at selv etter endringen skulle ikke allerede opptjente netter miste verdien. Men for fremtiden etter justering er det vel annerledes.

For bookinger rundt om er det vel ikke noe annet som er veldig mye bedre? Jeg bruker Marriott ellers, og det er et supert program, men det funker jo ikke best i Norden.

Jeg ble nesten litt overrasket over hvor mange "skap-Hotels.commere" jeg kjente før denne nyheten kom. Virker som dette virkelig har vært måten å booke hoteller på og at nå blir folk plutselig uavhengige igjen. For meg har dette vært en nydelig måte å booke hoteller uten å ha vært bundet av noen kjede.

Min erfaring fra mange år siden. Tror det var 2016 i Turks&Caicos. Vi så et par karer før oss i leiebil køa. Vi tok et par æresrunder siden instruksjene var «ta til venstre i den 8. rundkjøring». Når vi kom til hotellet var de samme karene der. Hotellet fant ikke reservasjonen deres. Jeg regnet med at det ble det samme for oss, men de fant det med en gang. De hadde booket med hotels.com og vi booket direkte. Etter det har jeg ikke brukt slike web sider. Dette var et lite «hotell», 12 leiligheter.
Booker stort sett direkte, har mye poeng med Marriott, Hilton og Hyatt. Brukte en gratis natt tidligere i uka i NY på Hyatt Regency JFK. Dagen etter fikk vi en ny gratis natt pga at vi hadde bodd på 5 forskjellige Hyatt hotell typer. Tror vi har 4 gratis nå, ulempen er at de ikke varer mer enn 1 år. Vi har reist mye i det siste og nesten ikke betalt for hotell.
Når alt det er sagt så har jeg et unntak. Sitter i Aruba nå, startet en uke i dag som vi kjøpte gjennom en timeshare reseller. Dette er andre gang vi har gjort det på samme hotellet i Aruba. Jeg har bodd mye her under jobbing, og dette er syvende gangen ungene er her. Vi har hatt mye gode dealer før, men denne gang ville de ha $6-700 per natt. Så vi brukte en haug med poeng på de to første nettene, og begynner uka i dag. Betaler det samme for uka som to netter ville blitt denne gang.
Moral of the story er vel at jeg ikke følger mine egne regler, men vi kommer absolutt til og gjøre dette igjen.

To kommentarer:

- Ble det ikke noe av det varslede nye programmet?

- Den gold/VIP synes jeg bare er tøv.. man får aldri noen av disse vinflaskene/rabattene automatisk - hvis man gidder så må man spørre og da er det sjeldent noen koselig automatikk i dette. De er også alltid veldig på "hvis det er ledig" på tidlig/sen utsjekk og oppgraderinger før de i de hele tatt har sjekket. De sier da ofte at det ikke er ledig, men i nesten samme setning at det er ledig mot betaling. Jeg er så lettlurt at jeg har bestilt konsekvent VIP hotell de siste 10-12 gangene, men kan heller bare være lur og bestille et bedre hotell og heller med en gang det fin rommet man ønsker. Virker som de ikke liker den VIP/Gold ordningen. Jeg får oftere oppgradering der det ikke er "VIP"

To kommentarer:

- Den gold/VIP synes jeg bare er tøv.. man får aldri noen av disse vinflaskene/rabattene automatisk - hvis man gidder så må man spørre og da er det sjeldent noen koselig automatikk i dette. De er også alltid veldig på "hvis det er ledig" på tidlig/sen utsjekk og oppgraderinger før de i de hele tatt har sjekket. De sier da ofte at det ikke er ledig, men i nesten samme setning at det er ledig mot betaling. Jeg er så lettlurt at jeg har bestilt konsekvent VIP hotell de siste 10-12 gangene, men kan heller bare være lur og bestille et bedre hotell og heller med en gang det fin rommet man ønsker. Virker som de ikke liker den VIP/Gold ordningen. Jeg får oftere oppgradering der det ikke er "VIP"

Jeg har opplevet å få en flaske på rommet p.g.a. gullmedlemskap, men jeg bestiller ikke et hotell pga disse vip fordelene, da jeg er enig i at det er tøv. Medlemskapet ble stadig forlenget p.g.a . covid men det går ut i år, og jeg skal ikke anstrenge meg for å få det fornyet…. Jeg samlet fortsatt netter og får en «gratis» etter ti netter, pluss trumfbonus. Endringer har jeg ikke sett ennå.

Sent from my iPhone using Tapatalk

To kommentarer:

Liker faktisk bedre og bedre hotels.com.

Det aller viktigste er den ekstremt gode kundeservicen (i alle fall som gold). Trenger du hjelp så svarer de med eng gang og chatten er med ekte mennesker. De svarer proft med en gang og faktisk hjelper deg. Vi har to ganger nå siste året ønsket å bytte hotell som egentlig er låst, og da hjelper de deg live.

De spesialprisene de har til tider på toppen ViaTrumf og hvert tiende døgn "gratis" gjør at det begynner å bli ganske gode dealer. Synes også appen deres er ledig bra å bestille fra. Maniam også på flere kjeder dobbel-dippe som med Choice.

Fremdeles ikke sånn veldig mye VIP-behandling på hotellene - men der er det da bare å bestille an eller to kategorier høyere så er man jo der.

Liker faktisk bedre og bedre hotels.com.

Det aller viktigste er den ekstremt gode kundeservicen (i alle fall som gold). Trenger du hjelp så svarer de med eng gang og chatten er med ekte mennesker. De svarer proft med en gang og faktisk hjelper deg. Vi har to ganger nå siste året ønsket å bytte hotell som egentlig er låst, og da hjelper de deg live.

De spesialprisene de har til tider på toppen ViaTrumf og hvert tiende døgn "gratis" gjør at det begynner å bli ganske gode dealer. Synes også appen deres er ledig bra å bestille fra. Maniam også på flere kjeder dobbel-dippe som med Choice.

Fremdeles ikke sånn veldig mye VIP-behandling på hotellene - men der er det da bare å bestille an eller to kategorier høyere så er man jo der.
Jeg sliter med det stikk motsatte. Jeg får ikke kontakt med dem og vurderer om jeg skal begynne å booke hos noen andre. Samtlige 41 overnattinger på denne ferien er bestilt hos hotels.com, dvs siden 02 januar i fjor har jeg bodd eller bestilt 75 overnattinger og er fremdeles sølv medlem. I Vientiane klarte jeg å booke på feil dato, noe jeg fant ut 30sek etter bestilling. Jeg har fått godkjent å endre bookingen 2 dager frem, men jeg må ringe dem for å gjøre dette. Når man da ringer kommer man til en automatisk svarer og der ligger denne og de fleste av mine andre bestillinger, ikke inne. Jeg møter bare veggen og går i loop. Ikke så morsomt å sitte på tlf til 27kr/min og kaste bort tiden på dette.

Jeg sliter med det stikk motsatte. Jeg får ikke kontakt med dem og vurderer om jeg skal begynne å booke hos noen andre. Samtlige 41 overnattinger på denne ferien er bestilt hos hotels.com, dvs siden 02 januar i fjor har jeg bodd eller bestilt 75 overnattinger og er fremdeles sølv medlem. I Vientiane klarte jeg å booke på feil dato, noe jeg fant ut 30sek etter bestilling. Jeg har fått godkjent å endre bookingen 2 dager frem, men jeg må ringe dem for å gjøre dette. Når man da ringer kommer man til en automatisk svarer og der ligger denne og de fleste av mine andre bestillinger, ikke inne. Jeg møter bare veggen og går i loop. Ikke så morsomt å sitte på tlf til 27kr/min og kaste bort tiden på dette.

Den hørtes ikke optimal ut nei…

Back