hotels.com - priser, bestilling m.v.

Fikk denne for Expedia gull, i tillegg til rom med deilig utsikt.
Gjør hotels.com sånt?

35db5cc34c84edc9ddabc786a875114e.jpg

Fikk denne for Expedia gull, i tillegg til rom med deilig utsikt.
Gjør hotels.com sånt?
Har ikke booket på noen av dem, men har fått opp hoteller i bookingdialogen der det står "Gullfordel: en flaske gratis vin pr opphold"

Noen som har avbestilt ei bonusovernatting?

Lurer på å bruke noen av mine opptjente bonusovernattinger i sommer,
lurer da på om det er mulig å avbestille desse og få tilbake "kupongen".
Eller om denne blir tapt i avbestillingen.

Tenker da på rom som i utgangspunktet er full refunderbart om jeg hadde betalt i penger

Noen som har avbestilt ei bonusovernatting?

Lurer på å bruke noen av mine opptjente bonusovernattinger i sommer,
lurer da på om det er mulig å avbestille desse og få tilbake "kupongen".
Eller om denne blir tapt i avbestillingen.

Tenker da på rom som i utgangspunktet er full refunderbart om jeg hadde betalt i penger

Faren min kansellerte en booking i Dublin med ankomst denne uken som inkluderte en bonusnatt, han fikk tilbake bonusnatten sa han. Jeg bruker ikke hotels.com, men antar bonusnetter har en forfallsdato, så vet ikke hvordan det blir hvis man har passert den datoen før kansellering.

Jeg har avbestilt opphold med bonusnetter nå også. Fikk tilbake både cash og nettene, men måtte ringe og etterlyse nettene.

Egentlig er det vel sånn at det må brukes noen netter hvert år, ellers slettes alle. Noe i den duren. Men er ikke helt sikker

Takker for svar, da satser jeg på å bruke noen bonusovernattinger i sommer. Og om det skulle skjere seg så er det ingen krise

Egentlig er det vel sånn at det må brukes noen netter hvert år, ellers slettes alle. Noe i den duren. Men er ikke helt sikker

Stemmer - det må være mindre enn 12 mnd siden siste aktivitet (overnatting) med Hotels.com for at ikke opptjente netter skal slettes. Både betalt overnatting og bonusovernatting teller som aktivitet.

Gday. To kjappe spørsmål om Hotels.com:

* Ser at VIP fordelene på mange av hotellene er en gavesjekk eller drikke per "stay" osv. Er det da "lurt" å booke 4x1 netter enn 4 netter? BLir det noe krøll av dette, og vil det da gi 4x feks. 50USD i matbonger.

* Får dere noen oppgraderinger på disse VIP stedene med gull-status? Jeg har aldri fått det automatisk, de ser bare rart på meg når jeg spør. Fpr faktisk oftere oppgradering når det ikke er "VIP" hotell.

* Ser at VIP fordelene på mange av hotellene er en gavesjekk eller drikke per "stay" osv. Er det da "lurt" å booke 4x1 netter enn 4 netter? BLir det noe krøll av dette, og vil det da gi 4x feks. 50USD i matbonger.

* Får dere noen oppgraderinger på disse VIP stedene med gull-status? Jeg har aldri fått det automatisk, de ser bare rart på meg når jeg spør. Fpr faktisk oftere oppgradering når det ikke er "VIP" hotell.

Hvis du absolutt vil ha "per stay" så må du booke 4x1. Men da kan du måtte risikere å måtte sjekke ut av rommet og inn på et nytt hvis de er veldig vrange.

Jeg har fått oppgradering og sen utsjekk "pga Expedia-status" eller hva de kaller det. Peninsula Chicago ga meg jo også en 75 USD frokostcredit noe som var voldsomt. Tror ikke de er VIP-hotell lengre dog.

Du kan booke 4x1 for ekstra kuponger/gaver, men min erfaring er at det alltid blir dyrere enn å booke 3+ netter sammenhengende. Hotellene legger gjerne inn en ekstra rabatt i expedia systemet om du booker 3+ dager.

Tror jeg aldri har fått oppgradert noen rom pga gull hos hotels.com. Jeg spør av og til, men får det stort sett aldri.

Jeg har ogsaa faatt noen vip fordeler, men jeg ville ikke valgt et hotell kun p.g.a. av det, pris, beliggenhet og standard teller mer. Det er sjelden mer enn frukt eller en liten vinflaske. Hyggelig, men ikke avgjoerende for valget. Oppgradering eller alltid gratis frokost ville talt mer.

Noen hotell gjør jo også motsatt, fikk oppgradering på Radisson i Stockholm fordi jeg hadde booket direkte hos hotellet og ikke via e.g., hotels.com-konsernet :)

Trumf opptjeningen og overofering til Eurbonus er definitivt et pluss ja, men du kan opptjene trumf via andre bestillingssider om hotels.coms program blir verdiloest.

Last edited:
Naar trer denne endringen ikraft? Etter der tror jeg det er bedre aa opptjene poeng i enten kjedenes programmer eller i flyselskapenes programmer for bestillinger via f.eks. booking.com.

"Mid-2023" - ingen præcis dato.

Back