hotels.com - priser, bestilling m.v.

Etter at jeg har funnet et hotell jeg skal booke har jeg flere ganger prøvd gå via viatrumf for å få ekstra bonus med på kjøpet. Vanligvis øker da prisen på hotels.com et par hundre kroner slik at det ikke lønner seg å bruke, men idag da jeg prøvde gikk faktisk prisen ned en hundrelapp fra den "spesialprisen" som hotels.com viste meg.

Og jeg får fortsatt opptjening av bonusnatt og bonus på kredittkortet i tillegg til viatrumf.

Et tips:
Finn prisen først uten viatrumf og ta skjermbilde av prisen, dato, type rom, etc. (alt du kan)
Deretter bestiller du samme rommet med viatrumf.
Om det blir en differanse på de to summene ikke i ditt favør, så sender du inn en søknad om prismatch.

Har gjort dette mange ganger, og fått tilbake penger. (noen ganger faktisk mer enn forskjellen er)
En gang nektet de derimot å refundere forskjell fordi jeg ikke hadde nok skjermbilder av hva slags type rom det var snakk om....Så de prøver seg der de kan!

Så kommer det snikgebyr hos hotels.com også om man skal løse inn reward-nights. Skjønner ikke hvorfor de er så gira på forskjellen på app og websider
Vi tar et gebyr på 45 NOK for hver natt du løser inn på siden vår. Hvis du løser inn nettene i appen vår slipper du å betale et gebyr.

Enig i at det er et sært gebyr, men det er vel trolig for å gi incentiver til å få flere til å installere appen?
Hotels.com får trolig verdifull informasjon om kundebasen gjennom tillatelser vi godtar ved å installere appen. Samtidig skaffer de enda en kanal der de kan nå oss med personlig reklame gjennom notifications.

Kan det også være at de ved appbruk slipper å betale tredjeparter/affiliates ala tradedoubler for å sende dem kundene fra andre nettsider?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skal holde et lite øye på flex/no-flex-priser - denne prisstrategien har jeg ikke sett før...

ineterssant.png

Skal holde et lite øye på flex/no-flex-priser - denne prisstrategien har jeg ikke sett før...
Det har antagelig å gjøre med valutakonverteringen. Skift til hotellets valuta så vil situasjonen antagelig endre seg.

Husk også på at du ikke faktisk vil bli belastet 1999NOK når du blir betaler på hotellet.

Skrevet under forutsetning om at dette ikke er i Norge. ;)

Det har antagelig å gjøre med valutakonverteringen. Skift til hotellets valuta så vil situasjonen antagelig endre seg.

Husk også på at du ikke faktisk vil bli belastet 1999NOK når du blir betaler på hotellet.
Ja, valuta spiller jo inn.

Kan velge å betale på forhånd i norske kroner (men fully refundable) NOK 1999, belastes da kortet. No-flex belastes med NOK 2008 med en gang også. Og det var sammenligningen her ;)

Etter å ha fått snasen gullstatus hos hotels.com tilbød de meg "kupong på en ekstra natt" om jeg skrev en anmeldelse. Etter å ha fått kuppongen prøvde jeg sjekke hvor dyrt hotell jeg kunne bo på den natten. Fant ut at det ikke var en kuppong for en overnatting, men som kunne telle for en av ti netter ved oppsparing til bonusovernatting.

Ja det er mye lureri (svada) ute og går her.
Spesiellt på de expedia eide sidene. (hotel.com osv).
En grei huskeregel er også at det er IKKE er rabatt på kjede hoteller.
Uansett hvor mange xclusive rabatt kuponger du får på mail.
Det er forbud for reisebyråene og selge hotel billigere en på kjedenes hjemmesider.
Og det står med micro skrift på betingelsene hos expedia på kupongene du får.
Når det er nevnt kan jeg også med sikkerhet nevne at expedia ikke bestemmer prisene på kjedehoteller. Disse er linket direkte til kjedenes booking systemer.
Så ligger feks hilton.com nede vil du ikke kunne bestille noen hilton eide hoteller på expedia. Disse vises da som utsolgt.
Selv booker jeg somregel på expedia.no for å få trump poeng.
Men det er greit å være obs på at det er 10% billigere på kjedenes hjemmesider.
Derfor får du hver 10 ende overnatting gratis på hotels.com osv.
Så disse triksene bruker reisebyråene for å kompenserer for 10% billigere på får hos hotellet direkte.

Om jeg bruket booking.com, hotels....etc, sammenligner jeg alltid med den faktiske hjemmesiden, eller ringer direkte til hotellet. Har opplevd flere ganger å få inkludert frokost f.eks til en billigere pris ved å ringe, enn prisen uten frokost ved bestilling på tredjeparts side.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Kul opplevelse på Hotel Bristol i Berlin. Ved utsjekk viste det seg at siden jeg Expedia+ som muligens skyldes hotels.com Gold (eller bare at man er medlem?) Så var minibar gratis. Drakk bare alkoholfritt så usikker på om det gjelder alkohol også.

Men flott benefit

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Som Hotels.com gull fikk jeg tidlig innsjekk i går (14:00 i stedet for 15:00), sen utsjekk i dag (til kl. 1600, i stedet for kl 12), og 73 USD i kreditt til frokost på Peninsula Chicago. Må si jeg er veldig godt fornøyd med kvaliteten på mange av gullfordelene som selv highend hoteller tilbyr. Ofte ser jeg at det bare er gratis premium wifi eller noe i den duren. Men det som jeg får her er jo faktisk verdt noe.

Last edited:
Som Hotels.com gull fikk jeg tidlig innsjekk i går (14:00 i stedet for 15:00), sen utsjekk i dag (til kl. 1600, i stedet for kl 12), og 73 USD i kreditt til frokost på Peninsula Chicago. Må si jeg er veldig godt fornøyd med kvaliteten på mange av gullfordelene som selv highend hoteller tilbyr. Ofte ser jeg at det bare er gratis premium wifi eller noe i den duren. Men det som jeg får her er jo faktisk verdt noe.

Ikke bare hotellet som er high en her, men frokosten også! Håper i alle fall det, da 73$ er det drøyeste jeg kan huske å ha opplevet. om det da er for en frokost? Forrige rekord var 52£ i London for noen år siden. Men om det er slik, så er det jo et skikkelig perk, og 73$ er jo litt uansett om det skulle være for flere dager.

Ikke bare hotellet som er high en her, men frokosten også! Håper i alle fall det, da 73$ er det drøyeste jeg kan huske å ha opplevet. om det da er for en frokost? Forrige rekord var 52£ i London for noen år siden. Men om det er slik, så er det jo et skikkelig perk, og 73$ er jo litt uansett om det skulle være for flere dager.
Da jeg sjekket hoteller i Abu Dhabi før vi overnattet der i forrige uke, fant jeg Sheraton til 1000kr/natt for dobbeltrom. Skulle det være med parkering ble det 2500 og med frokost og P 5000,- for 2 rom en parkert bil og 4 frokost skulle de ha litt over 10.000nkr. Lurer veldig på hva man får når frokosten koster 1250kr/pers. Postei av marinert indrefilet fra afrikansk vilt?

Inntrykket mitt er at frokosten ofte blir billigere om jeg kjøper den i ettertid på hotellet. Da er jeg også mer fleksibel, og trenger ikke ha frokost hver dag under oppholdet.

Slik som beskrevet tidligere i tråden har jeg også oftere opplevd at prisen øker hvis jeg går inn gjennom Viatrumf. Tidligere har jeg søkt opp hoteller først, og deretter brukt en annen nettleser for å bestille med Viatrumf. Men nå øker prisen tilsvarende bonusen..

Last edited:

Kreditten var for 73 USD per natt, og gjaldt både for både in-room dining eller i The Lobby. Jeg valgte sistnevnte. Kreditten dekket også taxes og tips. Jeg bestilte two eggs any style, kaffe, appelsinjuice og en bolle frukt. Med taxes og tips så kom jeg ikke opp til mer enn 68 USD! Og den fruktbollen var vel strengt tatt ikke nødvendig, men jeg tenkte jeg skulle skvise kreditten mest mulig 😜

Back