Hva slags fordeler innebærer det å ha gullstatus?
Jeg bruker ikke Hotels.com o.l. Har dårlige erfaringer med hilken type rom man tildeles når man booker gjennom slike nettsteder.
Dessuten synes jeg ikke det lønner seg økonomisk heller. Hotels.com har jo salg hele tiden, men tror det stort sett er luresalg.
Har ofte hatt valget mellom 10% rabatt eller welcome award. Det lønner seg da å straks ta 10% avslag for de teller da med skatter og avgifter.
Det varierer veldig og hotellene innen samme kjede kan praktisere det forskjellig. Har hørt at Hilton er blandt de mest medgjørlige her, og de har også best rewardprogram.Bruker ikke hotels.com så ofte. Kan programmet brukes i kombinasjon med kjedenes egne?
Det varierer veldig og hotellene innen samme kjede kan praktisere det forskjellig. Har hørt at Hilton er blandt de mest medgjørlige her, og de har også best rewardprogram.
Booker man Hilton slik kan man jo få til quadruppel dip. (Welcom award + Hilton award + double dip til flybous fra Hilton + bonus fra kredittkortet)
Det varierer veldig og hotellene innen samme kjede kan praktisere det forskjellig. Har hørt at Hilton er blandt de mest medgjørlige her, og de har også best rewardprogram.
Booker man Hilton slik kan man jo få til quadruppel dip. (Welcom award + Hilton award + double dip til flybous fra Hilton + bonus fra kredittkortet)
Hvor mye måtte til for å få guldstatus? Tidligere i måneden brukte jeg Hotels.com for å bestille et hotellrom i Paris, som jeg var veldig fornøyd med, men hvordan er de hvis man vil ha hotell i de litt høyere prisklasser?
Går ut? Hvor på sidene deres kan man finne info om dette? Når jeg booker mye ett år frem i tid liker jeg ikke slike overraskelser.Er det mulig å forlenge Welcome Rewards-netter uten å opptjene/bruke netter? Har tre netter som går ut om en måned, og ingen reiseplaner før det.
For å beholde alle Welcome Rewards-nettene du har samlet, trenger du bare bestille og fullføre ett opphold per år. Hvis det neste oppholdet ditt fullføres mer enn ett år etter det det siste oppholdet, utløper Welcome Rewards-nettene dine.
Sikkert ikke aktuelt for så mange her, men det står bl.a. i Rewards-oversikten som kommer på mail og på https://ssl.hotels.com/account/welcomerewards.html.Går ut? Hvor på sidene deres kan man finne info om dette? Når jeg booker mye ett år frem i tid liker jeg ikke slike overraskelser.
Edit: fant
Er det mulig å forlenge Welcome Rewards-netter uten å opptjene/bruke netter? Har tre netter som går ut om en måned, og ingen reiseplaner før det. Er idiotisk hvis den eneste muligheten er å bruke en natt her i Bergen som jeg ikke trenger for å forlenge de to andre.
Sendte mail til dem for å høre om det var mulighet for å få forlenget utløpsdatoen med noen uker, men det var ikke mulig. Og de påstår at hvis jeg booker frem i tid vil de bli kansellert.Har teke ut litt frå Welcome Rewards siste par åra, ganske greitt. Du kan jo booke ein eller anna stad ganske langt fram i tid då, legge det inn i kalendren og få ei overrasking "oi, skal visst på tur om eit par veker!". Usikker på om viss du bookar fleksibel overnatting etter utløp, om du så får til å endre den etter at reward-natta er utløpt... Du får den jo ikkje refundert, men kanskje endra?
Sendte mail til dem for å høre om det var mulighet for å få forlenget utløpsdatoen med noen uker, men det var ikke mulig. Og de påstår at hvis jeg booker frem i tid vil de bli kansellert.
Så da ender det vel med at jeg booker den billigste natten et tilfeldig sted og sender mail til resepsjonen for å få dem til å sjekke meg inn og ut og selge rommet på nytt. Ganske utrolig at det skal være nødvendig, Hotels.com hadde ikke tapt noe på å heller endre utløpsdatoen.