Hoteller i California

jcnorway

Moderator
Medlem
Nå snakker vi ikke om "Hotel California" (:p), men om tips til hoteller i følgende byer/områder:

- San Francisco
- Monterey og omegn
- Et eller annet sted/område mellom San Francisco og LA.
- Long Beach og omegn
- San Diego

Noen som kan komme med noen anbefalinger?

Pris og standard?

Da jeg var der i sommer hadde vi bestilt skikkelige hoteller de to først og to siste nettene (Hyatt Newport Beach, Sheraton Santa Monica, og Westin St.Francis San Fran), mens vi i dagene mellom kjørte budsjett og bestilte fra dag til dag gjennom hotels.com (og hotwire) dagen i forveien eller samme morgen

Tror vi ligger på det nivået du kaller for "skikkelige hoteller" ;)

Hvordan var de tre hotellene du nevnte?

Kan forsøke:

jcnorway said:
- San Francisco

InterContinental San Francisco

jcnorway said:
- Monterey og omegn

Highlands Inn, A Hyatt Hotel & Hyatt Vacation Club Resort

Hotellet ligger i Carmel-by-the-sea, men dette er like ved Monterey.

jcnorway said:
- Et eller annet sted/område mellom San Francisco og LA.

Langs kysten ligger det flere småbyer som ikke er spesielt spennende om enn sjarmerende. Santa Barbara (160 km nord for L.A.) kan jo f.eks. prøves ut, og her finnes det overnattingsmuligheter fra Super 8 til Four Seasons.

jcnorway said:
- Long Beach og omegn

Hvorfor Long Beach? Selv ville jeg valgt Santa Monica eller Beverly Hills/WeHo, hvor det er mange flere fine muligheter og ikke minst mer liv. Like greit å kjøre seg en tur til LGB? Aldri bodd her selv.

jcnorway said:
- San Diego

Masse hoteller å velge i her, og du kan ikke trå feil om du velger fra øverste hylle. Det en først og fremst må tenke over er hva slags opphold en vil ha, det er stor forskjell på å bo i Gaslamp district og på Coronado.

Takker for tips.

Etter å ha diskutert litt med ekspertisen så blir reiseruten omtrent slik:

2 netter i San Francisco
1 natt i Monterey
1 natt i Santa Barbara
2 netter i San Diego

Takker for tips.

Etter å ha diskutert litt med ekspertisen så blir reiseruten omtrent slik:

2 netter i San Francisco
1 natt i Monterey
1 natt i Santa Barbara
2 netter i San Diego

Og dette er foreløpig booket (fleksible bookinger selvfølgelig):

San Francisco - ikke bestemt (vurderer bl.a. The Westin St. Francis, Le Meridien SF og Grand Hyatt SF).

Monterey - Hyatt Regency Monterey

Ventura - Marriott Ventura Beach

San Diego - Hotel Solamar

Selv synes jeg Best Western-hotellet i Japantown var et veldig moro sted! Fokus på japansk popkultur, med mye spennende interiør og design. Billig var det og.

Har du brukt tripadvisor.com til å myse på hoteller?

-A

San Francisco - ikke bestemt (vurderer bl.a. The Westin St. Francis (104/242), Le Meridien SF (14/242) og Grand Hyatt SF (96/242)).

Monterey - Hyatt Regency Monterey (plass 13/48 på TA)

Ventura - Marriott Ventura Beach (plass 1/20 på TA)

San Diego - Hotel Solamar (plass 15/250 på TA)

Tar vel rangeringene på TA med en liten klype salt, men det er i alle fall et greit sted å starte når man skal kartlegge mulighetene.

Grand Hyatt i SF er virkelig ett av de dårligere Hyatt jeg har bodd på så det ville jeg definitivt styrt unna....

Tar vel rangeringene på TA med en liten klype salt, men det er i alle fall et greit sted å starte når man skal kartlegge mulighetene.

Rangeringene er ikke så viktig, men det er greitt å bruke TA til å få tak i en liste hoteller som i hvertfall flere personer over tid har synes var OK, og så eliminere derfra. :)

-A

Hvilket hotell i San Francisco ville dere anbefalt hvis det stod mellom Le Meridien SF og InterContinental SF, og prisen pr natt var nogenlunde lik?

Back