Hoteller i Berlin og reise til Berlin

Har valgt meg ut Marriott på Postdamer Platz når jeg skal til Berlin i mai, pga. beliggenheten, som er perfekt for mine behov.
Noen som har vært der?

Ikke bodd der, men vært innom.

Veldig nytt, stort og moderne. Men dog noe upersonlig. Typisk stor internatsjonal hotellmaskin!

Potsdamer Platz er dog et godt stykke unna de andre attraksjonene, men offentlige transportmidler som buss og undergrunn er jo rett utenfor døra!

BF:cool2

Hva er enkleste reisemåte fra Tegel og inn til byen? Skal bo på Best Western President like ved KaDeWe, og nærmeste U-Bahn er vel Wittenbergsplatz

Bus X9 til Ernst-Reuter-Platz og U-banelinje U2 derfra til Wittenbergplatz (2 stasjoner).

Bus X9 stopper direkte ved nedgangen til U-bahn

Hva er enkleste reisemåte fra Tegel og inn til byen? Skal bo på Best Western President like ved KaDeWe, og nærmeste U-Bahn er vel Wittenbergsplatz

Buss109 går fra flyplassen og via Kurfurstendam mot BahnhofZoo. Derfra er det bare et steinkast til KaDeWe.

Riktig med 109 også, men den bruker nesten 10 min. mer (stopper langt flere steder) enn X9 til Zoo.

Enkelt bussbytte på holdeplassene på KuDam til f.eks. 119 og 129 som går videre forbi Wittenbergplatz

Last edited:
Riktig med 109 også, men den bruker nesten 10 min. mer (stopper langt flere steder) enn X9 til Zoo.

Enkelt bussbytte på holdeplassene på KuDam til f.eks. 119 og 129 som går videre forbi Wittenbergplatz

Du er godt kjent, forstår jeg!;)

Koster ikke all verdens for en taxi fra Tegel heller, da.

Ellers må jeg si jeg var litt skuffet over Park Inn. Visste at jeg ville få singelrom, og at det nok ikke hadde den beste utsikten. Dog var det i 27. etg, og utsikten var mot Vest, så kunne skimte kuppelen på Reichstag.

Men med over 1.000 rom ble det ofte kø til heisene. Litt kø i resepsjonen. Dessuten en hel del grupper med godt voksne 60-pluss, som ikke var så sjarmerende. Rommet hadde ikke minibar (vet ikke hvorfor, det skal jo det være på et 4+ hotell!) og så hadde det en merkelig plasseringe av TVen, på samme side som senga, slik at man ikke kunne slappe av på senga med et skikkelig TV-bilde. Det hadde vært ok hvis man hadde montert den justerbar, men det var den ikke.

Motel One Alexanderplass var stiligere, nyere og hadde en betydelig mer moderne og avslappende noe yngre atomsfære, uten at 40+ folk følte seg ubekvemme.

Å sjekke ut er ikke noe problem - det er å forlate det, som er problemet.. Men hva gjør det, så lenge de har (fulle?) glass med pink champagne on ice? :D
Sorry - min lille feil (sent her nå), betyr vel at dersom noen på forumet har testet det så sitter de på hotellet i Berlin enda :EU

Sorry - min lille feil (sent her nå), betyr vel at dersom noen på forumet har testet det så sitter de på hotellet i Berlin enda :EU

Vel, vet ihvertfall at noen i Berlin har sjekka ut, men de har ikke forlatt enda ;)

Nå har jeg fått tittet litt rundt. Sist jeg var i Berlin (2005) bodde jeg på Radisson SAS (nå BLU...) og synes det var helt greit. Tenkte å prøve noe nytt, men skal ærlig innrømme at min Berlin-geografi ikke er noe å skryte av... Husker at det kanskje var et stykke å gå/reise fra hotellet for å komme seg rundt til shopping osv, men det er kun vage minner ;) Kom gjerne med forslag på hotell med god beliggenhet i forhold til severdigheter/shopping/evnt kollektivtrafikk, 4-6. desember, 2 pers, maks 1400 kr pr rom pr natt.

Hei.

Jeg skal til Berlin neste uke, hovedsaklig for å hente en bil.

Jeg funderte litt over tanken på å ta en natt i denne praktfulle byen i samme slengen, hvis det lar seg gjøre for en billig penge. Jeg har gått rundt i Berlin før, for ca fem somre siden. Da var jeg bosatt på Park Inn, den høye, og av mange meninger, mindre pene bygningen. Dette vil ikke være noe å tenke på nå, siden jeg har en bil og et ganske så stramt budsjett å ta hensyn til.

Det jeg tenker i mitt sinn er: Hotellet behøver ikke å ligge midt i smørøyet, det behøver heller ikke være flott og majestetisk. Så lenge det er fritt for avskum og annet slakeri, samt at det har parkering og at det ligger like ved U/S-Bahn(U7/S4 er å foretrekke) er jeg meget fonøyd.

Hvis mine moderate krav er realistiske og noen der ute kan hjelpe, settes det stor pris på. Takk!

Hei.

Det jeg tenker i mitt sinn er: Hotellet behøver ikke å ligge midt i smørøyet, det behøver heller ikke være flott og majestetisk. Så lenge det er fritt for avskum og annet slakeri, samt at det har parkering og at det ligger like ved U/S-Bahn(U7/S4 er å foretrekke) er jeg meget fonøyd.
Hvis mine moderate krav er realistiske og noen der ute kan hjelpe, settes det stor pris på. Takk!

Hvis det skal være på budget og du har bil med, kan jeg anbefale Winters Hotel, Rudolstädter Straße 42 .
Parkering lige uden for indgangen - kostede 5 € ekstra da jeg boede der for 2 år siden. Hotellet ligger ca 5 minutters gang fra nærmeste U_Bahn (Heidelberger Platz U3). De har rum med og uden eget bad. Superbilligt og rent og pænt . Medmindre de har forbedret sig siden jeg boede der ville jeg dog undgå deres morgenbuffet til 10 € - alt for dyr og slet ikke pengene værd !!

læs mere på:

http://www.venere.com/hotels/berlin/hotel-winters-berlin/
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Re...-Winter_s_Hotel_Berlin_City_Messe-Berlin.html

Takk
Dette hotellet ligger jo heller ikke langt fra U7 og S4.

Passer meg også veldig bra at det er tilbud til oss som liker å stå på skøyter ut i de senere timer.;)

Back