Hoteller i Berlin og reise til Berlin

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Mulig dette hører mer hjemme på reiseforumet, men ettersom flere er i gang med booking her, fant et meget godt hotelltilbud på Airberlin.com: Hotel Park Inn Alexanderplatz sterkt nedsatt, dvs 187 euro for tre netter i enkeltrom 28.04-01.05). De diverse hotellsidene man finner på Finn.no skulle ha tusenlappen mer.

Re: Air Berlin starter OSL-Berlin

Og hvis ønsker å vite hvordan hotellet AirbusTero nevner, her er et bilde jeg har tatt av det.

Hotel_Park_Inn_Alexanderplatz.jpg

Joda, AirbusTero !^_^

Er nettopp ferdigbooket med en tre netters til sommeren med meg og fruen. Totalpris EUR 58 pr. person inkl 20 kg. og snacks on bord og brus kaffe, bonuspoeng etc. Akkja, DY og SK..

Det dukket også opp fine hotelltilbud på bekreftelsen min
. Har ikke sett på dette ennå.

Bookingprosessen var grei, rotet i skuffen og fant Topbonus kortet. Grunnen til at vi har det er at for to år siden planla vi en "hopp og sprett" i Europa med
dem, men droppet , fordi ? Ikke forbindelse fra OSL.. De er her nå !! :lol: Men bestilte kortet..

Ta en titt, dra til TXL og hopp rundt i Europa.

De sendte faktisk det fine røde bonuskortet i plastikk umiddelbart etter søknad
og har fulgt opp senere. ( Selvfølgelig blir det ikke nok poeng i lengden her :rolleyes: )

Takk AB for å føre oss tilbake til service.. :GER

Park Inn-hotellet kan anbefales - har bodd der, sentralt, fint og kjempebra utsikt. Dessuten får man SAS EuroBonus-poeng. Dette er nok mest av alt en test fra Air Berlins side, slik Farmer skriver, og mangelen på søndagsavganger og de meningsløse avgangstidene er jo et godt tegn på det. Men dersom tilbakemeldingen i markedet er god, blir det nok forbedringer i avgangstidene. Spent på hva slags markedsføring som gjøres i Norge.

Ok, da bestilte jeg meg en tur for å teste ut AirBerlin. Og med det samme jeg var igang så gjorde jeg det til en liten rundtur og tar 1 natt i Berlin og 1 natt i Krakow (se signatur for flight info)

Men, hotellet som ble anbefalt her er fullt 1-2 mai, så er det da noen som har noen andre forslag?

Ellers gleder jeg meg til å prøve ut AB og jeg får både prøvd 320 og Q400 :D

Hotellet jeg opprinnelig hadde tenkt var Motel One Alexanderplatz.

http://www.motelone.de/

Bodde der i fjor høst. Bare to stjerner, men helt nytt og veldig fresht design. Meget høy scoore på Tripadvisor.com, og bussen til og fra TXL stopper et steinkast unna.

Men, hotellet som ble anbefalt her er fullt 1-2 mai, så er det da noen som har noen andre forslag?

Må jeg anbefale Ku'Damm 101: http://www.kudamm101.com/

Lækkert, ungt og moderne på den gode måde - desuden er morgenmaden i mine øjne fantastisk! Ser at det 1-2 maj kan bookes til $108 på agoda.com - absolut en god pris synes jeg.

Desuden er hotellet relativ nemt at komme til fra TXL og så ligger det som navnet antyder på Kurfürstendam - dog et godt stykke ude men stadig ganske centralt.

Norwegian har lagt ut billetter til 199 kr. fra Oslo, og 161 kr. fra Berlin - med svært god tilgjengelighet. Enkelte dager har Norwegian tre daglige avganger til Berlin, to fra Gardermoen og en fra Rygge.

Norwegian har lagt ut billetter til 199 kr. fra Oslo, og 161 kr. fra Berlin

Og det var det tilbudet vi benyttet oss av, kr 720 + baggasje og seter. Slettes ikke ille for 2 stk....

Og jaggu meg ser det ikke ut til at vi bestiller hos Motel One også på Ku'Damm....Det skal bli herlig å se Berlin...

Da ble det utreise med AB og hjem med DY for min del. Så får jeg prøvd den andre flyplassen også. Totalt blir det kr 468,- t/r inkludert bagasje på vei hjem (man vil jo ikke risikere at sikkerhetsfyren stikker av med godsakene fra KaDeWe!). Park Inn til 400 kr er sensasjonelt rimelig, og den prisen får jeg mandag og tirsdag. :-) La oss håpe på en fin vår i Berlin. :GER:EU

Jeg liker meg best på vestsiden av Berlin. Område Wilmersdorf synes jeg er helt topp. En hyggelig kietz med masser av barer og restauranter og hyggelig gågate med alle shoppingmuligheter i Wilmersdorfer strasse. Mye billigere her enn alle butikkene på paradegaten Kurfurstendam og videre nedover til KaDeWe.

I dette området kan jeg anbefale Agon Hotel Opera, som ligger på Kudam ved Olivaer Platz, eller Hotel Panorama på Adenauer Platz.

Ellers er jo ikke Tommys tilbud så dårlig. De to jeg nevnte er vel kanskje 20 euro billigere, men for meg er location location location det viktigste i forhold til overnatting. (Med det mener jeg at jeg aner ikke hvor Westin Grand ligger i Berlin :))

BF:cool2

Noen som kjenner til Stasi-museet? Etter at Tempelhof ble nedlagt er dette det mest interssante for meg. Hadde opptil flere brevvenner fra DDR i sin tid, og det har alltid undret meg litt om jeg finnes registert der.. Uansett sikkert grøssende interessant.

Noen som kjenner til Stasi-museet? Etter at Tempelhof ble nedlagt er dette det mest interssante for meg. Hadde opptil flere brevvenner fra DDR i sin tid, og det har alltid undret meg litt om jeg finnes registert der.. Uansett sikkert grøssende interessant.

Var innom museet i det gamle Stasi-hovedkarteret for en god del år siden. Var også innom et eller annet mindre museum mer sentralt i byen (husker ikke navnet). Er en frodel å kunne tysk, da det ikke stod noe som helst å engelsk noen av stedene.

Back