Hotell i Stavanger

Glean EBG

ScanFlyer Gold
Det må jo vere alt for få hoteller i stavanger da prisene er helt ville radisson BLU skulle de ha 3500 kr pr natt og det er vel ikke et engangstillfelle heller.
Er det planlagt noen nye hoteller her? eller er det bare Radisson som ligger kunsig høyt i pris.

Er generelt for lite hotellerom her i byen ja.
Mange oljereisende som pendler gjør at det spesielt i ukedagene kan være dyrt.
Forrige plass jeg jobbet hendte det at de måtte booke besøkende inn så langt borte som Ålgård.

Forrige plass jeg jobbet hendte det at de måtte booke besøkende inn så langt borte som Ålgård.

Mener å huske at folk tidligere har måttet ta fly til OSL hver kveld og nattog tilbake for å få seg ei seng under oljemessa. :rolleyes:

Hotellsituasjonen har vel aldri stått spesielt høyt på den politiske dagsordenen har jeg inntrykk av (dog får vel avisene flere klikk ved å skrive om ferjer, kommunesammenslåing osv. som ikke bare angår folk utenbysfra). Men noe bygges det da i hvertfall - hotellet Robertaas refererer til er vel knappe 2 år gammelt tror jeg, og det som er under bygging ved oljemesseområdet begynner å ta form.

Det kommer flere hoteller etterhvert. Nytt flyplass-hotell er under oppføring på Sola. I tillegg til at Stordalen planlegger et nytt konferansehotell på Forus.

Men ja. Tirsdager og onsdager er nok de dagene som er travleste så vidt jeg har skjønt.

Har hørt om folk som booker rom i Stavanger hver uke mandag-torsdag, fordi de kanskje skal ned en tur, blir det ikke noe av så bare avbestiller de.

Har hørt om folk som booker rom i Stavanger hver uke mandag-torsdag, fordi de kanskje skal ned en tur, blir det ikke noe av så bare avbestiller de.

Hørte fra en kollega som har jobberfaring fra hoteller i Stavanger at mange ikke avbestiller en gang, de "gir rommet videre" til andre kollegaer.

https://www.nordicchoicehotels.no/c...arvede-tilbud/hotellrom-kr-499-per-enkeltrom/

499,- natten på Comfort Hotel Square, har bodd der selv om det er helt greit.

Skriver under på den.

Er ofte der nede, og det er ett mareritt egentlig. Bruker dessverre å ende opp på Park Inn. Hotell preget av vedlikeholdsmangel, dårlig renhold, støvete, slitt og kjip frokost. Styr unna. Har forresten opplevd dårlig renhold på Thon Hotell Maritim også, så dårlig at jeg fikk gratis oppgradering (og rom?) neste opphold.
Skjønner ikke at dette å støvsuge og vaske rom skal være så vanskelig i Hotell Norge, feil plass å spare....

Last edited:
Er ofte der nede, og det er ett mareritt egentlig. Bruker dessverre å ende opp på Park Inn. Hotell preget av vedlikeholdsmangel, dårlig renhold, støvete, slitt og kjip frokost. Styr unna. Har forresten opplevd dårlig renhold på Thon Hotell Maritim også, så dårlig at jeg fikk gratis oppgradering (og rom?) neste opphold.
Skjønner ikke at dette å støvsuge og vaske rom skal være så vanskelig i Hotell Norge, feil plass å spare....

Park Inn er helt grusomt i Stavanger, det er kanskje det dårligste hotellet jeg kan huske å ha bodd på i Norge. Rommene ser ut som de kommer rett ut av en Olsenbanden-film, og prisen er ikke særlig lav heller. Comfort Square kommer ut som en mine favoritter.

Et alternativ er hotell i Sandnes. Velger du et hotell i sentrum (f.eks. Quality Hotel Residence eller Gamlaværket) er det kort vei til togstasjonen. 8 minutter med tog til Jåttåvågen og 16 minutter med tog til Stavanger sentrum.

Til Forus blir det bil/buss og det tar ikke lenger tid enn fra Stavanger sentrum.

Men utelivet er nok noe bedre i Stavanger:-)

Et alternativ er hotell i Sandnes. Velger du et hotell i sentrum (f.eks. Quality Hotel Residence eller Gamlaværket) er det kort vei til togstasjonen. 8 minutter med tog til Jåttåvågen og 16 minutter med tog til Stavanger sentrum.

Hvis man vurderer en slik løsning er jo òg hotellene utfor sentrum i Stavanger et alternativ. Fra Rica Forum går det vel bortimot 20 busser til sentrum i timen, og fra sykehushotellet er det heller ikke mange minuttene med bussen. Frarådes om man må reise i rushtida dog ;)

Er en del i Stavanger, og dessverre har vi firmaavtale med Thon Hotels. Thon Maritim er elendig. Foretrekker Victoria når det er tilgjengelige rom der. Men de to siste gangene jeg har vært i Stavanger har jeg bodd på det nye Rica Airport Hotel. Nye fresche rom, bra frokost med omlett-kokk, kan absolutt anbefales. Men må ta flybussen eller taxi om man skal på bytur. Men når rommene koster halvparten av det de skal ha på Atlantic, kan man jo koste på seg en ekstra taxi-tur...

Sitter og (re)vurderer hotellbooking ifm. en Stavanger-tur neste helg.

Er booket på Comfort Hotel Stavanger for en drøy 500-lapp, men sitter og har veldig lyst til å booke Clarion Hotel Stavanger (fordi det er det eneste hotellet jeg har bodd på i Stavanger noensinne, og likte det),men de skal ha såvidt over tusenlappen.

Evt. så ser jeg at Radisson skal ha 795 kroner på Atlantic. Der kan jeg få brukt gullkortet mitt, men innbiller meg at hotellet er "gammelt og slitt". Royal kan jeg få for litt under tusenlappen, og jeg leser andre steder at det skal være relativt nyoppusset.

Noen synspunkter her?

Kjenner ikke til Stordalen-hotellene i Stavanger, men Royal for under 1.000-lappen høres ut som en grei deal.

Back