Hotell i paris

T.A.K

ScanFlyer Blue
Halloen.

Som del av julegaven til en heller god venninne fant jeg DY billetter til paris i mai (15-19)
Men da jeg også skal betale for hotellet lurte jeg på om det var noen bereiste
mennesker her inne som kanskje har et godt hotell tips til meg.
Har aldri vært i hverken Paris eller Frankrike som om noen har noen øvrige andre
hint eller tips taes de også i mot med takk.

Standarden trenger ikke være så mye mer enn en ok seng og eget bad. Beligenhet derimot er viktigere. Det bør helst være nærmt metroen og gjerne i sentrumsonen.

Forresten, om man skulle bodd ved orly finnes det da lettvinte og prismessig greie måter å komme seg til og fra "sentrum"?

Prismessig håper jeg å komme på under 2500 kr for de 4 dagene.
(andre skal også ha julegaver)

Håper noen har tips.
På forhånd takk for hjelpen :)

Le belmont virker bra. Men blir litt over prisgrensen jeg satt desverre. Et sted må den jo gå :( selvom prisen ikke er ille i den forstand.

venere.com er en knallside. Har aldri prøvd den før, men der får man god oversikt
og informasjon om hotellet og diverse avstander og beskrivelser. Takker for tipset.

Paris og hotell er ingen enkel sak, fordi det er så utrolig mye å velge mellom.

Kan anbefale dette:
Art Hotel Batignolles

Nyoppusset, moderne, små rom (det er det overalt i Paris), men rent og relativt sentralt. OK avstand til metro, samt lokale spisesteder rundt området.

Se min review av dette hotellet på Tripadvisor her:

http://www.tripadvisor.com/ShowUser...rt_Hotel_Batignolles-Paris_Ile_de_France.html

Bodde der i September, 3 netter, det kom på €247 (ca 2000 kr) totalt for to personer. Dette var ikke inkludert frokost. Bestilte da på hrs.com.

Begge hotell tipsene skal sjekkes ut. Takk for info.

Størrelse er ikke så viktig så lenge det er rent og praktisk med tanke på metroen.
Frokost er heller ikke et must da jeg ofte finner utenlandske hotell frokoster mindre bra.

Ang. transport til og fra ORY, så er det billig. Om min hukommelse ikke spiller meg et puss nå, så mener jeg det er en gratis shuttle fra flyplassen til nærmeste RER-stasjon.
Men det er ganske knotete.

Jeg setter også pris på å bo ved et knutepunkt. Metroen for transport over lengre avstander synes jeg dog er ganske ineffektiv, så jeg foretrekker RER. Men jeg vet mange turister synes det er litt mye å sette seg inn i.

Bodde i sommer på Hotel Ampere, særs trivelig hotell med meget god beliggenhet (15-20 min gange fra Champs Elysees. Livlig område, men det merkes faktisk ikke når man er inne på hotellet - der er det veldig rolig, pluss at det er en fin liten hage i bakgården. Ok priset også. http://www.hotel-ampere-paris.com/

Bodde på Hotel Dacia Luxembourg i Paris våren 2009, og var godt fornøyd. Beliggenhet like ved en metro, ca halvveis mellom Jardins de Luxembourg og Notre Dame, mange restauranter i nærheten, gratis wifi og rimelig pris. Ikke noe luksushotell, men hadde ikke nølt med å bo der igjen. Her er hva jeg skrev på tripadvisor om hotellet:

"I stayed at the Dacia Luxembourg for five days in room 36, and all in all this was a great stay. The hallways are pretty narrow and small, and not very soundproofed, but the rooms had high ceilings and weren't so cramped as I had feared. Some of the pictures are taken from room 13, but they were very similar except from the bathroom configuration (room 36 had seperate wc and bathtub, room 13 did not).

The room had a french balconies, minibar, free WiFi, and a 19" flatscreen- unfortunately only with CNN and Eurosport as English-speaking channels. It was however not possible to turn up the volume very far, so with the noise from the street I couldn't make out what was being said. However, as I didn't come to Paris to watch tv, this was of little importance. What was more troublesome was that the aircon was turned off (or that it didn't work in either of our rooms), so the room got incredibly hot, and we had to have the windows open all the time. As the room was facing the bustling street outside, this was a little nuisance. Other than that, the room was great.

The staff were very helpful and polite, they helped find an English-speaking doctor in the vicinity and recommended some restaurants. All in all, I recommend this hotel. But because of the lack of functioning aircon, so the air was horrible and the room was very warm, and that the rooms were poorly soundproofed, I can't give it a 5/5. Still, top notch value though!"

Se hva Hiltons helgesalg kan bringe. Halv pris på weekendpris er bra.

Skal være der søndag til torsdag så weekendsalg får jeg vel ikke så stor nytte av, men ellers et bra forslag.

Vurdere forøvrig nesten å fly videre til en ny by fra orly når vi skal og heller dele turen opp i to dager i f.eks Brussel, Nice eller et eller annet sted og så ta de to siste dagene i Paris. Vi lander på orly kl 9.30 ca så burde jo klare å rekke en eventuell billigflight et sted. Får bruke natten til litt utpønskning. To dager i Paris er vel gjerne også litt i minste laget egentlig vil jeg tro?

Det finnes mange kjempehyggelige familedrevne hoteller i Paris, der man får mye bedre value for money og som har mye mer sjarm enn kjedehotellene som ser akkurat likedan ut uansett hvor i verden du befinner deg. Ville ikke valgt et kjedehotell dersom jeg ikke var veldig avhengig av et eller annet hotellprogram.

Hotelltips i Paris?

Da er jeg her igjen, med spørsmål om noen har tips til ok overnattingsmuligheter i Paris.
Sist maste jeg om Roma (Takk for god hjelp den gang!!), og nå håper jeg å få like god uttelling på spørsmål om Paris.

En ting kan jeg si;
Jeg har prøvd Hotel Campanile i Saint Denis, og det er vel ikke dit vi skal denne gangen.
Ikke at det har så mye med hotellet å gjøre, men "strøket" var vel ikke akkurat det som var triveligst med besøket i Paris.

Derfor håper jeg noen kan komme opp med noen greie alternativer litt nærmere hovedatraksjonene, rundt Camps-Elysees og der omkring.
(Vet det er dyrt i det området, men vi har føtter å gå på, så en fottur på en 20-30 minutter skulle vel ikke ha noe å si).

Flybilletter og et par arrengementer der nede er i boks, så nå er det tid for en plass å sove:)

Vær grei nå da...., ikke foreslå hoteller som skal ha astronomiske summer.

Re: Hotelltips i Paris?

Da er jeg her igjen, med spørsmål om noen har tips til ok overnattingsmuligheter i Paris.
Sist maste jeg om Roma (Takk for god hjelp den gang!!), og nå håper jeg å få like god uttelling på spørsmål om Paris.

Vær grei nå da...., ikke foreslå hoteller som skal ha astronomiske summer.

Vil prøve at hjælpe. Men hvor meget sådan ca må det koste ?

Men hvor meget sådan ca må det koste ?

Hva skal jeg si...., sånn ca. 1.000-1.500,- norske kroner pr. natt.
Må vel litt lenger ut av sentrum for å få slike priser, men beveger man seg over 1.500,- er man vel i nærheten av en grense.
Si max. 2.000,- da...., og at det kanskje bør ligge innenfor trekanten Eiffeltårnet - Sacre Coeur - Louvre/Notre Dame..., for eksempel.

EDIT:
Bare sånn i tilfelle noen skulle tro at jeg er helt hinsides hjelpesløs, så er ikke det tilfellet. Jeg har selvsagt mange måter å finne flere gode hoteller på i det området der, men jeg tenkte; hvorfor ikke sjekke om noen har et par godord å si om ett spesiellt et først...

Last edited:

sjekk ut lecitizenhotel.com
Helt nytt hotell, ganske liten, standarden er faktisk bedre enn de 5 stjerners hotellene eg har vært borti i las vegas.
er kun 3 stjernes da dem mangler endel fasiliteter :/.
ratet som nr 13 iflg tripreports.com

Back