Hotell i HKG

LN-FHU

Superflyer
Flere tråder om dette men...... :

Jeg vil bruke ca 3500 kroner på hotell i HKG ( Kowloon-sida -men ikke et krav ) for tre netter. Vurderer Harbour Grand eller InterContinental Grand Stanford.....men bare vurderer.
Tidspunkt er 31/5 - 3/6

Hjelp meg da..... :D :D

Flere tråder om dette men...... :

Jeg vil bruke ca 3500 kroner på hotell i HKG ( Kowloon-sida -men ikke et krav ) for tre netter. Vurderer Harbour Grand eller InterContinental Grand Stanford.....men bare vurderer.
Tidspunkt er 31/5 - 3/6

Hjelp meg da..... :D :D

Har du prøvd Sheraton? Kan anbefale Club room der, usikker på om jeg ville betalt ekstra for utsiktsrom. Meget fin utsikt fra loungen. Club-frokosten serveres i restauranten i toppetasjen, og er meget bra og sivilsert stemning i forhold til den vanlige frokostrestauranten. Prøv koden z3h om du skal være tre netter, gir en natt gratis.

På island-siden funker helt sikkert Conrad. Om du er der en helg kan du får halv pris om du booker før 31. jan.

Har også bodde på Langham hotellet som er nærmest havnen, og dette kan også anbefales på det varmeste.

Jeg har flere gange boet på Grand Stanford, og det er ganske udmærket. Ellers var mit stamhotel Renaissance New World Center, men det er desværre lukket, da bygningen skal rives ned.

Så nettopp Inside Luxury travel hvor Varun Sharma besøkte flere luksushoteller i HKG. Her er en beskrivelse:

In the first of this two-part episode - arriving by private yacht - Varun stays at the finest urban residential spa in the world, The Plateau Spa. After sightseeing around Hong Kong on a speedboat, he tries his hardest to paint in an 'Art Jamming' session before moving to the newly refurbished Mandarin Oriental. Here, he tries a painful but soothing cupping treatment before playing with a pair of dolphins in Ocean Park

In part two - at the Four Seasons - Varun tries out tai-chi, learns to make dim-sum and finds out why Jade is to the Chinese what diamonds are to Westerners. He arrives by private helicopter at The Peninsula Hotel on Kowloon Island. After exploring the hotel, he takes a cooking lesson at Zuma followed by a lesson in how to make the perfect pavlova, before ending his stay on a junk on Victoria Harbour.

Her: http://www.insideluxurytravel.com/videos.html kan du finne klipp fra alle 10 hotellene han besøkte i HKG. Jeg ville ikke hatt noe i mot og bodd på noen av dem. Men hva de koster aner jeg ikke. Men bestiller du lang tid i forveien, kan du kanskje gjøre et scoop?

Lykke til!

BF:cool2

Trenger litt hjelp fra folk ang. hotell :

Sliter med å velge hotell i HKG - valgene står mellom :
Intercontinental
Hyatt Regency,Tsim Sha Tsui
Sheraton
W

Alle ligger på Kowloon-sida. Prismessig ligger totaloppholdet på alt mellom 2500 og 4800 kroner. På Sheraton får jeg suite inkl.forkost, på Hyatt er det Club-room,på W er det også inkl. frokost mens fordelen med IC er beliggenheten.

Hva ville dere valgt ?

Hva med dette Frode?

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article4068703.ece

Neste mandag åpner det nye Ritz-Carlton Hong Kong dørene. Det dreier seg om «verdens høyeste hotell».

Toppen rager 490 meter over bakken. Hotellet disponerer de 16 toppetasjene i skyskraperen, fra 102. til 118. etasje.

312 gjesterom blir det plass til, deriblant ulike luksussuiter. Og herfra skal gjester få vid utsikt over både Victoria-havnen, Hongkong-øyen og mer til.

Hva med dette Frode?

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article4068703.ece

Neste mandag åpner det nye Ritz-Carlton Hong Kong dørene. Det dreier seg om «verdens høyeste hotell».

Toppen rager 490 meter over bakken. Hotellet disponerer de 16 toppetasjene i skyskraperen, fra 102. til 118. etasje.

312 gjesterom blir det plass til, deriblant ulike luksussuiter. Og herfra skal gjester få vid utsikt over både Victoria-havnen, Hongkong-øyen og mer til.

Harmonerer kanskje ikke helt med budsjettkravet iom at du må regne med minst 3500 NOK per natt for å komme inn på RC :)

Harmonerer kanskje ikke helt med budsjettkravet iom at du må regne med minst 3500 NOK per natt for å komme inn på RC :)

Var litt over ja...... mulig jeg kjører suite på Sheraton, MEN var meeeget fornøyd med Hyatt i Tokyo, så heller litt dit også.... :D :D :D

Luksusplager..... :lol: :p

Sitter på rommet nå på cosmopolitan i hkg, kan i allefall anbefale det. Fint hotell, fine rom, prismessig bra. Ligger 10 minutters gangavstand fra times square.

Trenger litt hjelp fra folk ang. hotell :

Sliter med å velge hotell i HKG - valgene står mellom :
Intercontinental
Hyatt Regency,Tsim Sha Tsui
Sheraton
W

Alle ligger på Kowloon-sida. Prismessig ligger totaloppholdet på alt mellom 2500 og 4800 kroner. På Sheraton får jeg suite inkl.forkost, på Hyatt er det Club-room,på W er det også inkl. frokost mens fordelen med IC er beliggenheten.

Hva ville dere valgt ?

IC er klart bedre end Sheraton i HK. Som nævnt ligger de ganske tæt på hinanden, men IC ligger uforstyrret direkte ud til havnen, med udsigt til HK Island. Der er også udsigt fra dele af Sheraton, men det ligger stadig cirka 50 meter fra vandet. Desuden er IC blandt verdens absolut bedste hoteller - kåret af flere tidsskrifter!
Har ikke noget nærmere kendskab til Hyatt og W i HK.

Back