Abu Dhabi er en koselig og liten by, det meste er innenfor kort avtand av hveerandre, og en taksi rundt byen koster ikke mer enn 10-20 kroner vanligvis, saa spiller liten rolle hvor en bor egentlig.
Okraadet du dog boer unngaa er Yas Marina / Yas Island. Dette er bygd rundt formel1 banen og ligger en halvtime fra resten av byen.
Emirates palace hotel er uten tvil det beste hotellet I byen, ligger sentralt med stor privat strand og gaa-avstand till det meste. Prisen er derimot meget hoey, saa av andre gode hoteller kan jeg anbefale Sheraton Cornishe, Hilton Cornishe, intercontinental, Sheraton Khalidia, The Aloft hotel og Park Rotana. Alle disse er 5-stjerners hotel, og med unntak av The Aloft har de enkel tilgang till strand - sheraton khalidiya ligger like ved den offentlige stranden, resten har privat strand.
Er du paa jakt etter billigere hotel og tips om Abu Dhabi, er det bare aa spoerre, jeg har bodd der de siste 18 maanedene...
Oel finner du paa alle hotell I Abu Dhabi, og ell-utsalg er det mange av I byen (se etter Spinneys og Roy McKenzie butikker).
Som forummedlem er du ogsaa invitert paa en gratis oel av undertegnede ved utreise om jeg er paa job den dagger, og faar ordnet meg en pause fra jobb silk at jeg kan treffe landsmenn paa tur