• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Høst og vinter på OSL og noen værbyger

Re: Høst og vinter på OSL og noen værbyger

MEGET imponert! :D Ja, dette var utrolig morro å se gjennom! :D Nydelige bilder du fikk i mørket der også! Hva slags instillinger bruker du der?(lukker, ISO, blender...)
 
Re: Høst og vinter på OSL og noen værbyger

Takker for alle kommentarer!:)

Får prøve å besvare noen spørsmål!

Hvilket utstyr brukte du?

Canon EOS 1D Mk3 og EOS 1Ds samt EF 400mm F5,6 / EF 300mm F4 IS/ EF 50mm F1,8 / EXSTENDER EF 2x II

Morsomt å se en A321 fra AF - kommer den ofte?
Har sett den noen ganger tidligere, men da har jeg ikke hatt mulighet til å avbilde den.

Nydelige bilder du fikk i mørket der også! Hva slags instillinger bruker du der?(lukker, ISO, blender...)

Nei sånn ca ISO 1000 / F4,5 / 1/40 sek - (Manuell innstilling er et must)!
 
Re: Høst og vinter på OSL og noen værbyger

:nor Bilder med STIL - godt gjennomført i slikt møkkavær også. Takk Dag for at deler slike bilder med oss andre !

Jan
 
Re: Høst og vinter på OSL og noen værbyger

Ahh! Dette var bra saker! veldig flott lys på bildene! nydelig komponering!

Lurer på hvorfor continental gikk en tur ut på rullebanen etter deice for så og ta en liten runde og så tilbake på rullebanen?

En litt artig sak som jeg ikke har vært med på før var at continental maskinen testet rett etter deice (omtrent der hvor det ene bildet er tatt) sikkert 50% av max på motorene over 1 min! Det var heftige greier. Kraftige lavfrekvente vibrasjoner i hele flykroppen.
 
Back
Top