Hong Kong/Bangkok/Krabi - februar 2009

Har NZ online innsjekk? Har prøvd å se etter noe slikt men har ikke funnet noe. Er dog lagt inn seat request med god hjelp fra Farmer på NZ-flightene så det er "holdt av" seter. Får lete litt på nettsidene til NZ skjønner jeg. Har alle referansene på alle strekningene takket være checkmytrip:)

Ærlig talt, vet ikke... Trodde alle store hadde det . Hakke fløyet NZ siden 2001..

Finner ingenting om online innsjekk på NZ sine nettsider (www.airnewzealand.eu). Så det finnes faktisk fortsatt selskaper (også innen *A) som ikke tilbyr online innsjekk. Trekker litt ned faktisk, men jeg får håpe de leverer ombord :) Synes en tjeneste som online innsjekk burde vært et krav til *A-members... men men... det går vel bra uansett :)

Du verden hvordan jeg kunne bomme. Trodde at dette var en selvfølge i mange år :(:(

Ble også overrasket over at det ikke var mulig å sjekke inn på nett med NZ. Det er derfor jeg lurer er litt usikker på dette med innsjekk når jeg skal reise SK+NZ OSL-HKG via LHR. Kan sikkert sjekke inn OSL-LHR på nett med SK sitt ref.nr, men det hjelper vel ingenting så lenge jeg ikke kan sjekke inn videre. Blir vel til at man får ordnet alt på OSL? Det at NZ ikke tilbyr online innsjekk er et lite minus. Men de tilbyr å requeste sete på forhånd så det blir sånn sett en liten "mini-innsjekk" på den måten...

Last edited:
Hmm, da tror jeg ett eller annet menneske på den holmen på andre siden av jorden har misforstått litt..
Alle hjelpemidler som finnes/kommer er jo en forbedring av ett produkt vil jeg si... Og Online Check-in sparer jo flyselskapet og den reisende for tid i tillegg...

Virker som de har erstattet online innsjekk med en såkalt online seat request hvor du ved hjelp av bookingnr kan legge inn seat request enten i bookingøyeblikket eller i etterkant. Taster inn bookingnr og får opp aktuelle setekartet for denne flighten og oversikt over hvor det finnes ledige plasser (dvs seter som folk ikke har "tatt"). Hvis man får til å tildele ønsket sete så er det jo en grei semi-løsning, men dette er ingen fullgod innsjekksløsning. Blir spennende å se om vi faktisk får de setene vi har "holdt av" :)

Litt uforståelig at de mener fjerning av muligheten for online innsjekk er en forbedring...

Tror ikke de legger opp online innsjekk selv om jeg ringer dem :D Synes dog det er merkelig at man i 2009 har et såpass stort flyselskap som Air New Zealand som ikke tilbyr online innsjekk. Trøster meg med at jeg har gjort det jeg kan på forhånd av research, så får jeg heller ta det som det kommer når man reisen skal gjennomføres :) DOn't worry, be happy :colgate:

He, he, det jeg mente var å ringe NZ , helst i New Zealand, og sette fram ønsker om seter ut i fra seatguru , med seatguru kartet foran deg, og se hva som skjer. Check-in får du ikke, men favorittseter ..

Dette funker på SK ( og AF/KL , huffda :drunk:)...

Men seter har jeg forsåvidt allerede lagt inn ønsker på :) Siden vi reiser to sammen så har jeg foreløpig holdt av en av de få 2-seterne ombord på NZ sin 747-400 i Economy. Foreløpig er 67BC holdt av på begge flightene. Dette er helt bakerst bak gardina :D I følge Seatguru og Seatexpert er disse setene bra hvis man reiser to sammen, samt at man ofte blir servert først siden man jobber seg bakfra og framover. Noe minus siden de ligger i nærheten av toalettet med den ekstra trafikken det medfører osv. Men begge sover lett så vi er ikke bekymret. Satt også bakerst på BA sin 747-400 til NYC og hadde ingen problemer med det.. NZ tilbyr 34 inches benplass på disse Economy-setene, så det er ikke så verst til å være Economy tror jeg. BA sin 747-400 hadde 31 inches i Economy såvidt jeg kan huske. Så lenge man er forberedt og har rett innstilling så tåler man det meste :)

Last edited:
Helt enig, NZ har 34" og det er det beste jeg har hatt. Blås i støyen, ta med ørepropper . Jeg har alltid de med i lomma.

En sann plage på NW sine A333/332 ( forøvrig OK fly ) er non stop "PLING", "Pling" here, everywhere, aner ikke hvorfor. Andre selskap med samme type fly har det ikke. Plugger inn med en gang jeg skal sove..

Jepp, øreplugger ligger alltid tilgjengelig når man skal ut og fly :)

Jeg vil si at jeg foretrekker litt ekstra trafikk til og fra toalettet i nærheten enn å sitte i et midtsete klemt innimellom ukjente... Nå får jeg sikkert setet ved vinduet (samboeren kjenner meg;)) så meg er det ikke noe synd på uansett. Tror også samboeren sover bedre på en to seter sammen med meg enn midt inne på en 3-/4-seter.

Men viser det seg at NZ ikke klarer å tildele etter ønske så gjør man det beste ut av situasjonen uansett :)

Last edited:
Fant en tripreport på Airliners.net med NZ HKG-LHR-HKG i Premium Economy og Economy.

http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/120731/

AVOD på alle seter og setene ser brukbare ut i Economy.

8-2.jpg

NZ har et meget godt økonomiprodukt med god plass til beina. Trekk for mye problemer med IFE-systemet og mat som ikke alltid er helt på høyden.

Har også tatt de i Business Premier, meget god service, herlige stoler og flat seng. Her var det maten som var mest skuffende.

Et bilde som jeg fant i overnevnte TR. Cargo-class på KL 744?? Sitter det ikke folk der? Ser merkelig ut.

Bildet er tatt i HKG.

gran286.jpg

De har mange combi, og en god historie fra KUL, en av de beste jeg har opplevd i mitt liv.:colgate::colgate:

Vi ankom KUL mars 2006 med en slik KL Combi fra AMS. Fikk beskjed før vi gikk av at hestene som skulle til Sultanen i Brunei måtte gå av først så ikke flyet tippet over .

Joda lett foran og tunge hester bak, betyr vel at rumpa går i asfalten..

Last edited:
Back