Hong Kong Airlines med rene premium flighter til London

Someone

Moderator
Medlem
Hong Kong Airlines planlegger å starte opp med en rent premium layout mellom Hong Kong og London fra March 2012. De planlegger å bruke en A330-200 med 2 klasser: Club Premier og Club Classic. Det vil være 34 Club Premier seter i en 1-2-1 staggered layout configurasjon med fully flat, mens Club Classic vil ha recliner i en 2-2-2 konfigurasjon på totalt 82 seter. Med andre ord bør det bli god plass med 116 seter ombord i en A330-200

http://www.hongkongairlinesclub.co.uk/index.html
From March 2012, Hong Kong Airlines will launch an all Club Class service, daily non-stop between London and Hong Kong.

http://www.hongkongairlinesclub.co.uk/seating_plan.html
 
Det bliver spændende. Men på en rute med så meget konkurrence tror jeg det bliver svært.
CX, VS, BA, NZ og QF flyver allerede nonstop - hvilket vel er fem af de bedste selskaber i Club-segmentet.
Husk også på, at Oasis forsøgte med et alternativt set-up, og failede.
 
Dette er et rimelig dødfødt konsept selv om volumet er høyt på strekningen.

Mye drømmeprosjekter i kjømda. De av dere som er på LinkedIn burde sjekke ut 'Airline Start-Up'-gruppen. En større samling av drømmere skal man leve lenge etter ... sjekk spesielt svindleren som vil fly 747 på US domestic .. :rolleyes: ( http://www.avatarairlines.com/ )

Og på websiden har de manipulert halen på en Swissair 743 ..
 

Attachments

  • avatarair.jpg
    avatarair.jpg
    45.3 KB · Views: 1,527
Ikke lett å selge uten feed og utenfor alliansene....

Men i HKG er de vel ikke helt uten feed?

Selv om jeg ikke helt har tro på hvor suksessfullt det vil bli, er det vel Hainan sitt forsøk på å få Hong Kong Airlines til å bli en internasjonal aktørog gå i strupen på CX?
 
Hvorfor så dødfødt? Både BA og KLM opererer jo med tilsvarende bare andre veien..

er vel forskjell på å fylle en all-business A318 mellom verdens to største finanssentrum og en A330?

Uansett så starter ruten opp 7/3

HKG-LGW HX875 2350/0555+1
LGW-HKG HX876 2130/1645+1 (1745+1 etter sommertiden begynner)
 
Dette viser vel - nok en gang - at ren-business class er et fett produkt, men lar seg ikke gjennomføre. Hong Kong Airlines føyer seg inn i rekken av selskaper som har prøvd det, og ikke fått det til - MaxJet, Silver, L'Avion, MGM Grand etc etc. De eneste som ser ut til å kunne få det til er BA med sin A318 LCY-NYC og OpenSkies fra Paris, selv om OpenSkies heller ikke virker som noen enormt fremgangsrik forretning. Det har jo ikke kommet flere ruter enn Paris-NYC....
 
Og Open Skies har vel satt inn noen rader økonomi nå.

Men synes det er rart at flyselskapene ofte sier det er C-klassesetene de tjener penger på, når det er dårlig butikk og bare tilby disse.
 
Dette viser vel - nok en gang - at ren-business class er et fett produkt, men lar seg ikke gjennomføre. Hong Kong Airlines føyer seg inn i rekken av selskaper som har prøvd det, og ikke fått det til - MaxJet, Silver, L'Avion, MGM Grand etc etc. De eneste som ser ut til å kunne få det til er BA med sin A318 LCY-NYC og OpenSkies fra Paris, selv om OpenSkies heller ikke virker som noen enormt fremgangsrik forretning. Det har jo ikke kommet flere ruter enn Paris-NYC....

Tja SQ har jo sin berømte SIN-EWR rute med 100 seter all business konfig i Airbus 345. Verdens lengste non-stop rute.
 
Jeg må si at jeg synes det er litt rart at slike flighter ikke går bedre. Det heter seg vel normalt at det er premium passasjerene som et flysellskap tjener penger på, så man skulle tro at et fly med bare slike gikk bedre en et halvt fly med premium og resten economy.

Ligger problemet her i at de ikke klarer å fylle flyene tilstrekkelig når det blir så mange C seter på en gang mellom to byer?
 
Eksisterer denne ruten fortsatt? Jeg klarer ikke å søke den opp på matrix.itasoftware.com

[KVS Availability Tool 7.0.3/Diamond - Amadeus: Timetable/NL-BCDF]
Code:
SIN  Singapore Changi SG [WSSS]
EWR  New York Newark Liberty Intl NJ US [KEWR]
THU  06 Sep 2012 - 13 Sep 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
SQ         22      SIN   10:55     EWR   17:50     345  0   1234567     18:55       3       B   11 Aug   27 Oct

Den finnes. Og den finnes vel fordi den går mellom to veldig betalingssterke marked, hvor det ellers ikke finnes non-stop biz-kapasitet. Det siste kan ikke sies for LHR-HKG hvor du finner disse som du må konkurere med for non-stop:

[KVS Availability Tool 7.0.3/Diamond - Amadeus: Timetable/NL-BCDF]
Code:
LHR  London Heathrow UK [EGLL]
HKG  Hong Kong Intl HK [VHHH]
THU  06 Sep 2012 - 13 Sep 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
CX         252     LHR   12:30     HKG   07:05 +1  744  0   1234567     11:35       3       1   03 Sep   17 Sep
CX         250     LHR   18:20     HKG   13:05 +1  77W  0   1234567     11:45       3       1   02 Sep   27 Oct
BA         25      LHR   18:30     HKG   13:00 +1  744  0   1234567     11:30       5       1   29 Aug   27 Sep
CX         256     LHR   20:15     HKG   15:05 +1  744  0   1234567     11:50       3       1   10 Aug   07 Oct
NZ         38      LHR   21:05     HKG   16:10 +1  772  0   -23-567     12:05       1       1   21 Aug   26 Sep
BA         27      LHR   22:00     HKG   16:50 +1  777  0   1234567     11:50       5       1   25 Mar   27 Oct
CX         254     LHR   22:20     HKG   17:05 +1  77W  0   1234567     11:45       3       1   01 Sep   27 Oct
VS         200     LHR   22:30     HKG   17:50 +1  346  0   1234567     12:20       3       1   31 Jul   04 Oct

Så markedssituasjonen for SIN-NYC er nok en ganske annen. Uten at jeg har sett på hvert selskap sin layout, så er det jo 7 daglige avganger, og om det er i snitt 40 biz-seter i hver, så er det jo rett under 300 seter på strekningen daglig, før de kommer og forsøker å fylle en 747 til, uten å ha nettverk i hver ende.

-A
 
Ligger problemet her i at de ikke klarer å fylle flyene tilstrekkelig når det blir så mange C seter på en gang mellom to byer?

Bingo .... Det er svært få markeder hvor det er nok premiumkunder til å få dette til å lykkes. Og det er mange som har prøvd seg ....
 
Back
Top