HKG-HND 3:45t / NRT-HKG 5:20t Whyyyyyy?

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Sitter og har booket litt greier her.

Ser at HKG-HND er satt opp til 3t 45min, mens returen fra NRT-HKG er satt opp til 5t 20min.

Noen som aner hvorfor?

Returen har jeg t.o.m to bookinger på med to ulike selskap. Har ikke bestemt meg helt hvilken jeg skal beholde. Cathay eller Japan Airlines i C.

Mellomlanding, kanskje?

Ser ikke sånn ut, og jeg har booket både CX521 (A330-300) og JL735 (B767-300). Begge har eksakt samme flight time og har ingen registrerte mellomlandinger som jeg kan se.

Mulig lengre estimert flytid pga begrensinger i luftrommet rundt kinesisk farvann kanskje?

Ren gjetting selvsagt, men høres sannsynlig ut..

Kim

A330 flyr ca 20 km/t fortere enn B767. I tillegg fremherskende vindretning vil jeg tro. Litt lenger til NRT også vel.

Ser ikke sånn ut, og jeg har booket både CX521 (A330-300) og JL735 (B767-300). Begge har eksakt samme flight time og har ingen registrerte mellomlandinger som jeg kan se.

Jeg som skulle til å foreslå at den ene ruta ble operert av en Dash ;)

Har sett på det samme, siden jeg har booket en tur/retur nå i mars HND-HKG og HKG-HND med samme flytype begge veier. Jeg vil tro det er tidsforskjell eller noe annet som lurer systemene, og at det skal være 4:20 og 3:50 i flytid.
Flightaware oppgir 4:25
https://flightaware.com/live/flight/CPA543

Sjekket en tilfeldig flight den siste uka ...

JAL026 HKG-HND har en flytid som varierer mellom 2:58 og 3:30 ...

JAL025 HND-HKG er fra 4:29 til 5.00 ..

Flylengden er omtrent den samme i begge retninger iflg Flightaware. Kan ikke forklare det med annet enn sterke vinder ... ???

230km/t jetstrøm fra vest stjeler nok litt. Se på Windyty.com. Er stort sett slik hele tiden nå på året.

Last edited:
Får håpe de har litt sterke viner også da, så ikke det blir kjedelig.

Takker for oppklaring. Gir mening dette.

Får håpe de har litt sterke viner også da, så ikke det blir kjedelig.

Har hørt at vinene kan være sterke fra både øst og vest. Surfer selv best på de vestlige, men gud bedre det har vært mye moro på en slør fra øst også :D

Har hørt at vinene kan være sterke fra både øst og vest. Surfer selv best på de vestlige, men gud bedre det har vært mye moro på en slør fra øst også :D

Satser på "stålbørste" fra HKG - HND i Cathay First, og myk "silkebørste" i JAL eller Cathay fra NRT-HKG ettersom reiser fortsetter med Emirates F

Når flyr du? Kanskje vi sees

Hei og hå

Lander i HKG med Dragon Air (fra Guangzhou) den 18/3 kl 10:55, og reiser igjen til HND samme dag kl 16:20.

Så drar jeg fra NRT-HKG med enten CX kl 16:15 eller med JAL kl 18:15 den 20/3.

til fra OSL-HKG er det Emirates

Hei og hå

Lander i HKG med Dragon Air (fra Guangzhou) den 18/3 kl 10:55, og reiser igjen til HND samme dag kl 16:20.

Så drar jeg fra NRT-HKG med enten CX kl 16:15 eller med JAL kl 18:15 den 20/3.

til fra OSL-HKG er det Emirates

Ganske close da, lander i HKG fra HND den 18/3 kl 15:05. Får satse på det blir en 5:20 flight i nesen :drink

Back