Egil
ScanFlyer Gold
Døgnrytmen er ikke helt der den skal være etter over en uke i Spania, men med Scanair i nærheten går det så bra så!!
Madrid, Valencia og Barcelona på en uke gjør noe med humøret, he he, og økonomien
FBU4EVER, flyr du kun Intercont?
1 - Du kunne flydd SK4686 BCNOSL i dag! Før landing annonserer kapteinen at vi har startet innflyvningen men at det dessverre er minst 13 min før vi kan lande da det desverre ikke er en flyplass i mils omkrets Hurumlandet, he he, latteren satt løst i kabinen
2 - Du kunne flydd SK364 OSLTRD i dag! Klokken 1710, 10 min etter ordinær push-back tid annonserer kapteinen med ett sukk, at det er dårlige nyheter!
Det ene nesehjulet hadde blitt skadet under landing og teknikkere hadde sett på saken og dommen var klar; Det måtte byttes! De hadde da holdt på i ca 10 min. Dette var en standard greie, men de var desverre ikke like raskt som disse Formel 1 gutta, he he, ny latter i kabinen! Tidsanslag ca 30 min forsinket, men det var kun kvalifisert gjettning!
Etter 5 minutter nytt sukk fra cockpit, kapteinen hadde tatt feil... Sukk i kabinen...
Teknikerne hadde klart det på 15 min og med kun papirarbeid og loggføring igjen var vi på vei om ca 3 min! Og denne gangen rommet latteren bra i en rimelig het flykabin i solsteken på OSL =)
Jeg bare må si det, flyfolk med humor kan gjøre selv den verste forsinkelse/hendelse til noe positivt =)
Lærdom tatt og skal prøve i praksis neste gang vi får overflyvning/kansellering i Mosjøen!!
Egil B
Madrid, Valencia og Barcelona på en uke gjør noe med humøret, he he, og økonomien

FBU4EVER, flyr du kun Intercont?
1 - Du kunne flydd SK4686 BCNOSL i dag! Før landing annonserer kapteinen at vi har startet innflyvningen men at det dessverre er minst 13 min før vi kan lande da det desverre ikke er en flyplass i mils omkrets Hurumlandet, he he, latteren satt løst i kabinen

2 - Du kunne flydd SK364 OSLTRD i dag! Klokken 1710, 10 min etter ordinær push-back tid annonserer kapteinen med ett sukk, at det er dårlige nyheter!
Det ene nesehjulet hadde blitt skadet under landing og teknikkere hadde sett på saken og dommen var klar; Det måtte byttes! De hadde da holdt på i ca 10 min. Dette var en standard greie, men de var desverre ikke like raskt som disse Formel 1 gutta, he he, ny latter i kabinen! Tidsanslag ca 30 min forsinket, men det var kun kvalifisert gjettning!
Etter 5 minutter nytt sukk fra cockpit, kapteinen hadde tatt feil... Sukk i kabinen...
Teknikerne hadde klart det på 15 min og med kun papirarbeid og loggføring igjen var vi på vei om ca 3 min! Og denne gangen rommet latteren bra i en rimelig het flykabin i solsteken på OSL =)
Jeg bare må si det, flyfolk med humor kan gjøre selv den verste forsinkelse/hendelse til noe positivt =)
Lærdom tatt og skal prøve i praksis neste gang vi får overflyvning/kansellering i Mosjøen!!
Egil B