HJELP!!!

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Har akkurat kommet hjem etter en et døgn i Sverige. Hjem fløy jeg en maskin som var i den nye SAS Braathens designen - men det ble ønsket velkommen ombord til kun SAS! I stollommen foran lå Scanoram pluss det svenske magasinet Upp och Ner. Ved ankomst Oslo takket de på vegne av SAS Braathens for turen... Hva har jeg fløyet?

SK495... Men flyet var malt i SAS Braathens - kom tydligvis fra en inneriksflyvning siden "Upp och Ner" lå i stollommen og man ønsket velkommen til SAS...

Jo - det var DNX jeg fløy... Lurer på hvor lenge det er et selskap som heter SAS Braathens...eller DnB NOR?

Hva har jeg fløyet?

Etter det innlegget, ser det for meg ut som om du har luktet på litt for mange vinkorker, kanskje?:cheers:

Det må da være mulig å få med seg hvilken type fly man går om bord i...:up:

Edit: nå driver jeg med litt ironi og slikt....., laaaangt unna mobbing og hets;)

Originally posted by EB
SK495... Men flyet var malt i SAS Braathens - kom tydligvis fra en inneriksflyvning siden "Upp och Ner" lå i stollommen og man ønsket velkommen til SAS...

Innenriks, eller BRU ....

Med kun Svensk Crew også ?

/Geir

Ja...kun svensker i kabinen og foran.

Men da vi kom til Oslo - så var det som sagt SAS Braathens i annonseringen...

Stjernealliansen var med i begge ender...

Hva er riktig? Er det ruten, maskinen eller hvor crewet er ansatt som bestemmer om det er en SAS Braathens rute eller SAS rute?

Originally posted by EB
Stjernealliansen var med i begge ender...

Hva er riktig? Er det ruten, maskinen eller hvor crewet er ansatt som bestemmer om det er en SAS Braathens rute eller SAS rute?

Det er vel ruten som CK og de andre har delt seg imellom som bestemmer ,
Dette var i alle fall en SAS Braathens flygning med all-Swede crew.

/Geir

Jeg flöy over til ARN idag med SK 2490.Det var DNX med svensk crew "foran og bak",Scanorama,Upp og Ner,hele "gamle SAS"-pakka,ikke noe SAS Braathens.Det var faktisk ikke för jeg tittet ut på motornacellen at jeg oppdaget at det var et blått SAS-Logo med Braathens ved siden av.
Rutenumret er "Gamle SAS",dvs. SAS SE.Tror flyene lånes ut til de forskjellige basene etter behov.Det var ikke norsk flagg på nesehjulsdören,så flyet opererer ikke under den nye AOC'en til SAS Braathens.Forövrig så var det en 737,og det interesserer meg "midt i ryggen"! :up:

Må SAS sverige betale SASBU for lån av crew, fly og liknende? (og selvfølgelig motsatt da...:))

Back