Hjelp Til Oversikt Over Dy's Nye Fly ?

De skal jo ha den lekre LF-liveryen ja, og det ser jo vitterlig ut til at de skal ha norsk registrering....hmm, noen goder å hente på å ha de på norsk register kanskje?
 
Alltså nær siste MD-80 går bort fra LF, alle gruppens maskiner skal ha norske reg?

The background is the rather restrictive Swedish law-situation. Not very attractive for transactions under ops, especially the prohibition of sale & lease-back transactions. Even SAS has a huge part of their aircraft that fly on the SAS SWE AOC in the LN-register.

I think the discussion about AOC is also misleading.
Look at how TUI Group solves this: One customer code -*K5 and the aircraft are dispatched/leased to the group's airline. Thereby catching G- or D- registers, but still under the AOC of the respective Airline.

I can't see any reason why aircraft of FlyNordic should operate under the DY AOC and at the same time fly FlyNordic routes. If FlyNordic starts flights to non EU countries, the AOC issue will be quiet of importance as traffic rights could be limited to FlyNordic only and then the aircraft would have to be under the AOC of FlyNordic.

EasyJet can't fly a route SXF-IST as they are a british company and the traffic rights are not in place for a a british company to fly Germany-Turkey routes. Will it change? Probably. But not so soon.
 
Jeg ble overrasket over å finne disse linjene i LTs postjournal allerede i nå:

Dok.dato: 15022008
Fra: Norwegian Air Shuttle AS
Sak: LN-KHA - flytekniske forhold
Dok: LN-KHA - søknad om ICAO 24 bit kode

Dok.dato: 15022008
Fra: Norwegian Air Shuttle AS
Sak: LN-KHB - flytekniske forhold
Dok: LN-KHB - Søknad om ICAO 24 bit kode

Dok.dato: 15022008
I Fra: Norwegian Air Shuttle AS
Sak: LN-KHC - flytekniske forhold
Dok: LN-KHC - Søknad om ICAO 24 bit kode
 
Har hørt rykter om at det er 3 maskiner fra Aegean. SX-BGK og SX-BGY står vel for øyeblikket som "stored", så jeg vil gjette på at det er disse to + en til.
 
Siden du skrev at de var forholdsvis nye, så må det være BGY. Hvis det ikke er BGK, og det er tre forholdsvis nye maskiner fra A3, så kan man kanskje tippe på BGW og BGZ også da. Da snakker vi i tilfelle om 3 "-98 modeller".
 
Back
Top