Hjelp til identifisering

KnutW

ScanFlyer Rusty
Medlem
Folkens, er det noen her som med sikkerhet kan identifisere denne vingen? Bildet er avfotografert fra et lysbilde som sannsynligvis er tatt 1975-1980.
 

Attachments

  • CD2F39D2-8BE4-46A6-BD93-0227BE64A746.jpg
    CD2F39D2-8BE4-46A6-BD93-0227BE64A746.jpg
    89.9 KB · Views: 221
Til tross for et meeeget høyt kunnskapsnivå hos Hr Mowinckel tror jeg faktisk Stone kan ha rett. Wing fence på bildet har den karakteristiske buede skillelinjen mellom slat-delen og vinge-delen psom Trident har. Dessuten tror jeg bestemt bildet er tatt før 1980, og min første tur med BAC-111 var i 1982.

Holder derfor på Trident til annet er bevist.
 
Enig. Bevisføringen er overbevisende. :cool:
Takk for tilliten. Faktisk var 1-11 min første tanke også, men i og med at wing fence ikke stemte gikk jeg videre til alternativ 2 som er en av mine favorittmaskiner. :fly
 
Neste bilde, kan det stemme med Braathens SAFE F.28?
 

Attachments

  • 61D52415-BAE5-470F-A06A-95BC1EA8326F.jpg
    61D52415-BAE5-470F-A06A-95BC1EA8326F.jpg
    85.8 KB · Views: 128
Last edited:
Nestemann, D-ABEW. 737-100 eller -200? Kastrup ca 1977/78
 

Attachments

  • 6910EEE3-C838-4694-8AF6-85D11D93FCF6.jpg
    6910EEE3-C838-4694-8AF6-85D11D93FCF6.jpg
    156.4 KB · Views: 126
Det er definitivt en F.28-vinge, så det kan helt klart være en av "firerbanden". ^_^
 
D-ABEW (Den første) var en 737-130. Nummer to var en 737-330.

Mvh,
Enig. Bortsett fra bredden på engine pylon som viser at det er en "basic" ser vi også at fremre cargodøra er svært nær wing-body fairing; -200 hadde betydelig større avstand mellom disse.
 
Back
Top