Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør

KnutW

Speedbird Concorde
Medlem
Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør

Kan noen gi en ID på 707/720 og operatør i dette bildet fra Heathrow?
Bildet er sannsynligvis tatt rundt 1990/91.
 

Attachments

  • IMG_0208.jpg
    IMG_0208.jpg
    82.3 KB · Views: 170
Re: Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør

Takker! En liten luring de der -138 til Qantas, de var vel faktisk kortere enn 720?
 
Re: Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør

Takker! En liten luring de der -138 til Qantas, de var vel faktisk kortere enn 720?
Ja, det var de. 707-138 var 2 frames (10 ft) kortere enn standard -100, alt faktisk bak vingen, noe som resulterte i en total lengde på 134 ft 6 in. 720 var 136 ft 2 in.
 
Last edited:
Re: Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør

Husker du rekkevidden på dem? De ble jo spesiallaget for Qantas, kun 6-7 stk?
Boeing klarte å hive seg rundt på kjappen og sikre ordren i stedet for en «sikker» VC10 bestilling fra Qantas.
 
Re: Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør

Husker du rekkevidden på dem? De ble jo spesiallaget for Qantas, kun 6-7 stk?
Boeing klarte å hive seg rundt på kjappen og sikre ordren i stedet for en «sikker» VC10 bestilling fra Qantas.
Max range skal vel være bare marginalt lenger i og med at max fuel capacity er samme som standard -100 og -100B. Range med max payload vil jo være klart lenger, men jeg har dessverre ikke tall på det.
Qantas bestilte 7 -138 (VH-EBA til -EBG) som alle ble konvertert til -138B ganske raskt. I tillegg kommer 6 nybygde -138B (VH-EBH til -EBM).
 
Back
Top