• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør

KnutW

ScanFlyer Rusty
Medlem
Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør

Kan noen gi en ID på 707/720 og operatør i dette bildet fra Heathrow?
Bildet er sannsynligvis tatt rundt 1990/91.
 

Attachments

  • IMG_0208.jpg
    IMG_0208.jpg
    82.3 KB · Views: 170
Re: Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør

Takker! En liten luring de der -138 til Qantas, de var vel faktisk kortere enn 720?
 
Re: Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør

Takker! En liten luring de der -138 til Qantas, de var vel faktisk kortere enn 720?
Ja, det var de. 707-138 var 2 frames (10 ft) kortere enn standard -100, alt faktisk bak vingen, noe som resulterte i en total lengde på 134 ft 6 in. 720 var 136 ft 2 in.
 
Last edited:
Re: Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør

Husker du rekkevidden på dem? De ble jo spesiallaget for Qantas, kun 6-7 stk?
Boeing klarte å hive seg rundt på kjappen og sikre ordren i stedet for en «sikker» VC10 bestilling fra Qantas.
 
Re: Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør

Husker du rekkevidden på dem? De ble jo spesiallaget for Qantas, kun 6-7 stk?
Boeing klarte å hive seg rundt på kjappen og sikre ordren i stedet for en «sikker» VC10 bestilling fra Qantas.
Max range skal vel være bare marginalt lenger i og med at max fuel capacity er samme som standard -100 og -100B. Range med max payload vil jo være klart lenger, men jeg har dessverre ikke tall på det.
Qantas bestilte 7 -138 (VH-EBA til -EBG) som alle ble konvertert til -138B ganske raskt. I tillegg kommer 6 nybygde -138B (VH-EBH til -EBM).
 
Back
Top