Hjelp til diverse gamle turer | 2005 - 2012

Jesper7894

Newcomer
Hei!

Har fulgt med på forumet en god stund nå, men første gang jeg skriver noe selv! :D

Har som sikkert mange andre her forsøkt å loggføre og finne info om gamle flyvninger, så ville høre om noen hadde noe å bidra med til noen av de turene jeg sliter med å finne flightnr, reg og tid på.
Forventer ingenting, men ser at det er flere her som har vært veldig flinke inne i andre tråder på å finne, så tenkte det var verdt et forsøk.

Enkelte turer jeg har lite kunnskap om, men legger inn alle jeg mangler, med all informasjonen jeg har.

- Første er en tur/retur Oslo - München. Begge veier skal ha vært med Lufthansa, og turen ned gikk den 28. september 2005. Usikker på klokkeslett, men skal angivelig ha vært en tid på ettermiddagen. Om noen finner passende flight(er) setter jeg gjerne pris på både rutenr. klokkeslett og registrering, da jeg ikke har noen av delene.

Turen hjem igjen er nok vesentlig mer krevende å finne, da jeg ikke en gang vet dato. Forventer ingenting her, men om noen ikke skulle ha noe bedre enn å gå gjennom alle Lufthansa-flighter mellom MUC-OSL i perioden 9. til 14. oktober 2005, så kjør på! :lol:

- Neste burde være litt greiere, og er en tur/retur Oslo - Palma de Mallorca med MyTravel Airways. Turen ned gikk 2. mai 2006 en gang på morgenen og hjem igjen 9. mai med landing like før 16:00. Ser på bilder fra returen at denne gikk med A321, så går ut ifra at dette gjelder for begge veiene.

- Tur fra Oslo til Boston, med Icelandair via Reykjavik er neste:

OSL - KEF gikk tidlig ettermiddag 2. juni 2007, og regner med at det er FI319 det er snakk om. Har derimot ikke nøyaktige tider eller registrering for flighten.
KEF - BOS burde være flight FI631, som jeg etter mye tid har klart å finne tilbake på flightaware. Derimot var ikke registreringen å finne, så om noen har denne ville det vært fantastisk!

Retur blir litt samme som MUC - OSL, da jeg ikke vet særlig mer enn at den skal ha gått en gang mellom 16. og 26. juni (vesentlig nærmere 16. om jeg skulle tippe derimot), så forventer ikke noe, men igjen, om noen skulle gidde, så gjerne skriv kandidatene. Skal i hvertfall være BOS - KEF - OSL med tidspunkter som går opp.

- Oslo - Kalamata tur/retur, SAS, mai 2009. Mener å tro turen ned gikk den 16. mai, men om dette ikke stemmer regner jeg med at ruta bare gikk noen ganger i uka, og at det ellers ville vært nermeste mulige andre dato. Flightnr, tider og reg er ukjent. Tilbake vet jeg derimot dato sikkert og har funnet reg fra et gammelt bilde. Da skal det ha vært LN-BRE den 25. mai. Flightnr. og tider er derimot ukjent om noen skulle finne noe.

- Oslo - Palma de Mallorca tur/retur, Thomas Cook Juli 2010. Vet at turen ned gikk med A330, så regner med returen også gjorde det. OSL - PMI skal ha vært 4. juli 2010, en gang på morgenen, og retur den 11. en gang ganske midt på dagen.

- Neste er igjen OSL - PMI t/r med Thomas Cook. Her har jeg derimot info på flightnr of reg, så eneste som kunne vært fint å ha for å fylle inn var tidene.
OSL - PMI 9. juni 2012, VKG821, OY-VKI
PMI - OSL 16. juni 2012, VKG822, OY-VKI

Det var de flyturene jeg hadde som jeg manglet info på, så om noen hadde hatt noe legge til på hvilke som helst av turene ville det blitt satt veldig stor pris på!
Av ren nysgjerrighet skulle jeg og gjerne likt å vite hvilke kilder som eventuelt blir brukt til å finne fram.

Takker på forhånd til dem som skulle ønske å hjelpe!

Velkommen til forumet. Det beste stedet for flighttider er flightstats.com. Men du må betale for å se historiske flighter bak i tid. De har data tilbake til rundt 2006, men det er ikke alltid at charterflighter er registrert der. Mulig regs kan finnes på airliners.net, jeg kan legge inn en request der.

OSL - KEF gikk tidlig ettermiddag 2. juni 2007 FI319 scheduled 14:45-15:25. Actual 14:45-15:23. Runway times 14:56-15:18.

KEF-BOS samme dag FI631 Sched 17:00-18:35. Actual 18:14-19:12. Runway times 18:22-19:04.

Retur med utgangspunkt 16. juni. BOS-KEF (kun én flight den dagen) FI630 Sched 21:30-06:30.
17. juni KEF-OSL (to flighter) første er FI318 07:50-12:20. Neste er FI324 16:25-20:55.

Finner ikke noe info på de andre flyvningene. Er nok fordi det er charterflyvninger.

Hei!

- Første er en tur/retur Oslo - München. Begge veier skal ha vært med Lufthansa, og turen ned gikk den 28. september 2005. Usikker på klokkeslett, men skal angivelig ha vært en tid på ettermiddagen. Om noen finner passende flight(er) setter jeg gjerne pris på både rutenr. klokkeslett og registrering, da jeg ikke har noen av delene.

Turen hjem igjen er nok vesentlig mer krevende å finne, da jeg ikke en gang vet dato. Forventer ingenting her, men om noen ikke skulle ha noe bedre enn å gå gjennom alle Lufthansa-flighter mellom MUC-OSL i perioden 9. til 14. oktober 2005, så kjør på! :lol:

Jeg har ikke dato for 2005. Tilfeldig valgt onsdag i september 2006 viser at Lufthansa har fire daglige flighter OSL-MUC, tre på ettermiddagen. LH3147 07:45-10:00. LH3141 12:05-14:25. LH3143 14:15-16:25. LH3145 18:10-20:25. Kan være at tidene er noenlunde de samme året før. Eventuelt kan du få tak i en tidtabell for Lufthansa for september 2005.

Takk for velkomst og raskt svar på det du kunne finne!
Forstår at det er vanskeligere å finne info om charter. Har selv prøvd en del forskjellig, men ser at det ofte blir spesielt vanskelig når det kommer til flightnr. da de ofte gjenbruker samme nummer mellom forskjellige byer.
Om du får noe svar på regs, hadde det vært veldig kult, men takker enn så lenge for det du har funnet!

Jepp. Finner du flight nr. og dato på flightene dine så blir muligheten til å finne reg i hvert fall større. Så det er bare å gjøre litt detektivarbeid. Jeg fant f eks en gammel post på Flyprat fra 3. juli 2010 der reg ble forespurt på Thomas Cook-flight OSL-PMI. Da var det DK821. Mulig rutenummer er det samme dagen etter men ingen garanti.

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=67817

Back