Hjelp til bacheloroppgave: Fly og miljø

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Hei :)
Vi er to jenter som holder på med en bacheloroppgave ved universitetet i Stavanger. Den handler om flytrafikkens påvirkning på miljøet og hvor bevisst forbrukerne er på dette. Det hadde vært til stor hjelp om dere kunne satt av et par minutter til å ta denne spørreundersøkelsen vår :)
http://freeonlinesurveys.com/s.asp?sid=jd9gle00ptk1nam459516
Hilsen 2 glade studenter

Da har jeg "hjulpet" dere litt og gjennomført undersøkelsen deres. Jeg håper imidlertid at dere tar innover dere at spørsmålene ang. flytrafikkens miljøpåvirkning kan virke noe ledende. Jeg er helt sikker på at dere ser den, hvis dere legger godviljen (og sunne, uhildede forskeregenskaper) til grunn.

Til forumet: Beklager at jeg understøtter såkalte "off-topic"-postinger, men jeg gjorde et velment unntak her :)

Snacky

Last edited:

Da har jeg "hjulpet" dere litt og gjennomført undersøkelsen deres. Jeg håper imidlertid at dere tar innover dere at spørsmålene ang. flytrafikkens miljøpåvirkning kan virke noe ledende. Jeg er helt sikker på at dere ser den, hvis dere legger godviljen (og sunne, uhildede forskeregenskaper) til grunn.

Jupp, og et annet problem er at ved å poste her får man muligens veldig skjeve resutlater.

Hei :)
Vi er to jenter som holder på med en bacheloroppgave ved universitetet i Stavanger. Den handler om flytrafikkens påvirkning på miljøet og hvor bevisst forbrukerne er på dette. Det hadde vært til stor hjelp om dere kunne satt av et par minutter til å ta denne spørreundersøkelsen vår :)

http://freeonlinesurveys.com/s.asp?sid=jd9gle00ptk1nam459516

Hilsen 2 glade studenter

Check

Jupp, og et annet problem er at ved å poste her får man muligens veldig skjeve resutlater.

Jeg er nok enig, her er nok flertallet mer opptatt av det å fly, enn hvor mye fly forurenser.

Re: Hjelp til bacheloroppgave: Fly og miljø

Om man flyr innenlands betaler man en CO2-avgift som tilsvarer ca. 13 ganger "klimakvoten" så om man skal følge logikken enkelte tror på rundt disse kvotene så er man mere miljøvennlig jo mere man flyr. Det samme gjelder kjøring av bil.

Ser liten grunn til å kjøpe en 14. kvote i tillegg.

Skulle jeg betalt for noe slike ville forresten det være en kvote for varmere og bedre vær og ikke en kvote for kaldere og dårligere vær.

Back