Hjelp til å identifisere flydeler

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
Hjelp til å identifisere flydeler

Regner med at det her er riktig del av Scanair å videreformidle en forespørsel om hjelp.

Jeg har mottatt en følgende epost

Hi there

I work for North Cornwall Distict Council Beach Ranger Service. Recently we had a large piece of debris washed up. It was covered in Goose barnicles and contained Sargaso sea Columbus crabs which come from the Caribean. After cleaning the debris up we found underneath what appeared to be plane/aircraft wreckage. It's about 4' x 1.5' and seems to have a number of high spec elements. We are hoping to confirm this - could you help us? I have attached pictures to this email.

Hope you can help
Alan
NCDC Beach Ranger Service

Bildene er tatt med mobiltelefon, og jeg har prøvd å få det maksimale ut av dem. Nå er det å finne ut om det er et fly som har både NAS1133-E38 og CAMLOC ___P4 612A.

Bilde1.jpg


Bilde2.jpg


Bilde3.jpg


Bilde4.jpg


Bilde5.jpg
 
Re: Hjelp til å identifisere flydeler

Heisann KGL!

Foerst saa det ut som et wing-body fairing, men jeg skal sende disse bildene over til Stuctures Enineering og se om de har noe bedre forslag.

NAS fasteners, bolts, screws osv. brukes over allt paa flyet og CAMLOC fasteners er vel like utbret.

Vi skal se...:8:

Dag
 
Re: Hjelp til å identifisere flydeler

Litt tjukt med honey-comb, så jeg tenker motorcowling først, men vinkelen var litt underlig (litt for 90*).
 
Re: Hjelp til å identifisere flydeler

Heisann!

Her kommer noen nye clues fra en av mine co-workers. Paul er en tidligere Boeing ingenioer.

First thought, it is an Airbus. The “almost” Philips head screws (but not) are quad-wings used on Airbus aircraft. These are offset slots, not a Philips head. These are used on Airbus and whatever other aircraft, but not Boeing.

The locking CAMLOC require the “fanged” screw-driver to unlock them, generally used around engine components.

The witness marks on the heads of these fasteners all indicates repetitive cold working (locking and unlocking) like an Engine Cowl access

Finally, the damaged surface looks as if it were subject to multiple impacts not just water. Like an uncontained engine burst or double-ot buck, something.

Bottom line, I haven’t a clue.
 
Re: Hjelp til å identifisere flydeler

Heisann!

Er det ingen fler som har proevd seg?

Grunnen til at jeg trodde det var en wing-body fairing er nettopp det du sier Speedbird med den skarpe vinkelen.

Snakket med av vaare structures engineers og han mente dette var en eldre type composit panel paa grunn av high-density aluminium kjerne. Dette var ofte brukt paa fly som B727. Han mente ogsaa at et bilde fra insiden kunne forklare litt mer da vi ser en flens, men kan ikke se mere?

Dag
 
Re: Hjelp til å identifisere flydeler

Kan ikke være vrakrester av en eller annen flymaskin som har styrtet i området, som kan være avgjørende for å få avklart noe??
 
Back
Top