• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

hjelp meg med fligth simulator....

poles

ScanFlyer Blue
er det noen som kan hjelpe meg med fs 98??????

Jeg kan ta av, skrive inn ILS o.l, men jeg har prob med landingen. Enten så kommer jeg i for høy høyde og lander langt på rullebanen. Burde jeg skru av approach knappen før jeg når rullebanen??????

MVH
Matti

Har drevet en del med FS98 men det har ikke vært så mye tid til det i det siste. Men om jeg forstår deg rett så bruker du "automatlanding" og det er det spørsmålet ditt dreier seg om.

De gangene jeg har brukt denne funksjonen har jeg ikke opplevd samme problem som deg. Men jeg har alltid koblet fra autopiloten når jeg er nesten nede og landet manuelt.

Det største problemet med landinger er om man kommer inn for høyt og i for høy fart. Men nå vet jeg ikke hvor erfaren FS pilot du er?

BF

Jeg pleier å koble ut AP 2-3 miles ute og lande manuelt. Da er det lettere å få til en OK landing, men man må følge instrumentet nøye og passe hastigheten Men FS98? Det har kommet tre versjoner etter det som er atskillig bedre, men det vet du kanskje?

Du har rett i at det er kmmet 3 versjoner etter FS98, men etter å ha prøvd de andre må jeg si at den beste flyfølelsen synes jeg at jeg har med FS98. De 2 siste versjonene må man jo nesten være utlært pilot for å få til. Det er liksom ikke så enkelt og greit å få til en flytur på en måte.

Men det er jo bare min mening da!

BF

takker for tipsene folkens:D

Men går det an og laste ned flyplasser og flytyper til fs98(hvis det fortsatt går)
i så fall har noen en link????

PS: Vil gjerne ha polske og norske flyplasser

Og en ting til.....
Jeg pleier ofte og sprette flere ganger når jeg lander, burde jeg skru på "yaw demper"???

Jeg pleier ofte og sprette flere ganger når jeg lander, burde jeg skru på "yaw demper"???

Du burde i alle fall armere spoilerne. Det er (vanligvis i alle fall) en slags "klaffer" som slår opp på oversiden av vingene idet flyet tar bakken. Det reduserer flyets hastighet i tillegg til at det "trykker" flyet mot bakken. Det er i alle fall slik en ikke-real pilot som undertegnede forklarer det ...! :)

Ellers anbefaler jeg deg å følge tipset over. På diskusjonsforumet www.flightsim.no finnes det et ypperlig forum for sim-flyers!

Og en ting til..... Jeg pleier ofte og sprette flere ganger når jeg lander, burde jeg skru på "yaw demper"???

Nei, når det skjer er det bare å skru på "anti collision light". Så går det bra.

Originally posted by poles
takker for tipsene folkens:D

Men går det an og laste ned flyplasser og flytyper til fs98(hvis det fortsatt går)
i så fall har noen en link????

PS: Vil gjerne ha polske og norske flyplasser

Og en ting til.....

Norway 98 finner du under flightsim.no. Dette har jeg brukt mye og synes det er helt topp. Polen, derimot vet jeg ikke så mye om, men mye kan finnes på sidene til flightsim.no hvor det er delt opp i forskjellige ting du kan laste ned (Scenerier, flytyper, paneler osv!)

Lykke til!!

Back