Hjelp: Fly fra Hong Kong til (nesten) Bejing

MartinL

ScanFlyer Dusty
Reiser i begynnelsen av oktober til Australia for å kjøre noen sykkelritt. På veien ned har vi to uker i Hong Kong. Dette er tredje turen min til Hong Kong, så jeg er mest keen på å få med gutta inn i Kina og også se noe annet. Planen er defor å komme oss opp til Bejing hvor vi har en kompis som bor. Vi tenkte først med fly, men etter flere søk er dette lattelig dyrt. Er det noen her som kan komme med noen gode idere om hvordan vi kommer oss billigst mulig opp og inn i Kina, samt ned igjen?

Jeg tenker her mest på om noen har tips eller ideer om flyplasser i nærheten (ca dags reise) fra Hong Kong eller Bejing som et billigere alternativ. For å Illustrere litt: Skal fra Tromsø til Malmø. Fly fra Tromsø til Gøteborg er billigere. Tar derfor tog fra Gøtebort til Malmø.

30 timer på tog frister ikke....

Jo da. har kjørt mye tog i Asia og faktisk kan jeg nesten fastslå at det er fra disse transport etappene som jeg sitter inn med mest minner, men her har vi forholdsvis liten tid og vi er mest klare for og komme opp dit forholdsvis raskt. dessuten er ikke tog fra Kowloon (Hong Kong) til Bejing spesielt rimelig.

Ett forslag kan være å ta hurtigbåt over til Guanzhou og fly med China Southern til Beijing

ja forsøkt, men det var ikke de letteste sidene å booke på. Forsøkt, men stengt for internasjonale statsborgere å booke...

Husk visum til Kina! Da Hong Kong er Kina og "ikke Kina" :rolleyes:

Se på Wideroe.no. Bestillte mine domestic China derfra og det gikk fint ;) Ellers hör med et reisebyrå på plass!

Er det så veldig dyrt med fly da? Har inntrykk av at det er titalls lavpris-selskaper som dukker opp i Kina for tiden, noen av disse flyr vel til HKG eller?:)

nope dårlig fra Hong Kong. Alternativet er jo å finne noe når vi kommer dit, men det blir jo mere bingo.

Originally posted by Savipix

Husk visum til Kina! Da Hong Kong er Kina og "ikke Kina" :rolleyes:

Se på Wideroe.no. Bestillte mine domestic China derfra og det gikk fint ;) Ellers hör med et reisebyrå på plass!

Hehe har tydelig vis tenkt riktig siden dere kommer med de samme forslagene jeg har sjekket ut, men de får ikke opp prisene og kan derfor ikke bookes på wideroe.no

mulig jeg har gjort noe galt, men funker ikke for meg

Toget far Hong Kong til Beijing skal vist nok være fint og raskt. HAr selv tatt toget fra Xian til Beijing, fin liten kupee...... En spennde opplevelse, og det var Moderne.

Ellers husk at flyet blir dytta tilbake når det står at det skal, uansett om folk står.....

Prøv elong.com

Mulig at du må ha adresse i Kina for å få levert billettene??
Jeg får mine levert på døre i Shanghai med bud!!

Det er generellt dyrt å fly i Asia for tiden, og absolutt ikke lett
å finne lavprisbilletter!!

Back