Hilton tilbake til Oslo

WOW!! Har vel såvidt lest om planene om et nytt hotel i Strotingsgaten uten at det den gang stod noe om hvilken kjede som skulle drive hotellet. Morsomt at det ble Hilton...blir vel egentlig det første Hilton hotellet i Norge - de har aldri hatt hotel under eget brand tidligere.

Spennende, ser veldig bra ut! De har skrevet adressen feil, men er det i lokalene til Christiania Teater?

Stortingsgaten 16 stemmer for Christiania Teater, ja.. Og på hoitellets sider leser man:

The property is located on the South side of Stortingsgata (left hand side of the road if heading towards the Royal Palace), parallel to Karl Johans gate. Shares the building with the Christiania Teater. Facing onto an open tree-lined promenade, Spikersuppa. The Royal Palace, Norwegian Parliament, National Theatre and City Hall are all within easy walking distance.

Sannelig på tide at en av de store internasjonale hotellkjedene åpner i Oslo. Det blir liksom ikke samme schwungen over Thon og Choice.. Oslo blir litt mer lik en internasjonal storby med en av de store kjedene på plass.

De holder visstnok på med å pusse opp fortsatt, i følge en som var borte der for å titte. Det blir spennende å se! Som flere nevner her, er det merkelig at det ikke har blitt markedsført noe ennå, hvis de skal åpne senere denne måneden.

Aftenposten hadde omtale av hotellet i går, men saken er fjernet: http://www.aftenposten.no/reise/article3545666.ece.

Likevel er Aftenposten-artikkelen omtalt andre steder:
Ingen i Hiltongruppen vil kommentere etableringen. Kommunikasjonsdirektør Jules Kerby i Doubletree i Europa viser til en pressemelding som vil bli sendt ut om få dager.

Ifølge Aftenposten skal det luksuriøse hotellet få 59 enkelt-, dobbelt- og deluxerom, alle med utsikt over Spikersuppa. Dette er første fase av utbyggingen i etasjene 3-6 over Christiania Teater. Senere i år skal hotellet bygges ut videre i tre etasjer i nabobygningen i Stortingsgata 14, slik at antall rom blir 103.

http://www.siste.no/Innenriks/article5002427.ece

Omtalen av etableringen til Hilton preger baksiden av Aftenposten idag.

I tillegg får Schiphol 2 sider med svært så god omtale - selvgølgelig svært så berettiget.

Nå er vel ikke Double Tree i nærheten av luksus per se. Ihvertfall er ikke det min erfaring, heller ikke er det det hilton prøver å formidle med dette brand'et.

Skal bli spennende å se om de greier å få til "internasjonal service" og ikke "Ola Dunk service" som man ofte opplever i Norge.

Jeg tror nok de vil tjene på å opplyse folk godt, at dette er Hilton.

Men å kalle det et luksushotell var kanskje å ta litt hardt i...

Det er definitvt å ta i

Nå er vel ikke Double Tree i nærheten av luksus per se. Ihvertfall er ikke det min erfaring, heller ikke er det det hilton prøver å formidle med dette brand'et.

Jepp, hverken Hilton eller Doubletree kan kalles et luksushotell, men blant mange nordmenn og journalister så virker det å være en oppfattning om at Hilton = luksus. Gode hoteller, ja, men ikke luksus. Dessuten så brandes dette smo en full-service hotell og ikke luksus, men å få en journalist til å skjønne forskjellen er vel for mye forlangt.

Det siste året har jeg bodd på 6 forskjellige Hilton-hoteller (ink Embassy Suites) og jeg har vært fornøyd da det har vært gode hoteller, men å kalle det luksus blir totalt feil

Last edited:
Det har vel noe å si på hvor i verden vi er og hvilke Hilton hoteller? De jeg har bodd på har vært av varierende kvalitet.

Men etter norsk standard så må jo et nytt Hilton hotell (med Hilton standard)være å betrakte som et luksus hotell når du ser den dr***en vi har i Norge?

Spennende å se om det blir de norske klassikerene; one in all såpe dispensere på badet, knusktørre nåndklær uten skyllemiddel og eggerøre laget av pulver :)

Back