Hilton tilbake til Oslo

Skal bli spennende å se om de greier å få til "internasjonal service" og ikke "Ola Dunk service" som man ofte opplever i Norge.

Synes generelt norske hoteller holder en grei standard med hyggelig og effektivt personale og god frokost. Hva legger du i "Ola Dunk service"?

Synes generelt norske hoteller holder en grei standard med hyggelig og effektivt personale og god frokost. Hva legger du i "Ola Dunk service"?

Sammenlignet med andre land syntes jeg Norge desverre har en meget lav standard. Spesielt på de hotellene som prøver å være litt "upscale".

Frokostene skiller seg spesielt ut som dårlige i sammenligning. (se bort i fra noen høyfjellshoteller)

Jeg mener norske hoteller stort sett har veldig lik og gjennomsnittlig standard. Det er få hoteller som skiller seg ut som virkelig gode eller virkelig dårlige.

Slik beskriver Hilton-kjeden sin tenkte branding av Doubletree:
Doubletree offers a growing collection of contemporary, upscale accommodations in more than 200 cities, metropolitan areas and vacation destinations around the world. Doubletree and Doubletree by Hilton, as our hotels are known outside the U.S., are distinctively designed to provide genuine comfort to today's business and leisure travelers. From the millions of delighted guests who are welcomed with our legendary, warm chocolate chip cookies at check-in, to the advantages of the award-winning Hilton HHonors® guest reward program, each Doubletree guest receives a truly satisfying stay wherever their travels take them.

Beskrivelser for de andre brandene ligger her: http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh/about/brands.do

Og når det er sagt vil jeg bare si at jeg på ingen måte er negativ til Doubletree, har bodd på opptil flere og vært fornøyd - og har jo sånn sett bodd på enda flere Hampton Inns - som "being "by Hilton"" på ingen måte er luksushotell, men greie hoteller langs veien.

HILTON aapner Hotel i Oslo

Da kom endelig Hilton hjem aa aapner det foerste hotellet i Norge.
Hotellet blir det foerste eksklusive hotell av typen Doubletree i Skandinavia.

For de som ikke visste det, saa var Hilton slekten Norsk. De var fra gaarden Hilton ved Hilton aasen paa Klofta. Hilton er kun et steinkast unna Osl og i dag et storre bolig omraade.

En av verdens største hotell-kjeder er på full fart inn i Oslo-markedet: I løpet av vårmånedene åpner Hilton-gruppen sitt første eksklusive hotell av typen Doubletree i Skandinavia.

Det skjer i Oslo. Hotellet skal hete Doubletree by Hilton, Oslo City Center og ligge i Stortingsgata 16 – i samme bygg som Christiania Teater. Det vil få en plassering tvers overfor Grand Hotel.

Hilton har 10 hoteller i Europa under merkenavnet Doubletree; hotellet i Oslo blir det aller første i Skandinavia. Konsernet legger ikke skjul på at etableringen har sammenheng med at besteforeldrene til grunnleggeren av Hilton-kjeden, Conrad Hilton, kom fra Norge.

For Oslos turistmyndigheter kommer etableringen som en kjærkommen tilvekst til Oslos hotelltilbud. De som jobber med å trekke flere turister til hovedstaden, har i mange år håpet at en av de verdensomspennende hotellkjedene skulle finne veien til Oslo, for på den måten å sette Oslo på verdens hotellkart. Norges hovedstads hotelltilbud er ellers preget av de norske kjedehotellene. Luksuskjeden Marriott gikk for et par år siden ut med at de ville åpne 8–10 hoteller i Norge. Det prosjektet ble tatt av finanskrisen, siden har det vært stille rundt planene.
http://www.aftenposten.no/reise/article3545666.ece

Janteloven.
Man skal ikke tro man er noe. Krever man det man har betalt for blir man ofte sett rart på, selv med status og/eller dyrt rom. Det finnes selvsagt unntak.
Ikke det at det gjør meg noe, men når nattevakta ser på mess tv på lobby-TV'en gir det ett ganske dårlig intrykk.

Frokostene skiller seg spesielt ut som dårlige i sammenligning. (se bort i fra noen høyfjellshoteller)
I Norge er det jo helt vanlig med gratis frokost, selv med billigste romtype, det er bra. Kvaliteten på buffetene er ofte helt grei synes jeg, hvis man ser bort ifra at hotellkokker ikke vet hvordan man koker bløtkokte egg.:)
Lurer på om Hilton vil kjøre gratis frokost her på berget

Kvaliteten på buffetene er ofte helt grei synes jeg, hvis man ser bort ifra at hotellkokker ikke vet hvordan man koker bløtkokte egg.:)
Radisson SAS/Blu synes jeg kjærer svært gode frokoster jevnt over.

Det med bløtkokte egg har jeg hittil tilskrevet Mattilsyn ol. Hva er reglene for servering av rå/bløte egg uten advarsel om at det gjøres på eget ansvar?

Det med bløtkokte egg har jeg hittil tilskrevet Mattilsyn ol. Hva er reglene for servering av rå/bløte egg uten advarsel om at det gjøres på eget ansvar?

Egg i Norge er trygge. Og har fått servert retter med rå eggeplomme ute, uten at det fulgte med noen advarsel....det er tross alt ikke USA vi lever i

Enig med Someone...hardkokt egg på et tartar smørbrød blir liksom ikke det samme...

Ellers er det vel Rica som har den beste frokosten - og som IKKE bruker pulver i eggerøren men ekte egg. Vil ellers tro at Hilton fort legger seg på en jevn standard - de skal tross alt også prøve å tjene penger i dette markedet.

Ellers er det vel et hotel som slår alt internasjonalt ned i støvlene - Peer Gynt Gården i Gudbrandsdalen....og det beste det funker ikke med et eneste bonuskort og innehavere som brauter seg frem til disken og mobilen må legges igjen på eget rom - alle fellesrom er mobilfritt.

Enig med Someone...hardkokt egg på et tartar smørbrød blir liksom ikke det samme...
Jeg er da absolutt enig, men står det ikke type "the consumption of raw or undercooked eggs, meat, poultry, or seafood may increase your risk of food borne illness" nederst på menyen når vi bestiller noe slikt?

I could very well be wrong, men jeg har levd i troen om at de "harde bløtkokte" eggene på hoteller har vært for å slippe å poste en slik advarsel.

Jeg er da absolutt enig, men står det ikke type "the consumption of raw or undercooked eggs, meat, poultry, or seafood may increase your risk of food borne illness" nederst på menyen når vi bestiller noe slikt?

Muligens det finnes, men kan ikke huske å ha lagt merke til den advarselen på norske menyer.

Men tilbake til tema, så er vel Hilton nødt til å legge seg på en viss standard skal dette funke

Radisson SAS/Blu synes jeg kjærer svært gode frokoster jevnt over.

Sorry Joe, der er jeg ganske uenig..(hvis du mener Norge). Bor ganske ofte på Radisson Caledonien Kristiansand og Radisson Ålesund og gremmes over hva de tør og servere. Servicen er hyggelig, de skjenker kaffe osv. men maten er til tider guffen. Svette grønsaker, gummi-egg og pålegg som er brunt i kantene.

Og da sammenligner jeg med to ting - hoteller i utlandet (av samme klasse) og frokosten man lager til seg selv hjemme.

Jeg håper mitt favoritthotell (som jeg aldri bor på) Radisson Scandinavia er bedre :).

Rica (Grimstad i mitt tilfelle) har skjerpet seg veldig siste månedene og har en kampanje på at fokosten skal være god - med hell.

Gikk forbi Stortingsgata i kveld, og det ser ut som om det drives noe arbeid på inngangen nærmest The Player (dvs motsatt side av Ferner Jacobsen) så antar det er der resepsjonen kommer til å bli?

Var inne på Hilton.com nå og fant ikke lenger Oslo. Klikket på linken i første innlegg og den virker heller ikke lenger.

I USA jo, heldigvis ikke her...ennå...men trenden er jo at folk tar mindre og mindre ansvar selv og skylder mer og mer på alle andre, så det går vel ikke mange årene før det dukker opp her også.

Godt eksempel på hysteri som tyder på at advarsler om egg ikke synes langt unna: http://www.adressa.no/forbruker/article1446896.ece

Ellers er det vel et hotel som slår alt internasjonalt ned i støvlene - Peer Gynt Gården i Gudbrandsdalen....og det beste det funker ikke med et eneste bonuskort og innehavere som brauter seg frem til disken og mobilen må legges igjen på eget rom - alle fellesrom er mobilfritt.

He he... Slår alt internasjonalt ned i støvlene.. Den er fin.. Bondesenger vs. Hästens senger hos bl.a. Peninsula, Badekar i jern fra Gustavsberg vs. Kallista er jo også en høydare... Klart det er sjarm med spesielle hoteller som dette, men de er a dime a dozen rundt om på denne planeten

Og det er vel rimelig velkjent at relativt få luksushoteller har bonusprogrammer, se Ritz Carlton, Peninsula eller Four Seasons, samt det meste av boutiquehoteller..

I tillegg får Schiphol 2 sider med svært så god omtale - selvgølgelig svært så berettiget.

Neppe tilfeldig, aa uten aa ha lest den vil jeg vedde ganske mye paa at det er Mikaelsen som har skrevet denne positive omtalen;)

Back