Hilton tilbake til Oslo

Snakket med hotellet nå, de hadde ikke "anledning til å uttale seg" om det. Så det forsvinner nok ganske kjapt ja. Veldig synd, så er Hilton igjen uten noen eindommer i Norge...

Snakket med hotellet nå, de hadde ikke "anledning til å uttale seg" om det. Så det forsvinner nok ganske kjapt ja. Veldig synd, så er Hilton igjen uten noen eindommer i Norge...

Og heller ikke Marriot, Starwood,Hyatt osv. Ubegripelig at ikke noen av verdens største kjeder ser noe potensiale her.

Tror det har mye med prisnivå å gjøre. Dersom man skal legge seg på servicenivået til Marriot osv, så vil det bli så dyrt at folk velger andre alternativer.

Dessuten er servicen på hoteller i Norge på høyde med de fleste land i Vest-Europa. Selvfølgelig får man bedre standard og service i Amerika og Asia, men der har man en helt annen markedssituasjon.

Og heller ikke Marriot, Starwood,Hyatt osv. Ubegripelig at ikke noen av verdens største kjeder ser noe potensiale her.

Det skyldes vel at de norske og nordiske er såpass dominerende aktører her slik at det er vanskelig for andre å få innpass.

Noen som vet hvem som overtar driften? Må være noe som har skjedd med samarbeidet. Hacienda la Boticaria i Sevilla forlot jo Waldorf Astoria etter kun kort tid.

Men ang at utenlandske hotellkjeder ikke åpner i Norge er merkelige greier... ihvertfall når man leser på div. nettaviser at de store luksus/designmerkene nå planlegger åpning av butikker i Oslo fordi det er enorme inntektsmuligheter her.

Vi får vel klare oss med Thon og Stordalen da...

Forskjell på å produsere tjenesten(overnatting) i Norge med våre kostnader. Og å produsere luksusvarer i lavkostland og selge disse i Norge. Dwt ene gir skyhøy profitt og det andre kan være nesten umulig å få til :-)

Forskjell på å produsere tjenesten(overnatting) i Norge med våre kostnader. Og å produsere luksusvarer i lavkostland og selge disse i Norge. Dwt ene gir skyhøy profitt og det andre kan være nesten umulig å få til :-)

Stockholm har både Sheraton og Hilton, København har Hilton og Marriot. Så håpløst kan det vel ikke være å tjene hotell-penger i Norden.

Nå sover jeg en del på hoteller rundt omkring i Norden og vil påstå at Hilton Helsinki Airport er det beste flyplasshotellet.
I den andre enden av skalaen finner jeg Radisson Arlandia, Hr. Stordalen CPH og Hr. Thon BGO!

Nå er vel plasseringen til Hilton i Oslo meget attraktiv, så jeg tipper at alle de store norske kjedene som Rica, Choice, Thon og Radisson vil være interesserte i å overta!

BF:cool2

Merkelig...
Det er ikke uvanlig at det ikke er mulig å oppdrive hotellrom i Oslo, så markedet er godt. Undres på hvorfor de gir seg...

Merkelig...
Det er ikke uvanlig at det ikke er mulig å oppdrive hotellrom i Oslo, så markedet er godt. Undres på hvorfor de gir seg...

Nå gir ikke hotellet seg som sådan, men de gir seg som Doubletree by Hilton. Eierene av eiendommen har en franchise avtale med Hilton som nå ser ut til å avsluttes snarlig, så får vi se om hotellet blir med i en annen kjede eller velger å stå på egen hånd.

Ikke overraskende. Kan heller ikke skjønne at den bygningen var egnet son Hiltons første hotell i Norge. Skulle man prøvd seg vil jeg tro at Gardermoen før alle nyetableringene hadde vært mer riktig. Merk at det er ingen internasjonale luksusmerker som tjener penger i Norge - de sier bare at de tror de kan komme til å gjøre det.;)

Ikke overraskende. Kan heller ikke skjønne at den bygningen var egnet son Hiltons første hotell i Norge. Skulle man prøvd seg vil jeg tro at Gardermoen før alle nyetableringene hadde vært mer riktig. Merk at det er ingen internasjonale luksusmerker som tjener penger i Norge - de sier bare at de tror de kan komme til å gjøre det.;)

For det første er Hilton ikke i nærheten av å være noe luksusmerke.

I tillegg er Radisson hotellene i Norge eid av Carslon basert i Minnesota, USA, Så umulig å tjene penger for utenlandske Brand er det ikke

Det som overrasker meg er at Hilton valgte busjettbrandet Doubletree

Det som overrasker meg er at Hilton valgte busjettbrandet Doubletree

Er ikke det så enkelt som at i Norge så er budsjetthoteller stort sette det du finner og det er det vi er villige til å betale for?

Se på hotellene til Stordalen – selv ”luksus” hotellene hans Clarion er jo neppe noe mer enn tre til fire stjerners hoteller med såpedispensere, pulvereggerøre og sandpapir håndklær.

Se på hotellene til Stordalen – selv ”luksus” hotellene hans Clarion er jo neppe noe mer enn tre til fire stjerners hoteller med såpedispensere, pulvereggerøre og sandpapir håndklær.

Med andre ord ca samme standard som mange Hilton, Sheraton, etc der ute. Er vel bare her i Norge endel tror dette er luksushoteller.....:stir

Med andre ord ca samme standard som mange Hilton, Sheraton, etc der ute. Er vel bare her i Norge endel tror dette er luksushoteller.....:stir

Kanskje akkurat dette som er problemet, forretningsreisende i Norge booker ikke dette for i å bli beskylt for "luksus".

Eller så tar kanskje Hilton for mye i provisjon?

Back