Herlig forvirrende!

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
SAS tilbyr kundende sine et forvirrende produkt - det vet vi! Her er noen nye eksempler.

  • Gdansk: Søker du opp en reise fra Oslo til Gdansk, kan du velge mellom Economy og Economy Extra, men ikke Business. Bestiller du motsatt vei er alle klasser tilgjengelig.
  • Refusjon: Bestiller du Economy Extra eller Business Class fra Danmark, men velger å ikke bruke billetten, må du betale et gebyr på 100 kr. for å få refundert billetten. Dette gebyret slipper du i Norge, Sverige og alle andre steder.
  • Economy Extra: Søker du opp Economy Extra-billetter, kan du nå velge mellom 'Restricted' og 'Unrestricted' - men bare på ruter ut fra Danmark og bare om de bestilles på sas.dk.
  • Business Class: Bestiller du Business Class-billetter separat til London, i stedet for i en bestilling, kan du spare opp til 2000 kr. En Business-billett fra London kan koste ned i 2800 kr. - men bare om du bestiller separat!
Ha en forvirrende lørdag!
 
Last edited:
ikke bare hos Sas ting er forvirrende, satt og lekte med EK/EY's priser,
i business hadde man 2 valg, 1 med retriksjoner hvor man ikke ( ? ) fikk
refundert noe utenom avgifter, mens man på valg 2 hadde full flex.
Det som forvirret meg var at prisene var identiske:8:

Så krysset jeg feil kunne det fort bli noen laken som forsvant om ikke
skroget kom seg med:stir
 
Jeg er enig i at det er forvirrende, men er litt usikker på om jeg vil karakterisere det som "herlig forvirrende" (som jeg oppfatter som en positiv karakteristikk)...:)

For å få businessbillett ned i 2800 en vei fra London, kan man booke dette via SAS sine norske sider eller må man på de internasjonale sidene? Kanskje man kan vurdere SAS business på returen neste Englandstur om dette er prisen - iallefall om jeg får billett videre til TOS for en lite påslag :)
 
Last edited:
Jeg er enig i at det er forvirrende, men er litt usikker på om jeg vil karakterisere det som "herlig forvirrende" (som jeg oppfatter som en positiv karakteristikk)...:)

hehe joda, men som du skjønner lå det et snev av ironi i det ;)

For å få businessbillett ned i 2800 en vei fra London, kan man booke dette via SAS sine norske sider eller må man på de internasjonale sidene?

Om man starter reisen i London, ligger prisen på 3 597 kr. fra London og 3 307 fra Oslo. Starter man i Oslo ligger prisen på 4 182 fra Oslo og 4 472 fra London. Prisforskjellen er 1750 kr. Prisene er tilgjengelige på sas.no.

Business-billetter til under 3000 kr. på Europa-rutene finnes for reiser som inkluderer Stockholm eller København.
 
hehe joda, men som du skjønner lå det et snev av ironi i det ;)

Jeg hadde en mistanke om det, så derfor et lite smil. :)

Om man starter reisen i London, ligger prisen på 3 597 kr. fra London og 3 307 fra Oslo. Starter man i Oslo ligger prisen på 4 182 fra Oslo og 4 472 fra London. Prisforskjellen er 1750 kr. Prisene er tilgjengelige på sas.no.

Jeg gjorde et lite søk på LHR-TOS, og til min store overraskelse så var det faktisk 15-1600 kroner billigere om man stykker det opp i to separate bestillinger enn en t/r (prisene er nede i ca 4100-4500 en vei mot 5000-5300 en vei i en t/r-booking). Normalt sett skulle man kanskje tro at om du bestiller t/r så skulle du få en bedre deal, og ikke motsatt. Da har jeg plukket opp litt brukbar informasjon på en søndag;)
 
Jeg gjorde et lite søk på LHR-TOS, og til min store overraskelse så var det faktisk 15-1600 kroner billigere om man stykker det opp i to separate bestillinger enn en t/r

Husk å legge inn LANG transfertid på OSL, for om flyet blir forsinket fra LHR-OSL, så har du ikke krav på å få ombooket videre til TOS..
 
Husk å legge inn LANG transfertid på OSL, for om flyet blir forsinket fra LHR-OSL, så har du ikke krav på å få ombooket videre til TOS..

Nei, du misforstår. Jeg har søkt på billett TOS-LHR, LHR-TOS i to forskjellige runder: 1. TOS-LHR t/r i en og samme booking, og 2) TOS-LHR som en booking, og LHR-TOS som en annen booking. Det er da prisforskjellen kommer. Transferproblematikken er ikke noe som spiller inn her, og jeg har ikke splittet innenriks- og utenriksflygningene.
 
Back
Top