Her er SAS' nye storsatsing

nå får vi se hva Ola presenterer i morgen - det kan bli spennende saker!
 
Det er to skrivefeil i artikkelen.

1. Noen har skrevet ordet "Snowflake" feil, det ser ut som det står "Leisure" i artikkelen istedet.

2. Noen har hengt på to avsnitt med svada på bunnen med pølseprat.

If it looks like a snowflake, and it smels like a snowflake and quack like a snowflake, etc...

-A
 
Det lukter unektelig Snowflake, men forhåpentligvis har noen i konsernet lært noe av det prosjektet
 
Skjønte ikke for fem flate øre hva som er vitsen med et slikt selskap? SAS er jo allerede godt representert hos blant annet Apollo og mange svenske og danske turoperatører... Hvorfor lage et eget charter-"selskap" da? Og hvis flyene skal se like ut... Skjønner bare ikke vitsen? "Egne" kabinansatte? Hvorfor? Er det så forskjellig å jobbe på en charterflygning til PMI da, enn på en ruteflygning til ALC?
 
OK, hvem tror at dette blir bare nok en måte å skille ut de destinajsonene som alleree flyes fra Norge og er Y-only?

-A
 
Originally posted by ph-ndr

OK, hvem tror at dette blir bare nok en måte å skille ut de destinajsonene som alleree flyes fra Norge og er Y-only?

-A

Mener du 2-klasse destinasjonene? Isåfall er jeg muligens enig
 
Oi, oi - dette var virkelig nyskapende. En sikker vinner!!! At ingen hadde tenkt på dette før!? :colgate:


VC-10
 
jaja , det skader ikke å prøve igjen.. vi husker jo åssen det gikk sist, så det kan jo bare gå bedre denne gangen .. eh tror jeg..

Vi har ikke fått vite skvatt internt iallefall. Men det er jo ikke noe nytt at vi som sitter å skal svare på kundespørsmål er de siste som får vite noe..
 
Originally posted by VC-10

Oi, oi - dette var virkelig nyskapende. En sikker vinner!!! At ingen hadde tenkt på dette før!? :colgate:
Bør jeg holde meg unna springen i kveld? (As in; noe rart med vannet i byen?) :D
 
Originally posted by Cedlind
Bør jeg holde meg unna springen i kveld? (As in; noe rart med vannet i byen?) :D

Er nok ingen fare det! Med mindre det som kommer ut av springen
din kommer fra Arneselva og du bor i Ballangen, da ville jeg nok
kuttet ut springvannet ja - nikkel er noe dritt..
 
Snowflake var et eget datterselskap og et eget brand som skulle konkurrere med LCC. Grunnen til at det ikke gikk var jo at SAS ikke gjorde noe på baksiden for å få lavere kostnader, de hadde akkurat like høye kostnader i Snowflake som i resten av produksjonen. Og det går jo ikke... Tror nok noen har lært av det!

Hvis det som står i VG stemmer er jo dette motsatt av Snowflake; det ser ut som SAS, men er annerledes på baksiden. Snowflake var likt på baksiden, men så ut som.. eh, et Snowflake.

Men det er sikkert de samme folkene som har mast lenge nå om at SAS må få Ræv** i gir, og ta opp ekspansjonskampen, som nå kommer til å syte over at SAS gjør alt feil :)
 
nei Flyver, Snowflake var ikke et eget datterselskap - det var en divisjon innenfor Scandinavian Airlines, med ete brand, til dels egne fly og egen nettside for bestilling. Snowflake ble - i min oppfatning - ingen sukess nettopp fordi de ikke var et eget selskap. De bruket samme fly som SAS, hadde samme crew med samme lønninger og betingelser, samme flyplasser, sammen handlingagenter etc. Det er samme leksa med alle de andre in-house brands som andre nettverksselskaper har opprettet for å konkurrere med LCC'ene - Song, buzz, CALite, Tango, MetroJet, Shuttle by United etc

Men - de som HAR blitt sukesser, er de som har blitt opprettet som separate selskaper, med en armlengdes avstand til morselskapet, som GO (BA), Tiger (SQ), JetStar (QF)
 
Er litt spent på dette jeg...
- 8 egne fly (sikkert pakket full med seter da eller?)
- Egne ansatte som kun skal jobbe på disse flightene?
- Egen markedsavdeling?
- Egne "pris-folk"
- Egen nettside

Vil disse folkene (utlyst en masse stillinger internt) jobbe mer for samme lønn og/eller gå over i nye stillinger hvor de tjener mindre? Lurer bare på hvor den store besparelsen skal komme... :huh:


Egil
 
La oss nå se hva dette er for noe før utspillet dømmes nord og ned. Det bør være åpenbart at dette er mer gjennomtenkt enn Snowflake, som var et stunt uten bakenforliggende kostnadsstruktur.
 
Veldig interessant , det skal bli artig å se hva som presenteres av detaljer i morgen.
Selv om hovedinnholdet allerede er kjent så var det etter min mening kun et spørsmål om tid før et mottrekk til DY sin veldige vekst og satsing kom fra SK.
Enig med CK sine betraktninger ; skal SK lykkes må det mer til en egen avdeling innen samme selskap. Her må det en helt annen kostnadsstruktur på plass.
M.a.o , lavere lønninger , faste kostnader og lavere driftskostnader osv.
I første omgang vil man kunne se eldre BU materiell overført til denne virksomheten som har lavere leiekostnader.
 
Back
Top