Helv**** SAS

ENKB

ScanFlyer Gold
Ankom OSL med SK216 på onsdag og tuslet bort til gate 17 for å vente på omordstigning på SK2305, alt vel.

Knappe 20 minutter før varslet avgang kl 17.35 forsvant info fra skjermen ved gate og flighten ble markert som cancelled på tavla, stor forvirring.

SAS desken ble promte nedrent med rådville reisende, men dama bak skranken brukte vel kjapt en kvart kalori til å fortelle oss at vi bare skulle tusle bort i en krok og vente i 4 timer, problem løst. (forresten her har du 150 kr å hygge deg for).
Null forståelse for at noen faktisk kunne finne på å ha andre plasser i verden de ønsket å tilbringe denne tiden på.

Kroken ble oppsøkt og sekunder ble telt.

20.45 O-glede nå er det i underkant av 3600 sekunder til vi starter himmelferden, kroken forlates og gate oppsøkes. Gate 10 ligger i kjelleren så det anes vel at vi ikke bare kan rusle barfot inn i flyet men må bruke annen kollektivtransport først, same shit vi skal hjem.

21.00 jeezzezz det var fullt ved gate 10 ikke sitteplasser å oppdrive , same shit vi skal hjem.

21.30 ja ja her står vi da... den enslige mannen ved gaten står fremdeles å stirrer inn i skjermen sin... nå er vi vel snart på vei ...

21.40 NÅMÅDEVELFORISVARTESKJENOESNART... skrankemannen tar opp mikrofonen og begynner IKKE å annonsere boarding....

Nei fysaken ber om frivillige til å gi fra seg plassen, det gikk tydeligvis ikke an å presse passasjerer fra 2 fly inn på ett.... uro i forsamlingen.

Flere reisende med 16 og 36 timers reising bak seg allerede protesterer høylytt.

Noen frivillige melder seg og de blir langsomt prossesert og sendt ut ... viktigheten av å ha sikret seg setenr blir poengtert av skrankemannen...

21.50 boarding av bussen starter .... ting tar tid.... utrolig hvor lang tid det tar å fylle en buss...

22.00 første buss er full og vi kjører rundt halve gardermoen før vi finner et aeroplan som fyller våre krav til bekvem transport...

22.15 da er boarding completed, godt og vel , at det befinner seg en person mere på flyet enn hva vi har seter til er vel en helt ubetydelig detalj nå når vi nesten skal hjem..

22.20 da er vi på vei hjem, vår tilleggspassasjer har blitt innstallert på klapp i cocpit (her ble det merkelig nok ikke spurt om frivillige ...) savner noen av de kjente vi så tidligere i køen men .. same shit vi skal hjem.


23.15 da er vi hjemme, bursdagsfeiringen ble amputert fra min side og bursdagsbarnet sitter noe muggen i sofaen...

SAS er et drittselskap, synes vi som kom hjem denne kvelden, undres på hva de som antakeligvis ennå vandrer rundt på OSL synes...
 
Last edited:
Regner med det også er gått en mail til customer relations? for om dette stemmer det dårlig kundebehandling og ikke SAS standard.
Men dritt skjer, og her var det om jeg ikke husker feil snag som oppstod kort tid før.
Men man skal uansett behandles skikkelig.
Når det er sagt, så skjer dette med de aller fleste selskaper fra tid til annen.
Men igjen, regner med klager er sent.
 
Last edited:
Ser frustrasjonen her, virkelig. Men her har du hatt veldig uflaks, og noe tilsvarende kunne sikkert skjedd om du reiste med ett annet selskap.
 
ENKB, du kan trøste deg med at det ikke var første SAS-flighten til Kristiansund fra Oslo som ble kansellert i mars - det har vært 5 denne måneden ;)
 
Ser frustrasjonen her, virkelig. Men her har du hatt veldig uflaks, og noe tilsvarende kunne sikkert skjedd om du reiste med ett annet selskap.

Helt klart!

Når det er sagt så er det jo en del forumister som ville trukket dette frem til stadighet, med beskjed om at man ikke vil fly med selskapet igjen. Vi får håpe for SAS sin del at så ikke skjer i for stor utstrekning. Jeg lar ikke slike enkeltepisoder skremme meg, og selv om SAS forsinket meg 4.5 timer sist så sitter jeg nå på OSL og venter på SK4424, som per nå ser ut til å bli 15 minutter forsinket. ;)
 
Sånn er'e ... sist jeg fløy fra Mosjøen til Oslo ble først MJF-TRD kansellert, og da jeg ble booket om, ble TRD-OSL kansellert da jeg var på vei. Så det ble nesten seks timer senere ankomst til Oslo ...

Men jeg er like blid, jeg!
CRAZY.gif
 
Du er jo betalt for å være blid vis a vis SAS....;)

Bare i arbeidstiden ... ! :lol:

Ja, det har du selvfølgelig rett i, men jeg prøver som regel å finne en positiv vri på det meste. (Så lenge USAirways ikke er involvert.)
 
Siste jeg reiste fra Sandane i Januar ble jeg 2:30 forsinket , skikkelig dårlig at det ikke er 10minutters rute der slik som på Østensjøbanen
 
Jeg ble nesten 1,5 timer forsinket både med Thai og Lufthansa på siste tur, men lager ikke noe nummer av det av den grunn.

Forøvrig går Østensjøbanen kvartersrute...
 
Sådanne ting sker desværre med alle flyselskaber. Teknik og aflysninger kan ikke undgåes.

Hvad havde du foreslået SAS skulle gøre? Flyve med et defekt fly? Det blev til en forsinkelse, men I fik da en voucher til lidt mad i det mindste.

I kom da trods alt frem og mon ikke selv de frivillige der fik Denied Boarding kompensation også endte med at være tilfredse for det ekstra økonomiske bidrag.

Hvis vi alle skulle lave lange klagesange hver gang vi blev forsinkede, så blev det hurtigt et ensformigt forum...

Har du noget at klage over så skriv til kundeservice. Alt lave lange klagesange her er vel mest at sidestille med de stakler der er på forsiden af VG og klager over alt og intet når de er forsinket pga en strejke eller askesky et eller andet sted. Bliver lidt svært at tage rigtig seriøst - selvom det naturligvis er ærgerligt for de involverede.
 
I kom da trods alt frem og mon ikke selv de frivillige der fik Denied Boarding kompensation også endte med at være tilfredse for det ekstra økonomiske bidrag.

Hvis vi alle skulle lave lange klagesange hver gang vi blev forsinkede, så blev det hurtigt et ensformigt forum...

Har du noget at klage over så skriv til kundeservice. Alt lave lange klagesange her er vel mest at sidestille med de stakler der er på forsiden af VG og klager over alt og intet når de er forsinket pga en strejke eller askesky et eller andet sted. Bliver lidt svært at tage rigtig seriøst - selvom det naturligvis er ærgerligt for de involverede.

Selvsagt kommer man frem. Det er vel stort sett bare ved ulykker man ikke kommer frem. Det må være lov til å bli sur når man blir så mye forsinket, selv om det er SAS det dreier seg om.
 
Ser frustrasjonen her, virkelig. Men her har du hatt veldig uflaks, og noe tilsvarende kunne sikkert skjedd om du reiste med ett annet selskap.

Det har du veldig rett i.
Skulle jeg ha skrevet om alle driftsforstyrrelser jeg har opplevd med ulike selskaper hadde jeg sprengt serveren.

Driftsforstyrrelser skjer for de fleste selskaper og når man opplever dette passer det selvfølgelig dårlig for noen og enhver.

At det var SAS denne gangen kvalifiserer ikke selskapet til en slik konklusjon ENKB kommer med.
En noe mer seriøs og balansert beskrivelse hadde stått seg bedre.

Det positive er jo at ENKB kom hjem om noe sent!

Prøv å reise litt rundt i Afrika eller Sør-Amerika. Det setter som regel saker og ting i et annet perpektiv.

Med en billett i hånden der kan det enkelte plasser ta opp til en uke å komme seg hjem om du er riktig uheldig!
Det har skjedd meg flere enn en gang!

ENKB skriver om kummerlige forhold ved gate 10. Vel , det er jo tak over hode der nede har jeg observert. Det går ann å gå opp tilbake til terminalen , gjør det ikke?

Prøv en innsjekk i Port Harcourt , Nigeria for innenriks flight til Lagos;
150mennesker sjekket inn på en maskin som tar 110.
Alle ut på framsiden av terminalen foran flyet;
Klar ferdig gå;
Alle løper som fanden for å sikre seg et sete ombord;
De som tapte står igjen til neste flight når den en gang går.
Så er det på an igjen........

Etter dette kan vi diskutere sene SAS avganger.
 
Selvsagt kommer man frem. Det er vel stort sett bare ved ulykker man ikke kommer frem. Det må være lov til å bli sur når man blir så mye forsinket, selv om det er SAS det dreier seg om.

Ja lad os da alle ringe til VG og skrive lange indlæg på nettet hver gang vi er lidt forsinkede - det skal da nok hjælpe og er vældig konstruktivt...not.

Naturligvis må man blive sur og irriteret - det bliver alle vel når man er meget forsinket, men sæt nu tingene i perspektivt.

At du hver gang jeg skriver noget skal gøre det til en Pro/kontra SAS- ting synes jeg efterhånden er ualmindeligt irriterende og lavt, men desværre ikke overraskende fra din kant :headbang
 
Det som er mest kritikkverdig her er vel at det tok SAS 5 timer og finne ut at de hadde overbooka avgangen. Hadde vært passe grinete (norsk) om jeg hadde måtte vente 5 timer for så finne hotell og vente til dagen etter. Ingen realistisk økonomisk kompensasjon hadde klart å veie opp for det.
 
Det tok helt sikkert ikke fem tmler for SAS å finne ut at de var overbooket. Men slike situasjoner er normalt enlklest å løse når man har de fleste passasjerene samlet - altså foran gaten. Og hva vet du om 20 til kanskje allerede var ombooket på innsjekk? :stir:
 
Det som er mest kritikkverdig her er vel at det tok SAS 5 timer og finne ut at de hadde overbooka avgangen. Hadde vært passe grinete (norsk) om jeg hadde måtte vente 5 timer for så finne hotell og vente til dagen etter. Ingen realistisk økonomisk kompensasjon hadde klart å veie opp for det.

Nå sies det vel ikke hvor mange den var overbooket med. SAS kan ha regnet med å finne en større maskin, eller det har plutselig dukket opp andre ting som gjorde at det sprakk med et par passasjerer (kanselleringer/forsineksler andre steder i rutenettet). Gunstig er det ikke, men det kan være det så ut som det skulle gå greit til i siste sekund.
 
Back
Top