Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
Originally posted by Blackhawk
![]()
![]()
![]()
Nye Volvo S80 er en drøm å kjøre (ikke at den forrige var ille heller, men var jo ikke akkurat like "fresk" i designet..) Hekken på "nye" S80 er jo bare rå!
I Sverige kan man faktisk allerede nå få kjøpt en lite brukt 07-modell av Volvo S80, til latterlige (omregnet til NOK) Kr: 260.000 , med kun noen få mil på telleren (m/ automat, klima, aktive bi-xenon, skinn, osv osv..) I Norge ligger samme bil på mellom Kr: 550,000 til over Kr: 600,000 (riktignok med noe mer utstyr, som regel RTI-navi++) men allikevel!! Er uansett for "gæli", når det nærmest er dobbel pris på samme type bil i Norge. Dog er prisforskjellene ekstra "rå" når det gjelder Volvo og Saab, men også merker som Mercedes/Audi/BMW (av de litt dyrere modellene)
slår forskjellene kraftig ut. Ikke noe problem å spare minst
Kr: 200.000.- på en CLK f.eks..
(Vi får bare trøste oss med, at i Danmark er det enda verre. Der starter de billigste brukte 07-modellene av S80 på ca. (omregnet til NOK) på Kr: 630,000.- og oppover!
(Når jeg kjøpte bil i Sverige - etter at jeg delvis "utvandret" fra Norge, trodde de nesten ikke på meg hos verken Volvo eller Mercedes - når jeg fortalte om hva "påslaget" er i Norge...)
Her i USA starter billigste modell på USD 38000

Og billigste modell er en 3.2 6er bensin
http://www.volvocars.us/models/s80/