Hei fra 1474

Hypern

ScanFlyer Rusty
God morgen fra Ahus sånn litt etter midt i nattevakta nesten nøyaktig. Lørdag var jeg for mørbanka til å ta vakten jeg skulle tatt. Men hjalp nok det å få sykemelding for den ene vakta. Så tar den siste på en stund nå. Uansett stille og rolig her og nå ser jeg på soloppgangen og hører på måkene

Tror ikke det egentlig hjalp på formen på lørdagen at jeg forut for vakta natt til lørdag egentlig var uggen og småkvalm på dagtid. Så fikk vel en slags dobbeltsmell.

Jaja ha en fin mandag hvor dere er!

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Man får forøvrig med seg litt av hvert mens man jobber på natta.. her soloppgangen
0a3ba2cba24ceceef0363b15eac7a613.jpg

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Bedre mandag - eller viktigere July 4th fra 98261 - her flyttet vi fra 98280 etter at den lille italienerinnen fant Water Front med utsikt til San Juan Island og The Olympics - har full kontroll på innflygingen til Lopez, Friday Harbor x2 med diverse DHC 2 og 3, blir igrunn ikke bedre enn dette - IPA’ene er kortreist under 5km, bensinprisene kun $ 6.72 pr. Gallon (dette er ikke noe for LN-MOW uten Smallmart eller Costco, men vi er en klasse opp fra Knausen med Orcas iso Delfiner (godt at dere endelig er fremme - tydelig at Washington State Ferries leverer bedre enn SAS

God morgen fra Ris. Arbeidsdagen er godt i gang…digg å jobbe med å komme seg i mål til ferien. Satser på å få gått en del skritt i løpet av dagens telefonmøter før det blir en treningsøkt i kveld. Ha en bra mandag - uken blir bedre og bedre:-)

God morgen fra Forus. I gang med en tre dagers uke før det blir langfri. Merker at mange har tatt ferie så det ligger an til roligere dager enn vanlig. Men så lenge man har kaffe i koppen så erdet en god start på dagen. Satser på en treningsøkt i kveld. Ha en fin en!

God morgen fra kontoret. Bil for tog i dag, men tydeligvis har nok dratt på ferie så trafikken gikk stort sett over fartsgrensen på E18. I kveld skal det lages podcast. Ha en fin dag

God morgen fra Kalbakken. Full rulle med møter i dag før der roer seg ned i morgen og resten av uka. Og blir faktisk en jobbreise før man tar langhelg. Usikkert med SAS, så ble Flyr og Norwegian til og fra Trondheim. Ellers får man kanskje ta en tur til Lillestrøm for å se på folk og biler som feirer 4. juli. Ha en finfin uke[emoji3]

Morn fra Kolsås. Her skal man kikke på kjøleskap, da 12 grader temperaturforskjell på øverste og nederste hylle er litt i overkant. Det markerer at innenfor ett år har 3/4 hvitevarer på kjøkkenet tatt kvelden, samtlige fra IKEA og dermed Electrolux. Tror vi kjøper noe annet denne gangen også...

God morgen fra Tvedestrand. Avreise herfra om 1,5 timer, mot Kristiansand. Der skal vi ta Fjordline FSTR kl20.15 Der skal vi prøve Bussines klass, dvs reserverte seter forrerst med en liten buffet, som skal være åpen under hele overfarten som vare 2:15 timer.
På vei mot Kristiansand skal vi ta oss god tid, med flere stopp. Jeg har tenkt å kjøpe ny TomTom navigasjon, spesielt for campingbiler, dermed er det med turistatraksjoner, Campingplasser og en del annet. Det skal også være verdenskart, så forhåpentlig vil den kunne brukes både i USA og Dubai.
Vi ankommer Hirtshals 22.30 Så får vi se hvor langt sørover vi kommer før vi legger oss til å sove, men så rundt halv veis til Tyskegrensen bør vi ha kommet.
Så får USA ha en fin nasjonaldag. Vi så masse telt med fyrverkeri utsalg rundt i Florida, så da blir det nok litt av det.
Får også ønske lykke til, til Norse med sin neste rute, som åpner i morgen. Oslo-Orlando. Den USA ruten med mest fornuftige avgangstider.

Last edited:
God morgen fra Amerika. Herrgud for et område. Har trålet rundt i Florida siden 1984 og må si dette tar kaka. Utrolig hyggelige folk og ganske mye ryddigere enn Fort Lauderdale og laaaangt mindre skumle individer. Nydelig middag på Leverrocks i går og noen pjoltere ved poolen senere.

I kveld er det 4 Juli feiring i byen som er 14 minutter gange unna.

Bagasjen til Dragen og to arvinger er fremdeles borte, men som Dragen sier; bra det var hennes og ikke min - for da hadde det bare blitt drama. Hmf

33CA783D-2E5A-42A8-959E-1834268B23B8.jpeg

G’morgen og Happy 4th. Her blir det ribs og wings på grillen og hjemmelaget peach pie med Tillamook vaniljeis. Både folk og bikkjer gleder seg.

Trist å se at det ble streik. Mange gamle og gode kolleger som havner i skuddlinjen. På tide å skille ut SAS Norge og la WF overta.

Eventuelt at hun føler seg mer kompetent til å bruke reiseforsikringen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mener å huske en post for mange år siden at hun klokket inn på ca 10000kr på reiseforsikringen i Dubai.;) . Og igjen, hvorfor pakke mer enn håndbagasje? (Det finnes sikkert en tråd for den debatten).

Ellers kan man melde god ettermiddag fra den gamle flyplassen. Fått avgårde masse kjipe oppgaver i dag og håper fortsette i morgen. Glad vi ikke har booket ferie for det ville antagelig vært med sas. Ser liksom ikke hvordan denne streiken kan ende siden begge parter i og for seg har rett i sine prinsipper og det er snakk om liv og død for begge parter.

SÅ mens jeg sover litt ut etter nattevakta så går SAS ut i streik ja. Begivenhetsrik dag på mange måter kan man si.

Mener å huske en post for mange år siden at hun klokket inn på ca 10000kr på reiseforsikringen i Dubai.;) . Og igjen, hvorfor pakke mer enn håndbagasje? (Det finnes sikkert en tråd for den debatten).

Alt man trenger i Florida er en MAGA-cap og et par t-shirts fra nærmeste souvernirsjappe ..

God kveld fra Scandic Oslo Airport Hotell,
Det var så langt vi kom idag.
Startet ut fra NCE med SK4704 1 1/2 time etter oppsatt avgangstid.
Systemene lå nede og dermed manuel innsjekk. Det gikk naturlignok tregt for SAS flightene på formiddagen til ARN , GOT , CPH og OSL.
Tilløp til kaos foran innsjekk med 4 flighter som alle ble seine nordover. Dårlig organisering av handling selskapet der SAS bør ta seg en prat med froggene der nede på NCE.
Fin flight nordover , god service selv om det var en noe trykket stemning ombord. Vi rakk å få med oss at det ble streik før lift off. Til og med rakk SAS å sende beskjed om at flighten vår vestover fjellet SK4043 var kansellert.
Umiddelbart etter landing fikk vi ny avgang 6.juli vestover med Citijet . Jeg fikk kontakt på P-telefonen kjapt med SAS og endret dette til i morgen tidlig med Cityjet 08.30 over til BGO og ned til SVG 10.55. Det går greit.
Hotelleri fikk jeg kjapt her på Scandic Oslo Airport Hotell.
Så var det bare å komme seg ut av kaoset på OSL og over til hotellet .
Andre har det verre , håper streiken blir kortvarig for alle parter.
God kveld

God kveld fra Lillestrøm. :)
Første dagen på jobb etter ferieuka er gjort. Stille og rolig på jobben.
Ellers booket jeg akkurat tur med SAS. ;) Med SAS sa du? Oh,yes, I did it! :)
Vel, historien er slik. Ferie i slutten av juli. Litt rask booking med Flyr en tur i slutten av juli i dag, mens det var ledig foran med ledig midtsete. Det er allerede borte nå... Så kanskje smart? Fly litt vil jeg jo.
Så ville jeg fly litt mer. Da passet det med SAS litt innimellom, Cityjet i Plus, for poeng som jeg ville bruke opp. Uansett intet stort tap hvis den turen ikke går da.

Sånn går no dagan her i Deltabyen...

G’morgen og Happy 4th. Her blir det ribs og wings på grillen og hjemmelaget peach pie med Tillamook vaniljeis. Både folk og bikkjer gleder seg.

Har du de samme flaggene som på 17 mai på huset, både det Norske og det Amerikanske?

Back