Hawaii-tråden (versjon 2011)

Status
Not open for further replies.
Re: Den store Hawaii-tråden

Fra Portland/Seattle ligger normalprisene paa rundt USD 500-600, salgs prisene ned mot USD 300 - det har vaert noen aar siden jeg saa under USD 300. SFO burde ikke vaere mye dyrere...et tips kan vaere aa faa tilbud sendt i fra Hawaiian (du maa melde deg inn HA Frequent Flyer Program tror jeg) de sender forhands info om salg og normalt matcher de andre selskapene Hawaiians priser.

Aug/Sep er ikke hoeysesong saa det burde vaere mulig aa komme ned under USD400

Re: Den store Hawaii-tråden

Har ikke vært på Hawaii mer enn 2 ganger, men kan ihvertfall legge til ett par kommentarer om hvor jeg ville dratt. Skal til Hawaii igjen med hele familien i november for å feire Thanksgiving.

Fokuserer i denne posten på hotellerfaringer og fly.

Er ikke enig i at Oahu er tingen, selv om HNL soleklart det billigste stedet på Hawaii når det gjelder hotell og alt annet (derav navnet Reidartown :p)

Jeg gjorde totalt omvendt av det Reidar anbefaler: Ene gangen baserte jeg meg på Maui, andre gangen på Kauai og besøkte Oahu derfra.

Her er hotellene jeg har testet ut

Westin Maui, Kaanapali, nord for Lahaina. Greit priset, men stort. Du kommer i lavsesong, så garantert ikke kaotisk der da. Regn med 250-300 dollar natten

Ritz Carlton, enda lengre nord på vestkysten. Herlig eiendom med perfekt service: http://www.ritzcarlton.com/en/Properties/KapaluaMaui/Default.htm
Regn med 500 dollar natten med frokost, parkering etc.

Kauai, Westin Princeville. Fine villas med god plass og kokemuligheter
https://www.starwoodhotels.com/preferredguest/property/overview/index.html?propertyID=5648
Regn med 200-250 pr natt

St. Regis Kauai. Starwood sitt luksusmerke. Herlig eiendom
https://www.starwoodhotels.com/preferredguest/property/overview/index.html?propertyID=189

Skal skrive litt om flights i morgen

Re: Hawaii-tråden (versjon 2011)

Fra San Francisco er det United som er kongen, de andre har kun en daglig til HNL, ingenting andre steder på Hawaii. Til Honolulu flyr UA 777 to ganger daglig, 767 en gang og 757 på kveldsflighten.

Hawaiian flyr 767, men kun en daglig, mens AA og DL flyr 757. (sjekket januar/februar)

Prisene er omtrent det samme.

Som vi snakket om i går, er dette en lang flighter og jeg vet at du ikke er i samme selvpiningskategorien som det Reidar er (det for meg å humpe på en 3 seter til Newark i 9 timer for så å humpe videre dagen etter i 10 timer i en av bransjenes trangeste økonomiklasse er out of the question) kan du satse på å kjøpe enten AA eller UA og ordne deg oppgraderinger ved kjøp. Begge disse har kuponger som kan brukes til Hawaii for oppgradering ved kjøp. Dette er elektroniske kuponger som tildeles 1K og ExPlat medlemmer hos UA og AA.

Verdien på en slik kupong, er fra ca. 80-100-150 dollar for UA sine Reginonal Upgrades, 150-250 dollar for Systemwide upgrades, mens AA kun har Systemwide upgrades, så det finnes ikke noe billig alternativ der.

Det som er flott med slike kuponger er at de er bekreftet ved bestilling, pass bare på at avgangen du ønsker har dette tilgengelig.

777en til UA har meget god plass i F og 2+2+2 config, det er lett å score oppgradering på disse grunnet mange seter. Hawaiiflightene deres har meget god service foran med Champers og full meny nesten som intercont.

Ja konge og konge .... a car named Edsel, an energi company named Enron, an airline from frickin' Chicago, that will sell you beer from the Netherlands, serve you (5) peanuts from Georgia, and cheese from Wisconsin.....u could be on your way to frickin' Peoria for all you knew....

...eller Macademia Nuts fra Hawaii, Microbrygget oel fra enten Kona Brewery eller Maui Brewery....some of us just prefer the Queen of Hawaii instead of the bloated King from Chicago.....that still burps as he swallows Continental....

Ja konge og konge .... a car named Edsel, an energi company named Enron, an airline from frickin' Chicago, that will sell you beer from the Netherlands, serve you (5) peanuts from Georgia, and cheese from Wisconsin.....u could be on your way to frickin' Peoria for all you knew....

...eller Macademia Nuts fra Hawaii, Microbrygget oel fra enten Kona Brewery eller Maui Brewery....some of us just prefer the Queen of Hawaii instead of the bloated King from Chicago.....that still burps as he swallows Continental....

Jaujaujau.. Tror det er lenge siden du har flytt i kjipklasse med UA, ja.. Dårlig med Peanuts der, gitt. Choices menyen bak gardina har månedens øl som denne måneden er Firebrick i tillegg til Heini fra Nederland og pissvann/pissvann light fra Wisconsin. Man finner også Single Malt og annet snadder man kan kjøpe

Her er en gammal meny jeg fant online, de nye menyene er faktisk enda bedre: http://content.united.com/ual/asset/choice_menu_05_2009.pdf

Til og med AA har beveget seg inn i fremtiden..

Vil vel ikke tro at du føler deg som en konge når du entrer en Hawaiian 767 som har 270 seter..

Å la 6000 miles (plus evt 100% elitebonus) gå i bøtta er ihvertfall noe som må taes med i betrakting.

Da blir det litt skralt å lene seg på mikrobrygg og Macadamian når man sitter som ei krøkke i 6 timer ;)

Nå er det dog uinteressant, siden vår venn ønsker å sitte foran gardina og produktet der til Hawaii synes jeg er veldig bra hos UA

Så så gutta ^_^ La denne tråden handle om Hawaii-tips og ikke om UA/CO-merger og ølutvalget bak gardina hos UA/HA :cheers:

Takker dog begge for gode tips og innspill så langt! Stemmer at jeg og madammen ønsker å sitte foran gardinen, men ikke til enhver pris. Legger ut en liten sammenligning av pris for seter foran gardina på de ulike selskapene senere i kveld.

Det er jo vanskelig aa la vaere aa erte Tommy...han spretter jo sa godt...fra spoek til alvor...saa er det nok lettere aa faa billetter foran veggen hos Hawaiian enn hos Untied - i hvertfall til en lavere pris, normalt er det ledige seter foran hos HA og disse for en tilbud om for rundt USD 400 pp ved sjekk inn - vi har faatt tilbud om dette i 95% av tilfellene. Det kan vaere en rimeligere maate aa sitte foran paa.

Hos Untied og American er jo Hawaii omtrent "Award Travel Destinasjon #1" og det jeg har sett ved gatene paa Hawaii saa er Upgrade Ventelistene utrolig store - gjerne 40+ for 12 - 16 seter...saa i praksis er det neppe mulig aa bli oppgradert uten 1K status.
Saa da er det aa kjoepe First Class noe som kan vaere dyrt....tror nok at det er enklere midt i uken, hold dere for all del vekk i fra Loerdag som er den store reise dagen til/fra Hawaii....utrolig mye Timeshare som gaar Loerdag til Loerdag...plus at de fleste utleie hus/hytter(ohana) og leieligheter ogsaa er Loerdag til Loerdag....

EDIT: Tommy you got PM

Last edited by a moderator:

(...) hold dere for all del vekk i fra Loerdag som er den store reise dagen til/fra Hawaii....utrolig mye Timeshare som gaar Loerdag til Loerdag...plus at de fleste utleie hus/hytter(ohana) og leieligheter ogsaa er Loerdag til Loerdag....

Det blir mest sannsynlig torsdag-torsdag eller fredag-fredag. Men takk for et nyttig tips :cool:

Så hvis jeg vil ha en solfylt avstikker til Hawaii så burde jeg ta turen til Maui? Var i Honolulu i 2009 og likte meg greit der... Litt mye folk kanskje, men hva kan man forvente i juli...

17 juni blir det en resa till SFO, LAX, HNL og LIH.

Det blir 2 nätter i SFO innan det blir bil ner till LA.
Är det någon som kan rekommendera ett bra/billigt/trevligt hotell i San Francisco?

Sedan blir det LA och där har jag redan fixat boende.

29 juni flyger jag och damen min ut till Hawaii där vi skall vara i en uke.
Här trenger jag också tips på hotell/hostel/B&B.
Vi kommer vara i Honolulu till största del förutom en kort trip till Kauai och Lihue 1-2 dagar.

Alla tips mottages varmt!

Noen som har noen erfaringer med noe selskap som arrangere turer med guider ifra Honolulu til noen av de andre øyene? Kunne tenkt meg og sett noe av den vulkanske aktiviteten der.

Dette kan anbefales...

http://www.ilima.com/;)
Jeg bodde der da jeg hadde en snartur til Hawaii. Det eneste spesielle jeg husker var at nesten alle infotavler kun var på japansk.

Det er ellers veldig mange japanske turister i Waikiki. Om du skulle finne på å prøve McDionalds så kan du be om Teriyaki Burger selv om det ikke står på menyen.

Ingen erfaring, men mange tilbud i Honolulu. Plukk opp Oahu Gold eller Oahu Today overalt med alle tilbud. Ellers deler de ut leaflets på Waikiki..

MEN, hvis du kun tenker på vulkaner og Kilauea, bør du tenke på to alternativ:

1 ) Fly over og ta en natt eller to til Big Island, øya Hawaii, Kailua Kona eler Hilo. Hilo er nærmere vulkanne men mer kjedelig. Lei bil og se alt.

2 ) Fly over på dagstur til Hilo, tidlig morgen kun med pass og lommebok. Lei
bil og kjør over til vulkanen. Ta sent fly hjem.. Ække nødvendig med
arrangert tur . Sikkert dyrt også.

Har feriert på alle øyene flere ganger, men de siste gangene i Honolulu
har jeg bare tatt dagsturer.

Slipper å dra med bagasje etc.. Har oftest
også bil i Honolulu, kjører ut til Inter Island Terminal. Parkerer bilen. Drar
over, leier bil og kjører rundt til ettemiddagen og en er tjøtt. Tilbake till
flyplassen, flyr tilbake til HNL, henter bilen like ved. Kjører til hotellet og sover ZZZZZ veldig godt...

Flybilletter for HA kjøper du på Orbitz etc. GO! direkte på deres webside..

Alt du trenger er pass og lommebok.. Gode kart får du fra leiebilfirmat

Vi har bestillt en ferie til Maui i oktober men flyr fra HNL tilbake til SFO. Flyet går kl 07.00 om morgenen så vi tenkte å fly fra Maui til HNL dagen før. Dvs vi har kun en dag på Honolulu. Er det noen som har en anbefaling når det gjelder overnatting? er det grei skuring å komme seg fram og tilbake fra f.eks waikiki eller kan det være like greit å finne seg et hotel ved flyplassen når vi har så kort tid tilgjengelig? Hadde i utgangspunktet tenkt å overnatte med flyplassen, men ser ut som det er veldig lite som skjer i det området? Evt andre tips?

Status
Not open for further replies.
Back