Hawaii-tråden (versjon 2011)

Status
Not open for further replies.
Re: Hawaii-tråden (versjon 2011)

T tar ca. 20-25 min fra Waikiki til HNL.. Spørsmålet er når du kommer fra OGG ?

T tar ca. 20-25 min fra Waikiki til HNL.. Spørsmålet er når du kommer fra OGG ?

ok, det var jo ikke så gale, har ikke bestillt fly fra OGG ennå så der er det litt åpent, tror kanskje at løsningen da blir å bestille fly litt tidlig fra OGG for å få bortimot en dag i Waikiki

Greit, ta et formiddagsfly ut fra OGG, dra til Waikiki. Tidlig opp om morran men da er det kun 15-20 min til HNL. Har selv kjørt ruta om morran flere ganger med egen bil ved daghopping til de andre holmene.

Greit hotel midt på Waikiki , two blocks behind stranda : Bodd der flere ganger ( første gang 1986 ), også venner er fornøyde. Kast ikke bort penger for hotell ved strandpromenaden. Solnedgangen kan du se på stranda før tidlig til sengs...

http://www.ilima.com/

Skal selv ha 12 dager her ved juletider...;)

Vi har bestillt en ferie til Maui i oktober men flyr fra HNL tilbake til SFO. Flyet går kl 07.00 om morgenen så vi tenkte å fly fra Maui til HNL dagen før. Dvs vi har kun en dag på Honolulu. Er det noen som har en anbefaling når det gjelder overnatting? er det grei skuring å komme seg fram og tilbake fra f.eks waikiki eller kan det være like greit å finne seg et hotel ved flyplassen når vi har så kort tid tilgjengelig? Hadde i utgangspunktet tenkt å overnatte med flyplassen, men ser ut som det er veldig lite som skjer i det området? Evt andre tips?

Honolulu flyplass ligger i et dødt og et litt shady område i Honolulu. Waikiki er nevnt - det er der du bør dra. Det som ligger vest for Chinatown i Honolulu er lite av interesse for den vanlige turist og Chinatown er i seg selv shady om natta.

Hvor lønner det seg å bestille leiebil på Big Island Hilo? (pris,service,sikkerhet,eb bonus,forsikringer osv)
Hvordan er trafikk kulturen på øya (syns Oslo er stressende :D) og hva er det og se med en dag til rådighet?

Har selv alltid brukt Hertz og er sånn gullunge der... Men nå har jeg droppet dem helt og gått tilbake til Budget som jeg har brukt mye for noen år tilbake. . Neste gang i jula i HNL. Hertz har priset seg helt ut. Det gjelder også mainland USA...

Hvor lønner det seg å bestille leiebil på Big Island Hilo? (pris,service,sikkerhet,eb bonus,forsikringer osv)
Hvordan er trafikk kulturen på øya (syns Oslo er stressende :D) og hva er det og se med en dag til rådighet?

Trafikkulturen på Big Island er ganske avslappet. Er veldig lite trafikk så fort du er ute av Hilo og selv der er det ikke nevneverdig mye. Det man må være obs på Hawaii er smale og svingete veier så man må ta det pent. Hilo må være USAs kjedeligste by, null å finne på der. Byen sovner kl 15 lørdag.

Ja, problemet med Hilo er at det regner mye hele tiden. Skal du til Big Island er Kailua-Kona et mye bedre valg som base og kjøre ned til Kilauea og Hilo derfra... Fin tur...

Ja, problemet med Hilo er at det regner mye hele tiden. Skal du til Big Island er Kailua-Kona et mye bedre valg som base og kjøre ned til Kilauea og Hilo derfra... Fin tur...

Joda regnfullt i Hilo, men da jeg var der så var det sol og skyet oppholdsvær. Det som kommer på Hilo er jevn regn (er bare å se på en værradar for Hawaii for å se dette), ikke slike tropiske unntakstilstander det noen ganger kommer på Oahu og andre steder. Så Hilo kan absolutt besøkes som en base for turer til vulkanene osv, men om det er liv man vil ha så er ikke det stedet. University of Hawaii campus Hilo er en av de bedre i programmeringsmesterskap i USA, ryktene skal ha det til nettopp fordi det er lite annet å gjøre der enn nettopp å programmere. :p

Jeg var så uheldig å være strandet i Hilo på en søndag. Alle museer var stengt, jeg hadde tenkt å leie en sykkel for å utforske litt, men sykkelutleien var selvsagt også stengt. Så nei er lite å gjøre der når man ikke har lappen.

Vel, for å være helt ærlig, hvis første tur til disse holmene, hadde jeg heller valgt Maui og Kauai som nr. 2...

Noen som har prøvd Hawaiian Airlines Airbus 332 ?

Jeg vurderer å ta meg en tur, men da jeg prøvde å søke opp priser til Hawaii på http://www.travelmarket.no/ var det ingen som inkluderte noen strekining med Hawaiian Airlines, kun Island Air Hawaii. Er Hawaiian Airlines så spesielt at det ikke kommer opp på slike flybilett søk ?

Noen som har prøvd Hawaiian Airlines Airbus 332 ?

Jeg vurderer å ta meg en tur, men da jeg prøvde å søke opp priser til Hawaii på http://www.travelmarket.no/ var det ingen som inkluderte noen strekining med Hawaiian Airlines, kun Island Air Hawaii. Er Hawaiian Airlines så spesielt at det ikke kommer opp på slike flybilett søk ?

Nei, da ville jeg sjekket litt rundt - Expedia osv. Men de fleste alternativene fra Europa innebærer overnatting, så det er jo også ganske enkelt dårlig med passende forbindelser. HA starter stort sett kun om morgen fra fastlandet.

Har ikke fløyet 330'en, men HA har god kvalitet på servicen sin.

Eller rett og slett søke på Hawaiian Airlines sin egen hjemmeside. Dog får du ikke noe gjennomgående fra Europa. Har bare brukt dem på øyhopping mellom holmene der og det var helt greit det. Ingen matservering på så korte flygninger, men kom med en gratis fruktdrikke eller vann.på LAX bruker de terminal 2. Man får dog ikke bonuspoeng på noen europeiske flyselskap med dem.

Takker for tilbakemelding

Ser ut til å gå bra for Hawaiian om dagen. De har vel motatt sitt 5 A332 nå ...

Det er vel for mye å tro på at de tenker å fly til Europa ?

Det er vel for mye å tro på at de tenker å fly til Europa ?

De fablet om det for noen år siden, men uten egnet materiell (nonstop) er det uaktuelt. Du skal imidlertid ikke se bort fra at det kan skje etter 2017, når de begynner å få A350-800, som vel klarer dette ...

Vel, jeg er den heldige som har fløyet HA både fra GEN og til BGO..

I juli 1990 fløy de en charterserie for Nordmannsforbundet til MSP. Hadde DC8-62 GEN-MSP-BGO.

BGO tilbake fordi de hadde flyet fullt av felespellere fra Vossatraktene.

Du verden liv det var ombord da disse felespellerene hadde live music ombord tilbake til BGO.

Hadde sabla gøy siste natta på Holiday Inn på MSP da management ba meg om hjelp, siden disse folka ikke var så gode i engelsk og trengte assitanse med å få de til sengs. :drunk: :drunk:

Disclaimer: Jeg var ikke med disse.En kamerat som arrangerte turene traff meg en dag utenfor postkontoret i Lillestrøm og spurte meg : "Reidar, skal du være med til MSP i morgen og tilbake til BGO en uke senere for kr. 1.000"

Selvfølgelig dro jeg....:fly. Fikk bare en lapp som flybillett. Fra MSP dro jeg til Topeka, KS og besøkte venner med Pan Am 727-200. Var vel siste året de opererte...

Vossinger/Vestlendinger som vanligvis ikke "får lov til alkohol" hadde to much fun.... De er vel ikke så erfarne som trøndere...:colgate::colgate::lol:

Et tips til de som bor på Oahu/Waikiki, men synes de har litt for dårlig tid til å besøke de andre øyene, sjekke ut og dra med pikk-pakket til en annen for et par dager for så å returnere til Oahu.

Vi har bodd på alle de andre flere ganger over flere dager. Nå liker vi oss best på Oahu men vil likevel droppe innom de andre...

Enkelt: Kjøp flybillett for dagstur.. Sjekk inn på nettet for en morgenflight , ta med pass og lommebok, ta leiebilen ( ev. taxi ) til Inter-island terminalen. Parker vegg - i- vegg..

Gå til gaten me dkun pass og lommebok og ev en liten ryggsekk , fly over på 20 min ( litt mere til Big Island opptil 35 min ).

Hent leiebil på flyplassen. Kjør rundt hele dagen. Etter å ha sett mye..Lever bilen på flyplassen, løp ombord på kveldsfly ( Hawaiian eller GO ! ) tilbake til HNL.

Gå til garasjen rett ved, hent bilen ( ev ta taxi ), kjør tilbake til hotell, kun max 20 min. Raml' nesten bevisstløs i senga, sov godt og ta bad på Waikiki neste dag.

Thats life, guys... fra en :old

Dette har vi gjort noen ganger nå til LIH, OGG, KOA og ITO... Kjekt opplegg...:D

Hvis du mener "innen-riks" , null niks uten bagasje og rask security. Den terminalen minner om en knøtt liten flyplass..

Status
Not open for further replies.
Back