Re: Have you ever seen the rain..? - En lettere fuktig bursdagstur
To netter, to netter...
Siden jeg hadde slått fra meg ideen om to konserter to dager på rad, tenkte jeg det var lurest å ankomme Esbjerg dagen før. Da kunne jeg bare våkne opp, nyte litt morgenmad, sprade litt rundt, kanskje møte på bandet som kom fra Fredericia sånn ca. midt på dagen?
"Hi, Martin. Here for the show?"
"Yep, looking forward to it!
"Hi, Luke! Love your new bass!"
Du vet, litt sånn småprat blandt gamle kjente
(Ikke for å skryte, altså men andre gangen jeg møtte tangenttrykker Martin Bullard i levende live, var det like mye han som kjente igjen meg. Det var på en hotellfrokost i Sandnes)
Booket det som så "dyrest og finest" ut, siden de sikkert kom til å bo der. Hotel Britannia.
De hadde dog ikke sånn "legg igjen kortnummeret, så belaster vi bare hvis du faktisk fysisk møter opp, evt. glemmer å kansellere". Her skulle de ha feriepengene mine med en gang, og siden feriedager fortsatt ikke var avklarte, nølte jeg litt. Prisen var dog fleksibel, men det var heller ingen knapp for "ændre/kancellere booking", så jeg var spektisk.
De ble dog etter hvert fullbooket for standardrom, så jeg turte ikke vente lenger, og fikk sikret meg et superior room. Senere, skulle det vise seg at hotellet skulle bli helt fullbooket den første av mine to netter, så det var litt flaks.
Så da hadde man "planlagt seg":
- Balje til Kjøben
- To netter på hotell i Esbjerg
- Balje hjem (planen var toget rett fra Esbjerg på lørdag og rett på balja, dog Pearl Seaways på returen)
Men med hadde en ledig natt, og lyst til å "se litt mer av Danmark", så det ble tenket og grublet og booket.
- Først en natt i Vejle (fordi det var passe omveg med toget)
- Så ble det booket en natt i Herning (fordi det var litt mer omveg med toget
- Men så lot man Danmark være Danmark, for etter litt mysing på et rutekart over Øresundtåg, hadde man plutselig booket seg en natt på jordbærmannens lille krypinn i Kalmar

(Det er da på Sveriges Østkyst).
Virker ikke det logisk??
Som en liten bonusstart på turen var det også booket en natt hos den nå avdøde luemannen oppe i Nydalen, bare fordi jeg liker det hotellet, og fordi det gav mer mening å starte bursdagen med en hotellfrokost der, enn å stresse hjemmefra med busser og tog og sånt. Den var også fullt kansellerbar, sånn i tilfelle budsjettet skulle sprekke litt. eller' no
Så sånn ble det til slutt.
Avreise i neste post