Hard landing

Kapteinen klarte ikke å unngå at flyet ristet og svaiet fra side til side, før det spratt bortover rullebanen etter landing.

Synes heller de bør poengtere jobben "Kapteinen" gjorde for å få ned blubba!

Ja, de kunne skrevet at han kom på jobb og gjorde jobben sin som han gjør hver dag. Det hadde vært nyhet det :)

Var ikke veldig imponerende håndverk .....
Kunne jo kanskje tatt ut litt mer av den "craben" ...:colgate: ...det som derimot er imponerende er hvor mye juling den Boeingen tåler :fly

Silkelanding. Var hakket verre når BU fikk F-28 og kollegaen som ventet på å krysse banen kommenterte: Å det var landing...der.....der....og der.
Skjønner ikke hvorfor han var så illsint når han kom inn på kontoret:cool:

Det blåser jo ganske kraftig på den første videoen, og det er aldri stabil vind under sånne forhold. Det slår meg som merkelig at ikke spoilers går opp med en gang første gang han er i bakken, det hadde kanskje forhindret en liten sprett til, men ellers er det veldig vanskelig å skulle kritisere en sånn landing fra godstolen.. I hvert fall om man opplevd sånne forhold selv.

Det slår meg som merkelig at ikke spoilers går opp med en gang første gang han er i bakken, det hadde kanskje forhindret en liten sprett til, men ellers er det veldig vanskelig å skulle kritisere en sånn landing fra godstolen.. I hvert fall om man opplevd sånne forhold selv.

Vet ikke hvilke kriterier som må oppfylles for at ground spoilers skal komme opp på B767, men på fly jeg kjenner litt bedre må i tilegg til compression av landing gear thrust levers være på eller under idle.
Mulig han gav på bra med thrust når de fikk de gjennomsynket like før de treffer og at spoilers derfor ikke ble aktivert, men det er vel noen som kjenner typen her inne?

Når dere er inne på landinger, denne er mye diskutert i sosiale medier den siste uka. Sett bort fra at PNF filmer, alle alarmene som trigges og det resulterende smellet, så ble vel ikke resultatet så aller verst?:stir

https://www.youtube.com/watch?v=u1QqQwvoA4Q

Avherald.com har en liten sak om hendelsen. Det skal også finnes en film av landingen fra utsiden på god avstand, men jeg finner den ikke igjen.

Minner men om noe jeg gjorde i flysim ... :D

Begge var til og med firestripers. Men indonesiske selskaper har jo tradisjon for å vrake fly, enten det er ved overruns eller annet ..

. Når dere er inne på landinger, denne er mye diskutert i sosiale medier den siste uka. Sett bort fra at PNF filmer, alle alarmene som trigges og det resulterende smellet, så ble vel ikke resultatet så aller verst?

Resultatet ble ille.
De som satt i styrehuset på den innflygingen og landingen var udugelig og skulle ha kjørt trillebår for levebrødet isteden for flyvemaskin.
Hadde dem krasjet og drept folk så hadde nok Boeing fått skylden, Max eller ikke Max, det er aldri flyger feil i u-land. :cry:

Back