Der tar du feil. DY har fjernet alle trappene i sine -300 maskiner og de få -800 maskinene som en gang ble levert med trapp.
Som sagts så upptäckte man sedan att man behövde ballasta med sandsäckar i lastrummet.
Vet du når de siste ble fjernet? Da det første Norwegian flyet landet på AES igjen i oppstarten september 2008, så brukte Kjos og co den innebygde trappen. Jeg husker dessverre ikke reg.nr. Mulig de har fjernet alle nå i ettertid, jeg har iallefall ikke sett noe annet enn INOP på lukene siden den gang, og jeg har nok vært borti dem alle.
Da er det på tide du ser bedre etter.![]()
Det var først etter at man fikk levert maskinene at det ble oppdaget at maskinen ikke bare var baktung, men EKSTREMT baktung i tom tilstand ... Det måtte stå to mann i cockpit og en i fremre galley under tauing.
I begynnelsen ble det lagt 200kg sand i lasterom 1. Dette ble byttet ut med en pakke bly i trapperommet etterhvert.
Da føyde yngstebror MD-90en seg sammen en av de eldste brødrene - DC-8-21en - den hadde også bly installert med 715 lbs i nesen og 1000 lbs i fremre lasterom.
Kilde: AFM Bulletin DC-9 No. 14 Dec. 19, 1968 (The Ballast Business)
Neimen HansJ da, har du også den - bra tegning på baksiden av arket med "Support the X-mas Party" (nesten tid for det nå)![]()
What? Du sa jo selv at Norwegian har fjernet dem på alle sine -300 maskiner, og det er jo nettopp det jeg også sier![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.