Har jeg loungetilgang?

Re: EBS på LHR i julen

Hei folkens. Skal fly LHR - OSL 19 desember med SAS og har vel som EBS loungetilgang. Hvilke av loungene i terminalen har jeg tilgang til som EBS, og hva anbefales? Har 2 timer der. Kjør debatt! :-)

Som EBS har du tilgang til SAS-lounger. SAS har ingen egen lounge på LHR.

Så.. pån igjen:

SAS Plus OSL-FRA og videre med Lufthansa long haul i monkey.
EBG og tre unger.

Har man da tilgang til Business Loungene på FRA for hele hurven eller er det kun billetten videre som gir noe effekt?

Så.. pån igjen:

EBG og tre unger.

Har man da tilgang til Business Loungene på FRA for hele hurven eller er det kun billetten videre som gir noe effekt?

Kun billetten videre som spiller noen rolle, så da kommer det jo litt an på humøret på de i loungen i FRA hvor mange de slipper inn

Spørsmål i forbindelse med at SAS sier opp avtale med alle kontraktlounger.

La oss si at jeg heller fløy Lufthansa til Roma, og hadde SAS gullkort. Ville jeg da kunne bruke den loungen LH har avtale med i Roma? (dette er et hypotetisk spørsmål. Aner ikke om LH har egen lounge i Roma, men sett altså at de ikke hadde det)

Eller ville man blitt "forever banned" fra kontraktlounger, uansett hvilket Star-selskap man flyr med?

Spørsmålet blir altså om man må droppe Eurobonus i sin helhet, til fordel for et annet program, eller om det holder å fly på annet metall.

Ja, flyr du Lufthansa og har EBG+ så har du tilgang til de kontraktsloungene LH bruker dersom de gir tilgang til sine *G. Enn så lege er det slik...

Jeg er SAS plus i mårra fra Heathrow til Gardermoen. Får fasttrack, men får jeg Lounge med alle disse nye reglene..?

Jeg er SAS plus i mårra fra Heathrow til Gardermoen. Får fasttrack, men får jeg Lounge med alle disse nye reglene..?

De nye reglene er fra nyåret så du slipper inn på loungen har du ikke *Gold er det plaza premium lounge ligger i etagen under Lufthansa loungen om jeg ikke husker feil.

Last edited:
Så.. pån igjen:

EBG og tre unger.

Det ble SAS Go fra OSL og dragene i Senator loungen slapp alle fem rett in uten et spørsmål - spurte ikke om å se noen kort engang. Den indonesiske bar keeperen hadde en flaske med ekte sprudlevann under disken. ;)

IMG_2216.jpg

Skal fly LAX-EWR i øko på retur, så fortsetter jeg videre på LH First class fra EWR-FRA neste dag (ca 16t stopover i New York). Alt er på bonusbilletter (CT), med samme PNR. UA hadde ikke ledig på annet enn øko for award. Vil vi ha tilgang til lounge på LAX?

Skal fly LAX-EWR i øko på retur, så fortsetter jeg videre på LH First class fra EWR-FRA neste dag (ca 16t stopover i New York). Alt er på bonusbilletter (CT), med samme PNR. UA hadde ikke ledig på annet enn øko for award. Vil vi ha tilgang til lounge på LAX?

Hvis du har *gold kommer du inn i *loungen i LAX. Hvis ikke, nei.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det ble SAS Go fra OSL og dragene i Senator loungen slapp alle fem rett in uten et spørsmål - spurte ikke om å se noen kort engang. Den indonesiske bar keeperen hadde en flaske med ekte sprudlevann under disken. ;)

View attachment 41592

Vi var nok ikke like heldige på hjemturen.. På returen fløy vi Swiss og under innsjekk påpekte mannen i skranken at vi var velkomne til den «nye» Senator loungen. Der satt det en klassisk indisk dame av den usjarmerende sorten og nektet plent at vi tok med barna. Min drage fyrte seg opp mer enn meg og det ble litt aktiv flammekasting.. Så kom en velkledd amerikansk familie rett bak oss som også hadde blitt invitert og han var også ganske amerikansk om rettighetene sine (han hadde United gull).

Indieren nektet plent og ringte manager og gjentok en setning med policy osv. sagt med robotstemme. Vi kunne dog betale oss inn for 100 AED per unge ca 280 NOK som jeg var ok med, men de tok faktisk ikke kort og det var vel et godt signal.

Det som er bra med slike episoder er jo at da kommer man seg ofte på langt hyggeligere steder enn en lounge (hvor jeg sjeldent har noe sans for klientellet) – på «nye» DXB har de faktisk Noodle House som tross navnet er meget high end asiatisk mat (startet av Jumeirah Group) Her kunne man gosse seg med crispy duck, dim sum og Tiger på fat.. Så det så.

Okej... Google is your friend etc... Men Norwegian loanghaul premium... har jeg loungetilgang på OSL eller er det å kjøpe inngang?

Skal dra i morgen og kunne trengt varmere tøfler

Planer om å fly Air Canada i sommer og da er CPH-YYZ et alternativ. Har EBG kort og lurer på om jeg får med meg 4 familiemedlemmer inn i loungen på CPH selv om det er Air Canada jeg flyr?

Planer om å fly Air Canada i sommer og da er CPH-YYZ et alternativ. Har EBG kort og lurer på om jeg får med meg 4 familiemedlemmer inn i loungen på CPH selv om det er Air Canada jeg flyr?

Det skal gå fint :)

Bring a guest or your family. If you are traveling with SAS or Star Alliance & are a EuroBonus Diamond or Gold member, you can bring one (1) guest or immediate family members (wife/husband/partner and children, maximum 4 family members) with you to a SAS lounge.

Noen som vet om man har tilgang til ANAs Suite/First Class lounge HND hvis man reiser med Asiana C, men skal videre med F fra Seoul? Jeg ser de gir adgang for *A passasjerer med første billett - men det plikter muligens at man har F ut fra flyplassen?

Takk.

Back