• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Har du en skrue løs ???

Re: Har du en skrue løs ???

hehe, den der er egentlig litt skummel... skruene er løse/borte i Framkant av plata..dvs når den er løs nok, vil vinden ta tak og røske den av, og den kan ende opp med å ødelegge horisontal stab/elevator(høyderoret) bak på flyet.

Sånn bortsett fra skaden som vil skje om den løsner, er det ikke stort..sitter en stor og tykk hoved-bjelke inni der.
MEn klart...det SKAL jo ikke skje, og det der er sløvhet fra han som tar inspeksjonen.

Er ikke bare JAT som mister skruer. Har selv opplevd det med et selskap som har en hub der jeg sitter nå..

Er et problem det der med disse classicene. Skal sjekkes hver S-check

Er et problem det der med disse classicene. Skal sjekkes hver S-check

Kan stemme at det var en classic jeg opplevde dette med. Hvor ofte foretas forresten en S-sjekk?

Jeg lurer mer: Er det hver 72. time, eller hver 72 flytime?

Innenfor 72 timer. Så sjekkene blir jo tatt før det har gått 72 timer siden sist. Må bare passe på at en S-sjekk fks ikke "går ut" midt på dagen, når flyet er i rute. Da er det smartere å ta den sjekken kvelden før :)

Back