Har du en skrue løs ???

Re: Har du en skrue løs ???

hehe, den der er egentlig litt skummel... skruene er løse/borte i Framkant av plata..dvs når den er løs nok, vil vinden ta tak og røske den av, og den kan ende opp med å ødelegge horisontal stab/elevator(høyderoret) bak på flyet.

Sånn bortsett fra skaden som vil skje om den løsner, er det ikke stort..sitter en stor og tykk hoved-bjelke inni der.
MEn klart...det SKAL jo ikke skje, og det der er sløvhet fra han som tar inspeksjonen.
 
Re: Har du en skrue løs ???

Er ikke bare JAT som mister skruer. Har selv opplevd det med et selskap som har en hub der jeg sitter nå..
 
Re: Har du en skrue løs ???

Er et problem det der med disse classicene. Skal sjekkes hver S-check
 
Re: Har du en skrue løs ???

Jeg lurer mer: Er det hver 72. time, eller hver 72 flytime?
 
Re: Har du en skrue løs ???

Innenfor 72 timer. Så sjekkene blir jo tatt før det har gått 72 timer siden sist. Må bare passe på at en S-sjekk fks ikke "går ut" midt på dagen, når flyet er i rute. Da er det smartere å ta den sjekken kvelden før :)
 
Back
Top