Har du benyttet US Airways' poengtilbud i First Class?

Har du benyttet US Airways' poengtilbud i First Class?

• Yes, jeg var tidlig ute og har allerede drukket og spist meg mett i First.

Votes: 12 27.9%
  • Yes, men jeg har foreløpig bare kjøpt poengene.

Votes: 10 23.3%
  • No way, mye annet å bruke cash på enn å drikke dyr champagne.

Votes: 21 48.8%

• Total voters
    43
  • Poll closed .
Ja har bestilt det signaturen min viser.. Alt i C klasse. Mange syns sikkert det er elendig utnyttelse å reise C når man kan reise F

Morsom denne, men hva med oss som har kjøpt to ganger og er klare for den tredje dersom det kommer nytt tilbud ?

Har købt her i sidste runde og netop bestil: CPH-SK/C-MUC-LH/F-HKG-TG/C-ICN-LH/F-FRA-LH/C-CPH med afrejse i maj næste år.

Mon ikke vi også er klar hvis der kommer en runde mere ;)

Har købt her i sidste runde og netop bestil: CPH-SK/C-MUC-LH/F-HKG-TG/C-ICN-LH/F-FRA-LH/C-CPH med afrejse i maj næste år.

Mon ikke vi også er klar hvis der kommer en runde mere ;)

Det er en ting jeg lurer på. Det står at dere kjøper 100.000 poeng (50+50 bonus) og så får dere F klasse på T/R asia.
Men når jeg går til miles&more kalkulatoren hos Lufthansa og prøver OSL-ICN står det at jeg trenger 105.000 poeng en vei, og 210.000 for t/r

Er det noe jeg misforstår her?

Attachments

• Miles and more.jpg
    Miles and more.jpg
    46.7 KB · Views: 308
Det er en ting jeg lurer på. Det står at dere kjøper 100.000 poeng (50+50 bonus) og så får dere F klasse på T/R asia.
Men når jeg går til miles&more kalkulatoren hos Lufthansa og prøver OSL-ICN står det at jeg trenger 105.000 poeng en vei, og 210.000 for t/r

Er det noe jeg misforstår her?

Ja, det er det. Lufthansa med sin Miles&More har ikke noe med dette tilbudet å gjøre. Det er US Airways-poeng og US Airways sin uttakstabell du må se på. Mer info her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=58949

Se der ja, takk for svar. Lønner seg å bruke dividend når man flyr med stjernealliansen da.

Får håpe det kommer ett nytt tilbud igjen.

Fått prøvd Lufthansa, Swiss, Thai og Turkish i first på 2 turer til Asia ifjor, og skal ha den 3. turen nå til høsten. Måtte bare fly litt økonomi nå i vår og sommer for ikke glemme hvor jeg egentlig hører hjemme.

Se der ja, takk for svar. Lønner seg å bruke dividend når man flyr med stjernealliansen da.

Tja, du må tenke på at du muligens ikke tjener opp så så mange dividend miles som miles&more. Poeng/miles hos forskjellige flyselskaper er vel som forskjellig valuta fra land til land. Så om du kommer til 200 000 miles&more-miles kan det hende at du må ha flydd like mye som for å komme til 100 000 dividend miles.

Men det som er tingen med tilbudet som så mange av oss har slått til på er at for det første så har US Airways muligens feilkalkulert hvor langt det egentlig er mellom Europa og det nordlige Asia i forhold til hvor langt det er fra for eksempel USA til Europa, og for det andre så kjører de jo til stadighet kampanjer med halv pris for å kjøpe seg miles.

Men alt dette hører vel hjemme i den andre tråden.

Nope, jeg har ikke det fordi jeg ikke har snøring på sånn her og på ingen måter tør å hive meg ut i det heller. Hadde jeg hatt en mann som kunne sånn her skulle han fått penger og beskjeden "fiks tur til Hawaii/Australia/Amerika" :lol: (fristes ikke av Asia i det hele tatt).

Nope, jeg har ikke det fordi jeg ikke har snøring på sånn her og på ingen måter tør å hive meg ut i det heller. Hadde jeg hatt en mann som kunne sånn her skulle han fått penger og beskjeden "fiks tur til Hawaii/Australia/Amerika" :lol: (fristes ikke av Asia i det hele tatt).

Her er det vel first class det går i, og og ikke destinasjoner som første valg. Klart det også er ett poeng å komme seg lengst mulig, og men pga div regler så er det nord Asia som man kommer seg lengst vekk(dvs nyte flyturen lengst mulig) og skal man til US så er det vel dårlig med first i *Å å velge mellom?

Jeg har ikke benyttet meg av tilbudet ennå. Har 2 unger som vi evt må skaffe barnevakt til, kanskje greit at minstemann blir 1-2 år først, og så er vi midt i husbygging med ymse budsjetter....
Så kanskje om ett års tid eller 2, frister veldig.
Hvor lenge er poengene gyldige om man vil kjøper nå? Frister veldig å ta turen Australia igjen, og og da må man vel kanskje kjøpe 2 ganger...

1, Du vet ikke hva du går glipp av ved å utelukke Asia som reisemål - det er ingenting å være redd for!
2. Det er lett å kjøpe poeng, du trenger bare et betalingskort :)
3. Det er lett å finne en reiserute med rette verktøy/programvare og hjelp fra forumet.
Reiser du i business er det omtrent umulig å ikke finne noe :)
4. Det tar ca 20 min å bestille billett på tlf hos US
5. Glede seg til å reise!

Husk at du ikke nødvendigvis må reise i F til Asia, det er mange måter å bruke opp poengene på. F.eks kan du isteden bruke poengene på 4 x roundtrips i Europa med innlagte stopovers - med andre ord, en temmelig bra rundtur i hele Europa! :fly

Hadde jeg hatt en mann som kunne sånn her skulle han fått penger og beskjeden "fiks tur til Hawaii/Australia/Amerika" :lol: (fristes ikke av Asia i det hele tatt).

Do'h! Hvorfor har du ikke sagt dette før? (Les før helga 17-19 juni:D )

Her er det vel first class det går i, og og ikke destinasjoner som første valg. Klart det også er ett poeng å komme seg lengst mulig, og men pga div regler så er det nord Asia som man kommer seg lengst vekk(dvs nyte flyturen lengst mulig) og skal man til US så er det vel dårlig med first i *Å å velge mellom?

Ikke akkurat. Siden du får med en stopover så er prisen for poeng til førsteklasse gjerne lavere enn å kjøpe vanlig billett på økonomi på tilsvarende rute. At de fleste velger Nord-Asia er fordi man da kan kjøpe alle poengene man trenger til halv pris i løpet av en tilbudsperiode, og fordi det er lett å sette sammen ruter dit. F.eks. er det mye færre mulige ruter til Sør-Afrika, og poeng-kravet til Australia og Amerika gjør at det enten blir vesentlig dyrere eller så må man kjøpe poeng i to kampanjer.
Det er ikke dårlig tilgjengelighet til USA, det er bare å være kreativ og fleksibel.

Dette er noe alle klarer, det gjelder bare å gidde.

Nope, jeg har ikke det fordi jeg ikke har snøring på sånn her og på ingen måter tør å hive meg ut i det heller.

Som Dag sier, ikke komplisert i det hele tatt. Traaden hjelper deg igjennom og er det noe man lurer paa, ser det jo bare aa spoerre.

Naa har jeg hatt gleden av aa reise paa internasjonal foerste klasse utallige ganger selv via United, US og BMI poeng. Jeg opptjener US poeng paa mange andre maater enn aa kjoepe dem, men har benyttet tilbudet 4 ganger, alle foer det ble postet her.

Tilbudet er glimrende for nordmenn (eller skandinaver for den del). Svak dollar i kombinasjon med gode uttaksregler fra Europa, samt tilgjengelighet paa bonus, gjoer dette til ett glimrende tilbud til aa reise i stil.

Bakdelen er selvsagt at du ikke opptjener poeng og vil dermed ikke vil rekvalifisere til status dersom du reiser for mye paa slike billetter.

Jepp, har selv en bestillinge inne for meg og samboer til Tokyo og Seoul i oktober. Tidligere F erfaring har dog vært på "ærlig" opptjente poeng

Genailt tilbud, spesielt for oss Skandinaver og selv om jeg synes det er en uting måten US driver på her så er ikke min egen moral og prisipper noe bedre enn at jeg jo benytter meg av tilbude når det først er der

Har selv benyttet meg av tilbudet. Som Tommy777 & Someone nevner, tilbudet er meget bra for oss fra Skandinavia. Bare å slå til om man har mulighet!

Har ikke gått på denne enda, men det frister noe veldig...

Må bare finne noe å lure med seg på tur, så er jeg klar som et egg. Kan man tyne mere morro ut av det, om man reiser på Business fremfor First??

Jeg som er vant til å reise kvegklassen, helt unntaksvis eco +, er ikke så vanskelig å ha med å gjøre.. :-)

Back