• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Har BA basefly i ABZ?

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Ifm. en annen tråd i forumet kom jeg til å tenke på: Har BA basefly i ABZ?

http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=756023

Spørsmålet gjelder gjerne også andre flyplasser i UK bortsett fra LGW, LCY, LHR og MAN.

Grunnen til jeg spør er at jeg lurer på om det er en teoretisk mulighet for at de kunne hevet seg på markedet ABZ-SVG hvis andre aktører forsvant.

Nei, kun LHR, LCY og LGW. BA Cityflyer har hovedkontor på MAN, men der på Wikipedia at de har LCY som "operating base"

Opererer BA noe særlig utenlandstrafikk fra
MAN? Eller er det mest domestic der?

"Hoved"-BA Flyr kun til LHR og LGW fra MAN, og flyr kun utenlands fra London (de blir ofte kalt "London Airways" på Flyertalk). Ser på Wikipedia at Sun-Air flyr MAN-BLL, og at BA Cityflyer flyr charter til Cagliari, Ibiza, Málaga, Olbia og Palma de Mallorca

En annen ting - hva mener du med "basefly"? Mener du teknisk base, fly med nightstopp, eller mener du crew-base med alt det innebærer?

Jeg tenkte vel teknisk base og eller nattstopp med crew.

Tanken bak spørsmålet mitt var vel om BA kunne hivd seg på ABZ-SVG hvis det hadde vært marked for det. Men de hadde vel ikke nødvendigvis trengt teknisk base og/eller crewbase...

Ja de har en maskin stående der på nattstopp..:)

Ett kjapt søk så fant jeg ut at G-EUUZ fløy opp i går kveld, idag tidlig flyr ned igjen til LHR ;)

Ja de har en maskin stående der på nattstopp..:)

Ett kjapt søk så fant jeg ut at G-EUUZ fløy opp i går kveld, idag tidlig flyr ned igjen til LHR ;)

Men den stopper nettopp derfor: Den kommer inn fra London, og skal tilbake til London.

Så mye som BA har blitt kalt "London Airways" på Flyertalk, tror jeg ikke ABZ-SVG blir den første "utenomLondonske" ruta de lanserer.

Som andre sier, ingen BA fly har base i
ABZ. Crewbasen i MAN ble stengt for noen år siden og crew overført til Londonbasene.

Back