Handelskrig og flybransjen

Ligger ikke Boeings sentrallager i AMS? Det tolles vel isåfall inn dit. Men kunden får sikkert påslaget på regningen ...

Det er såkalt "bonded stock" som vil si at det er tollfritt og at toll , mva , VAT , etc. betales i det land deler forbrukes.

Ser ut som de må ta fram et gammelt ludotriks. Først sørge for at flyet ikke er "nytt", som å fly det via Japan f.eks. Også bruke det på internasjonale ruter. Det løser problemer for A350 og A330

https://onemileatatime.com/news/delta-avoiding-tariffs-airbus-planes/

Dette ludo trikset var jo flittig i bruk på tidlig 2000 tallet, nye maskiner fra Boeing ble fløyet opp YXX - Abbotsford i British Columbia, de stod omtrent en time på bakken og returnerte til Everett eller Boeing Field.

Husker jeg til min overraskelse så en Singapore Airlines 747-400 komme lavt inn over Lynden Grensestasjon når vi var på vei til lørdags handel i Vancouver.

Mener at forum medlem RolfL fløy en eller flere SAS 737-600 opp i samme ærend

Jeg tror alle Deltas nye 350'er har blitt levert til Tokyo. De har et innfasingssenter der. Men ja, det har vært gjort mange finansielle eksporttriks opp gjennom årene.

Jeg tror alle Deltas nye 350'er har blitt levert til Tokyo. De har et innfasingssenter der. Men ja, det har vært gjort mange finansielle eksporttriks opp gjennom årene.

De de siste maskinene frem til helt nylig har gått direkte TLS-ATL

USA og Kina skal ha inngått en 3 måneders tollavtale, uten at det fremstår om det betyr de skal ta i mot nye fly igjen?

Back