Nå er det gjerne importerende land som etter toll, ikke eksporterende.
I denne situasjonen er det mest gjensidig ... Hvis Kjære Leder ombestemmer seg, følger nok EU(ropa) etter ..
Nå er det gjerne importerende land som etter toll, ikke eksporterende.
I denne situasjonen er det mest gjensidig ... Hvis Kjære Leder ombestemmer seg, følger nok EU(ropa) etter ..
Ligger ikke Boeings sentrallager i AMS? Det tolles vel isåfall inn dit. Men kunden får sikkert påslaget på regningen ...
Ser ut som de må ta fram et gammelt ludotriks. Først sørge for at flyet ikke er "nytt", som å fly det via Japan f.eks. Også bruke det på internasjonale ruter. Det løser problemer for A350 og A330
https://onemileatatime.com/news/delta-avoiding-tariffs-airbus-planes/
Jeg tror alle Deltas nye 350'er har blitt levert til Tokyo. De har et innfasingssenter der. Men ja, det har vært gjort mange finansielle eksporttriks opp gjennom årene.
USA og Kina skal ha inngått en 3 måneders tollavtale, uten at det fremstår om det betyr de skal ta i mot nye fly igjen?
Kina har droppet forbudet for kinesiske flyselskaper mot å ta leveranser av Boeing-fly etter gårsdagens handelsavtale mellom USA og Kina.
The U.S. has stopped granting export licenses on not just engines for the C919. It's the whole enchilada, folks.
Spørs å se hvor lenge Kina blir villige til å ta i mot Boeingfly, når det er stopp i eksport nødvendige av deler til både C909 og C919 fra USA.
https://theaircurrent.com/china/us-china-jetliner-restrictions-ge-rtx-honeywell-comac/
U.S. lifts ban on GE engine exports to Comac
Aircraft and components will be exempt from tariffs under the new transatlantic trade agreement between the European Union and USA.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.