Jeg kan godt lide din overskift - Danmarks næststørste lufthavn...
Så vidt jeg ved har Billund, Ålborg, Århus, Karup, Sønderborg, Esbjerg, Rønne m.fl. flere end 56.000 danske pax om året - 56.000 pax er jo for såvidt ingenting...
Hvordan da? Om BLL, AAR og så videre har flere danske pax enn HAM, hvordan kan man da, selv med ubegrenset godvilje, få den til å være nummer 2?
Hvordan da? Om BLL, AAR og så videre har flere danske pax enn HAM, hvordan kan man da, selv med ubegrenset godvilje, få den til å være nummer 2?
Hvis man ser på det samlede passagerantal for HAM på ca. 13 millioner bliver det klart næststørste danske lufthavn - og det kan man da godt tillade sig at kalde den med det svimlende antal danskere der benytter HAM! Hele 56.000 ud af 13 mio er da ikke så ringe...
Slet ikke med tanke på der også er trafik i modsat retning !
BLL har iøvrigt netop offentliggjort at de vil hente pax i tyskland.
(BLL.dk findes nu også i tysk version).
Tankevækkende at den tyske version af hjemmesiden er betydelig pænere end den danske - den danske version ligner jo noget der grænser til det pinlige! Nej Billund der må i lige vise lidt format og få opdateret hele hjemmesiden til nutidig standard...
Men lidt konkurrence skader vel ikke, der kunne man godt lære lidt i østdanmark, hvor det nærmest ligner et monopol, delvis beskyttet af den danske stat![]()
Du mener altså ikke at CPH konkurrerer med Malmö, Oslo, Stockholm, Berlin, Amsterdam, London, Frankfurt m.v. - det er naturligvis konkurrence i et lidt andet perspektiv da vi her snakker om hub trafik og transfer, men konkurrence er det nu altså...
Nu tvivler jeg meget på at hr. og fru Jensen fra Roskilde vælger at kører til eks. Frankfurt. De har nok kun valget mellem Billund og Malmø, men der er lige 2 dyre broer man skal over. Set ud fra et forbruger synspunkt, er der ikke rigtig noget alternativt til Kastrup. Det eneste alternativ ville være at tvinge ejerne af Roskilde lufthavn, Macquarie og den danske stat til at sælge, men jeg kan da godt forstå at de ikke vil, men det gavner selvfølgelig ikke forbrugeren at der kun er en spiller på markedet eller gør det? ville 2 lufthavne på sjælland have det samme antal pax som Kastrup og dermed mindre udbud at ruter? Jeg aner det ikke for at være ærlig. Det var disse 2 (lidt gamle artikler) der gjorde mig i tvivl om Kastrup er et delvis monopol eller ej.
http://www.idag.dk/artikel/VisArtikel.aspx?SiteID=ID&Lopenr=70212005
http://www.idag.dk/artikel/VisArtikel.aspx?SiteID=ID&Lopenr=70212001
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.